سیگار کشیدن در پانسیون پسرانه تهران ممنوع!

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 141

دسته‌بندی:

پانسیون پسرانه

همه ما انسان ها عضو جوامع مختفی در زندگی خود می باشیم. از جامعه کوچکی نظیر خانواده گرفته تا جامعه بزرگ کشوری به نوعی عضویت ما را به رخ ما می کشند. همین مساله ما را مستلزم به رعایت یکسری قوانین نوشته و نانوشته ی می کند که بقای جوامعه مختلف را تضمین می نماید. در پانسیون پسرانه تهران نیز مانند هر جامعه دیگری یکسری قوانین نوشته و نانوشته ای وجود دارند که می توانند به رفاه و آسایش خود ما و سایر اعضای این جامعه کمک کنند. نحوه رفت و آمد ما، زندگی و نشت و برخواست ما در پانسیون، رفتارهای شخصی و جمعی ما همه و همه می توانند به کیفیت زندگی ما و دیگران در پانسیون پسرانه در تهران مرتبط باشند. در این میان قوانینی وجود دارند که رعایت آنها از الزامات زندگی در پانسیون پسرانه در تهران و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی می باشد. یکی از وانین سفت و سختی که در اغلب پانسیون پسرانه رعایت آن لازم و ضروری است، عدم استعمال سیگار و سایر دخانیات می باشد. این مساله می تواند به صورت قانون مکتوب و در قراردادهای ما با پانسیون ذکر شده و یا جز قوانین نا نوشته ای باشد که رعایت آن رفتار اجتماعی ما را نشان می دهد.

پانسیون پسرانه تهران

سیگار کشیدن به خودی خود برای سلامت خود فرد استعمال کننده مضر و زیان آور است. اما کسانی که در پانسیون پسرانه در تهران ساکن هستند افراد بالغی بوده که می توانند خوب و بد خود را تشخیص دهند. آنها می توانند با آگاهی و اطلاع از اینکه سیگار می تواند برای بدن آنها مضر باشد، به استعمال آن بپردازند. اما در چنین شرایطی ضوابطی برای حفظ آسایش و سلامت دیگران پا به عرصه می گذراد. یک فرد می تواند برای بدن و سلامت خود و همچنین وجهه اجتماعی خود تصمیم گیری کند اما هرگز نباید این حق را به خود بدهد که با چنین تصمیمی خدشه ای هر چند کوچک به سلامت و آسایش دیگران وارد کند. استعمال سیگار در پانسیون پسرانه تهران دقیقا چنین حکمی دارد. به همان اندازه که یک فرد می تواند تصمیم بگیرد که با استعمال سیگار به سلامتی خود آسیب بزند، نمی تواند این حق را برای خود قائل شود که با این کار به سلامتی و آسایش دیگران آسیب وارد کند. همین مساله بحث اساسی در مورد استعمال و کشیدن سیگار در پانسیون پسرانه تهران می باشد.

پانسیون پسرانه تهران

چگونه با افراد سیگاری در پانسیون پسرانه برخورد کنیم؟

به همان اندازه که یک فرد در تصمیم گیری برای خود مختار است و می تواند تصمیم بگیرد که آیا می خواهد با سیگار کشیدن در خوابگاه تهران و هر مکان دیگری سلامت خود را به خطر بیندازد، دیگران نیز می توانند این حق را برای خود قائل باشند که در معرض چنین شرایط و آسیب هایی قرار نگیرند. گاهی ما در پانسیون پسرانه در تهران و سایر پانسیون کارمندی پسرانه می بینیم که یک فرد خود سیگاری نیست و با سیگار کشیدن دوست خود در پانسیون پسرانه مشکلی ندارد. اما باید این سوال را از خود بپرسد که آیا دیگران نیز به همین اندازه نسبت به این مشکل حق انتخاب دارند. بنابراین در یک پانسیون پسرانه حتی اگر قوانین مکتوب سختگیرانه ای نیز برای سیگار کشیدن وجود نداشته باشد، تک تک افراد حاضر در یک اتاق و کل خوابگاه در صورت در معرض دود سیگار قرار گرفتن، مختار به عدم پذیرش این موضوع هستند. بنابراین در وهله اول خود فرد سیگاری و دوست وی باید این مساله را به خاطر داشته باشند که به همه افراد دیگر در این مورد حق داده و به تصمیم آنها احترام بگذارند.

پانسیون پسرانه تهران

در مورد مساله برخورد با افراد سیگاری در پانسیون پسرانه تهران در قدم اول باید مساله را با خود فرد مطرح نمود. به این شکل که در ابتدا باید مراتب عدم رضایت خود از استعمال سیگار را در اتاق و فضای کلی پانسیون به این افراد گوشزد کرد. اگر فرد سیگاری به خوبی توجیه شد و دیگر این رفتار خود را تکرار نکرد که مشکل بدون هیچ دردسر اضافه ای حل شده است. اما چنانچه فرد در این زمینه توجیه نشد لازم است که مراتب امر به اطلاع سرپرست خوابگاه برسد. در چنین شرایطی یک برخورد سختگیرانه و قاطعانه از طرف سرپرست خوابگاه با فرد سیگاری عموما موجب رفع چنین مشکلی خواهد شد. چرا که بسیاری از پانسیون های دانشجویی و کارمندی قوانین سختگیرانه ای در برخورد با افراد سیگاری در پانسیون پسرانه دارند.  

دیدگاه‌ها