مدیریت هزینه ها در خوابگاه تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

تعداد بازدید:‌ 154

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

فشار اقتصادی در دنیای امروز گریبانگیر بسیاری از افراد شده است. حتی کسانی که در کشورهای توسعه یافته زندگی می کنند هم از فشارهای مختلف اقتصادی در امان نیستند. این مساله برای ساکنین کشورهای جهان سومی نظیر ایران، شدید تر است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تلاش می کنند به روش های گوناگونی هزینه های خود را مدیریت کنند. چنین معضلی برای قشر کم درآمدتر جامعه نظیر ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه ها در شهرهای مختلف ایران بیشتر صدق می کنند. به دلیل تورم بالا و قیمت سرسام آور برخی کالاهای ضروری در زندگی بسیاری از ساکنین خوابگاه در تهران به چشم می آید. چرا که بسیاری از ساکنین اینگونه اقامتگاه ها افرادی نظیر دانشجوها بوده که درآمد شخصی خاصی دارند. این افراد مجبورند زندگی و امورات خود را با مبالغ ناچیزی که از خانواده های خود دریافت می کنند، بگذرانند. به همین سبب مدیریت هزینه ها در خوابگاه تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اگر ساکنین خوابگاه در تهران به فکر مدیریت هزینه های خود در زندگی نباشند باید همواره با مشکلات مالی در خوابگاه دست و پنجه نرم کنند. آنها می بایست هزینه های خود را مدیریت کنند و بر همین اساس نیز زندگی خود را تا زمانی که به درآمد شخصی قابل توجهی دست می یابند، سپری کنند. این مساله در شهرهای بزرگی نظیر تهران پر رنگ تر است. چرا که زندگی در اینگونه شهرهای هزینه ای مازاد بر دوش افراد مختلف قرار می دهد. در خوابگاه تهران تمامی افراد درآمد مشابهی نداشته و به همین سبب اهمیت مدیریت هزینه ها بیشتر به چشم می آید.

خوابگاه تهران

در خوابگاه در تهران و سایر شهرها ساکنین ملزم به تقبل هزینه های مختلفی هستند. بهرحال خوب یا بد این افراد از خانواده خود دور بوده و نیاز است که به طور شخصی در مورد هزینه های مختلف فکر کنند. هزینه مربوط به اجاره خوابگاه، هزینه خورد و خوراک، پوشاک و غیره، همه و همه هزینه هایی هستند که می توانند برای افراد ساکن در خوابگاه تهران به نوبه خود سنگین باشند. ساکنین خوابگاه در تهران باید به صورت روزانه هزینه هایی را نیز برای امور ضروری زندگی نظیر رفت و آمد در شهر بزرگی نظیر تهران در نظر بگیرند. اگرچه امروزه دانشگاه های مختلف مخصوصا دانشگاه های دولتی تلاش می کنند به اشکال مختلف این هزینه ها را برای دانشجویان خود کم کنند، اما به هر جهت تامین برخی وسایل و موارد ضروری می تواند برای افراد کم درآمدتر خوابگاه سنگین باشد. ساکنین خوابگاه در تهران اغلب دانشجویانی هستند که زمان و حتی امکان کافی برای مشغول شدن در یک کار درآمد زا را ندارند. به همین دلیل درآمد آنها به قدری ناچیز است که می تواند در برهه های مختلف زندگی به آنها فشار وارد کند. در چنین موقعیتی است که مدیریت هزینه ها در خوابگاه به کمک افراد آمده و می تواند تا حدودی از بار مشکلات مالی ساکنین خوابگاه بکاهد. مدیریت هزینه ها در خوابگاه تهران به افراد کمک می کند بر اساس میزان درآمد خود خرج کرده تا نیاز نباشد برای امورات مهم زندگی لنگ بمانند.

خوابگاه تهران

چگونه در خوابگاه تهران هزینه های خود را مدیریت کنیم؟

همه افراد دوست دارند به قدری درآمد داشته باشند تا نه تنها بتوانند امورات ضروری زندگی خود را به راحتی تامین کنند بلکه به تفریح و تامین برخی وسایل لوکس نیز بپردارند. اما بر کسی پوشیده نیست که انجام چنین کارهایی برای برخی از ساکنین خوابگاه در تهران امری دور از انتظار است. به همین دلیل آنها باید به کمک کارهای مختلفی که می توانند تا حدودی هزینه های آنها را کاهش دهند، زندگی خود را سپری کنند. یکی از این کارهای مدیریت هزنیه ها و داشتن برنامه ریزی دقیق برای این کار است. یکی از کارهایی که ساکنین خوابگاه تهران می توانند برای مدیریت هزینه خورد و خوراک خود انجام دهند، خوردن غذا در دانشگاه است. بسیاری از دانشگاه های کشور سلف های غذاخوری برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند که غذاهای مختلف را با هزینه کمتری به دانشجویان ارائه می دهند. یکی دیگر از کارهای موثر برای مدیریت هزینه ها در خوابگاه تهران، دوری کردن از چشم و هم چشمی کردن با دیگران در خرید کردن است. آن دسته از ساکنین خوابگاه تهران که درآمد کمتری نسبت به دیگر افراد دارند نباید خود را با کسانی که درآمد بیشتری داشته و می توانند برخی هزینه های مازاد را انجام دهند، مقایسه کنند.

دیدگاه‌ها