فضای محدود خوابگاه تهران را کوچکتر نکنید!

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 76

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

یکی از جالب ترین جنبه های زندگی دانشجویی تجربه اقامت در یک اتاق چند نفره در خوابگاه تهران و دیگر شهرهای بزرگ و دارای دانشگاه های مختلف است. خوابگاه ها برای ساکنین از همان روزهای نخست مملو از دوستان جدید، شب های طولانی و خاطرات ماندگار است و روز به روز بر تجربه زندگی جدید افزوده می شود. با این حال، دانشجویان در همان روز اول که وارد اتاق جدید خود می شوند، با شرایطی روبه رو می شوند که گاهی ممکن است دانشجو را از ادامه تحصیل منصرف کند. این اتفاق برای آن دسته از دانشجویانی که شخصیت مستقل در آنان ضعیف است، بیشتر دیده می شود. به هرحال کنار آمدن با شرایط زندگی جدید در خوابگاه، اقامتگاه و پانسیون دانشجویی دخترانه و پسرانه و همچنین فضای محدود اتاق و به اشتراک گذاشتن همین فضای محدود با چند نفر دیگر کار دشواری است و کنار آمدن با آن به زمان نیاز دارد. باید توجه داشت که ساکنین به زمان و مهارت زیادی نیاز دارند تا اتاق آن ها بزرگتر به نظر برسد و احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

داشتن احساس راحتی در خوابگاه تهران به شکل گیری احساس تعلق در این مکان کمک می کند. در خوابگاه تهران و دیگر شهرها افرادی زندگی می کنند که ممکن است زندگی خوابگاهی اولین تجربه آنها از زندگی مستقل باشد. همین مساله اهمیت داشتن حس خوب به خوابگاهی که برای اولین بار در آن زندگیمستتقل را تجربه می کنند، افزایش می دهد. در خوابگاه در تهران و دیگر شهرها ممکن است در نگاه اول افراد احساس خوبی به محل اقامت خود نداشته باشند. اما به مرور زمان و با قرار گرفتن در حال و هوای ناب زندگی خوابگاهی، نه تنها حس آنها تغییر می کند بلکه ممکن است احساس تعلقی بی مانند به این اقامتگاه دانشجویی پیدا کنند.

چطور فضای خوابگاه تهران را از آنچه که هست بهتر نشان دهیم؟

خوابگاه در تهران و سایر شهرها، نه تنها باید مکان هایی مطلوب برای ساعات استراحت و خوابیدن باشند، بلکه باید موقعیت های مناسبی را جهت رشد فردی و تحصیلی دانشجویان فراهم آورند. اولین تجربه زندگی مستقل در خوابگاه تهران می تواند مسیر رسیدن به رشد فردی را در افراد شکل دهد. در خوابگاه تهران ساکنین نوعی از روابط اجتماعی را تجربه می کنند که تا پیش از این شاهد آن نبوده اند.

تاریکی را از اتاق خود در خوابگاه تهران حذف کنید

روشنایی برای اتاقی که ساکنین آن دانشجو هستند و مدت زمان بسیاری را در مقایسه با دیگر افراد به مطالعه می پردازند، بسیار مهم است. به علاوه، مطالعه در تاریکی بسیار دشوار و برای بینایی مضر است. متأسفانه اتاق های خوابگاه به دلیل معماری های نادرست ممکن است بسیار تاریک باشند و یا مدت زمانی که نور مستقیم به داخل اتاق می تابد بسیار کم باشد. در چنین شرایطی اضافه کردن لامپ های بیشتر فضای اتاق را شادتر و روشن تر می کند. ساکنین خوابگاه دانشجویی پسرانه و همچنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها به راحتی می توانند مشکل تاریکی اتاق خود را از طریق نصب لامپ های رشته ای و همچنین چراغ های مطالعه رو میزی حل کنند.

 

تزئینات خود را در خوابگاه کمتر کنید

به طور معمول در یک اتاق مربوط به خوابگاه در تهران و دیگر شهرها وسایل ثابت و مشابهی وجود دارد. این وسایل هرچند که ضروری هستند اما به طوری چیده شده اند که فضای اتاق را اشغال کرده اند. پس ساکنین اتاق باید به این مسأله توجه داشته باشند که وسایل اضاقی آنان نیز این فضا را محدودتر خواهد کرد. به عنوان مثال هرچه تزئینات بیشتری با خود به همراه داشته باشند، اتاق آنان بیشتر شلخته و به هم ریخته احساس می شود. آویزهای دیواری مانند تابلو های ملیله دوزی شده، تصاویر و نقاشی ها تا زمانی که کل اتاق خوابگاه با آن ها پوشیده نشده باشد، بد نیستند. اما اگر تعداد آنان بیشتر از حد معمول باشد و هر یک از اعضای اتاق در خوابگاه دخترانه و اقامتگاه دانشجویی پسرانه دیوار کناری خود را تزئین کند، اتاق به شدت شلخته، نامرتب و کوچکتر از حد معمول دیده می شود. بدیهی است که کمتر کردن وسایل روی میز، کف و دیوار اتاق باعث می شود فضا برای اقامت ساکنین نیز بازتر شود و تمیز کردن آن نیز راحت تر انجام خواهد شد که همین موضوع به ظاهر ساده موجب صرفه جویی در وقت و همچنین آراسته شدن محیط اتاق می شود.

دیدگاه‌ها