نشانه های بروز افسردگی در پانسیون دخترانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 79

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

پانسیون دخترانه تهران و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی محل اقامت افرادی است که در رده های سنی مختلف اما بسیار نزدیک به هم قرار دارند. در مورد پانسیون دخترانه دانشجویی که اغلب ساکنین آن دانشجو هستند بیشتر افراد سن و سالی نزدیک به هم دارند. در پانسیون دخترانه کارمندی نیز معمولا تفاوت فاحشی در سن ساکنین دیده نمی شود. همین مساله سبب می شود که افراد ساکن در پانسیون دخترانه مشکلات نزدیک به یکدیگری داشته باشند. در واقع افراد در پانسیون و خوابگاه به دلایل مختلفی تشابهات بسیاری با یکدیگر دارند. این مساله در مورد شرایط روحی آنها نیز صدق می کند. ساکنین پانسیون دخترانه تمایلات روحی نسبتا مشابهی را تجربه می کنند. اغلب آنها به دلیل اینکه به تازگی از سنین نوجوانی عبور کرده اند هنوز هم رگه هایی از سرکشی نوجوانی در آنها دیده می شود. خودمحوری مختص به دوران نوجوانی که هنوز نشانه هایی از آن در بین ساکنین پانسیون دخترانه در تهران دیده می شود، سبب می گردد برخی از آنها نشانه هایی از مشکلات روانی را از خود بروز دهند.

علاوه بر این مساله زندگی کردن در موقعیت هایی نظیر پانسیون و خوابگاه ممکن است ساکنین را برخی مشکلات روبرو کند. بسیاری از ساکنین پانسیون دانشجویی ممکن است برای اولین بار باشد که از خانواده خود فاصله می گیرند. همین مساله می تواند آنها را به سمت و سوی بروز نشانه هایی از افسردگی سوق دهد. اگرچه تجزبه استقلال فردی در پانسیون دخترانه تهران امری خوشایند است اما همین مساله ممکن است بر ساکنین اینگونه اقامتگاه ها فشارهای روانی خاصی را تحمیل کند. افراد در پانسیون دخترانه تهران گاهی به قدری احساس تنهایی می کنند که ممکن است تنش های روانی خود را به طور کامل درونی کرده و همین مساله به بروز مشکلات جدی در روح و جسم آنها منجر گردد.

نشانه هایی از افسردگی در پانسیون دخترانه تهران

بیماری افسردگی یک بیماری شایع اما تا حدود زیادی ناشناخته است. هنوز هم دانشمندان به خوبی نمی دانند که دلایل بروز افسردگی در افراد دقیقا کدام ها هستند. اما نشانه های بروز افسردگی در غالب افراد یکسان بوده و مشاهده آنها می تواند نشانه ای از بروز افسردگی در افراد باشد. در پانسیون دخترانه در تهران همان عواملی که بروز افسردگی در سایر مکان ها را موجب می شود، می تواند افسردگی را موجب شود. برخی از نشانه های افسردگی در پانسیون دخترانه تهران عبارتند از:

- مشکلات در خواب (کم خوابی و یا خوابیدن بیش از حد)؛

- درد در قفسه سینه؛

- خستگی و کمبود انرژی؛

- درد عضلات و مفاصل؛

- مشکلات گوارشی؛

- سردرد؛

- تغییر در اشتها؛

- کاهش یا افزایش وزن؛

- اضطراب و نگرانی؛

این ها تنها تعداد محدودی از علائم بیشمار افسردگی در پانسیون دخترانه تهران و سایر مکان ها می باشد. برخی از علائم و نشانه های افسردگی می توانند بسیار ملموس و واضح و برخی دیگر از نشانه های افسردگی در پانسیون دخترانه ممکن است کاملا پنهان باشند. با این وجود در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه ها به دلیل اینکه افراد ارتباط عاطفی کمتری با یکدیگر دارند تشخیص علائم افسردگی از طرف دیگران با مشکل روبرو شود.

برای جلوگیری از بروز افسردگی در پانسیون دخترانه تهران چه کنیم؟

افسردگی را بیماری فلج کننده نیز می نامند. اگرچه در زمان ابتلا به بیماری افسردگی ممکن است فرد از نظر جسمی مشکل آنچنانی نداشته باشد اما به راستی بخش های مختلفی از زندگی وی به دلیل کمبود انرژی فلج می شوند. به همین دلیل است که در زمان ابتلا به بیماری افسردگی فرد از بسیاری از برنامه های روتین زندگی خود باز می ماند. بسیاری از افراد کنترل بیماری افسردگی را در دستان خود فرد مبتلا می دانند اما حقیقت امر این است که در زمان ابتلا به این بیماری از دست خود فرد کار چندانی ساخته نیست و برای درمان آن حتما به کمک یک متخصص و در بسیاری اوقات به مصرف دارو نیاز هست. اما خوشبختانه کارهای بسیاری هست که با انجام آنها می توان تا حد زیادی از ابتلا به افسردگی و جلوگیری از این بیماری وحشتناک می توان قدم برداشت. تعدادی از راهکارهای موثر که در جلوگیری از ابتلا به افسردگی در پانسیون دخترانه تهران موثر هستند، عبارتند از:

  • برقراری ارتباط با دیگران و بزرگتر کردن دایره ارتباطات فردی در پانسیون دخترانه؛
  • سرگرم شدن به کارهای مفرح نظیر بازی های مختلف با دیگران در پانسیون؛
  • داشتن سرگرمی های فردی که احساس رضایت بخشی به افراد می دهند نظیر خواندن کتاب، دیدن فیلم های خوب و غیره؛
  • ورزش کردن بصورت مداوم و مستمر؛
  • پیاده روی کردن در فضای آزاد خارج از پانسیون دخترانه در تهران؛

 

 

دیدگاه‌ها