چگونه در خوابگاه تهران دچار گرمازدگی نشویم؟

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 109

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

یکی از مشکلاتی که در فصل تابستان خواه ناخواه با آن روبرو هستیم، گرمای هوا است. این گرما روز به روز هم در حال افزایش بوده و به دلیل معضل گرمای جهانی و بالا رفتن گرمای هوا در طول سالهای متمادی، هر روز شدیدتر می شود. در تهران نیز مانند بسیاری دیگر از کلان شهرها، گرمای هوا به دلیل وجود مواد آلاینده، بیش از شهرهای دیگر احساس می شود. این مساله یک معضل بزرگتر به نام گرمازدگی را به همراه دارد. بسیاری از ساکنین خوابگاه تهران اعم از خوابگاه دخترانه و خوابگاه پسرانه هر ساله با این مشکل روبرو می شوند. این مساله برای آن دسته از ساکنینی رخ می دهد که در طول فصل تابستان نیز مجبور به اقامت در خوابگاه می باشند. این افراد عموما کارمندان و شاغلانی هستند که کار آنها در طول فصل تابستان هم ادامه دارد. در بین ساکنین خوابگاه تهران که در تابستان نیز در خوابگاه اقامت دارند دانشجویانی نیز دیده می شوند که یا ترم تابستانی واحد گرفته اند و یا در مقاطع بالا یعنی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در حال تحصیل بوده و نیاز است برای انجام کارهای خود در فصل تابستان هم به دانشگاه بروند. این افراد می بایست نسبت به گرمازدگی و راهکارهای پیشگیری از آن در خوابگاه تهران تمهیداتی را بیاندیشند. در ادامه به تعدادی راهکار می پردازیم که می توانند ساکنین خوابگاه در تهران و هر مکان دیگری را از گزند گرمازدگی در طول فصل تابستان در امان نگه دارند.

خوابگاه تهران

راهکارهای جلوگیری از گرمازدگی در خوابگاه تهران

اکثر خوابگاه های کشور از جمله خوابگاه تهران و سایر شهرها دارای وسایل خنک کننده هستند. بنابراین نیازی نیست که ساکنین خوابگاه در تهران نسبت به گرمازدگی در داخل خوابگاه نگران باشند. با این حال از آنجایی که خوابگاه تهران یک مکان جمعی بوده و اغلب وسایل خنک کننده متعلق به تمامی ساکنین خوابگاه و اتاق ها هستند، لازم است نسبت به روشن کردن این دستگاه ها افراد ساکن در یک اتاق به اتفاق نظر برسند. با این وجود اغلب نگرانی نسبت به گرمازدگی در داخل خوابگاه تهران وجود ندارد. اغلب نگرانی در مورد گرمازدگی در محیط خارج از خوابگاه است. در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از گرمازدگی در طول فصل تابستان برای ساکنین خوابگاه تهران می پردازیم.

  • در ساعات گرم روز از خوابگاه تهران خارج نشوید

اوین و موثرترین راهکار برای جلوگیری از گرمازدگی در طول تابستان، خارج نشدن از محیط های سر پوشیده نظیر خوابگاه تهران در ساعات گرم روز است. بین ساعت 11 تا 15 گرم ترین ساعات روز است و خورشید به صورت عمود می تابد. بنابراین چنانچه کار مهمی ندارید سعی کنید در این ساعت ها در خوابگاه و هر مکان سر پوشیده دیگری بمانید.

خوابگاه تهران

  • به میزان کافی آب مصرف کنید

مصرف آب و مایعات دیگر در طول فصل تابستان در خوابگاه تهران و هر مکان دیگری به هیدراته بودن بدن کمک کرده و از گرمازدگی جلوگیری می کند. انسان ها در طول فصل تابستان عرق می کنند و آب بیشتری از دست می دهند. بنابراین لازم است که آب بیشتری مصرف کرده تا مایعات از دست رفته خود را جبران کنند.

  • نوشیدنی های حاوی کافیین را به حداقل برسانید

نوشیدنی هایی نظیر قهوه، چای و برخی از نوشابه های گازدار دارای مقادیر متفاوتی از کافیین هستند. از آنجایی که کافیین یک ماده مدر بوده و موجب از دست رفتن آب بدن می شود، سعی کنید مصرف آن را در فصول گرم سال در خوابگاه در تهران و هر مکان دیگری به حداقل برسانید.

  • خاکشیر و تخم شربتی مصرف کنید

مصرف شربت ها و نوشیدنی های حاوی خاکشیر و تخم شربتی کمک زیادی به حفظ آب بدن و جلوگیری از گرمازدگی در طول فصل تابستان دارد. سعی کنید این خوراکی ها را در شربت های خانگی و یا حتی آب مصرفی خود مخلوط کرده و از این طریق به هیدراته بودن بدن خود کمک کنید.

  • لباس های با رنگ روشن بپوشید

لباس های سیاه و تیره قابلیت جذب گرما را دارند. بنابراین چنانچه تمایل دارید در طول فصل تابستان دچار گرمازدگی نشوید بهتر از داخل خوابگاه تهران و خارج از آن از لباس ای با رنگ روشن استفاده کنید. لباس هایی با رنگ سفید، زرد، آبی روشن و به طور کلی رنگ های پاستیلی بهترین انتخاب برای لباس در طول فصل تابستان می باشند.

دیدگاه‌ها