شرکت در کارهای عام المنفعه همزمان با اقامت در خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

تعداد بازدید:‌ 100

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

اگرچه این روزها بسیاری از جوامع به سمت و سوی فردگرایی حرکت می کنند، اما هنوز هم یکی از بزرگترین ویژگی های گونه انسان، اجتماعی بودن آن است. هنوز هم انسان ها ترجیح می دهند به جای تنهایی زندگی کردن, عضوی از جوامع مختلف باشند. در واقع این ویژگی انسان ها به سیر تکامل آنها طی هزاران سال بر می گردد. انسان های اولیه و پس از آنسان های هوشمند، دریافتند که با قرار گیری در جمع هم نوعان خود است که می توانند به زندگی خود ادامه داده و بقای خود را حفظ کنند. همین مساله این رفتار انسانی را به یکی از واضح ترین و برجسته ترین رفتارهای نوع بشر تبدیل کرد. اجتماعی بودن انسان ها به مرور زمان دستاوردهای فراوانی برای آنها به همراه آورد. یکی از دستاوردهای بزرگ اجتماعی بودن انسان ها دلسوزی کردن نسبت به دیگر هم نوعان خود و همچنین محیط زندگی آنها بود. اگرچه انسان به عنوان بزرگترین مخرب و شکارچی برای نوع بشر و همچنین محیط زیست خود به شمار می آید، اما هنوز هم نجات بخشی بزرگتر از انسان را برای گونه انسانی و محیط زیست آن نمی توان یافت. همین مساله انسان ها را به سمت و سوی انجام کارهای عام المنفعه سوق داده است. در بین ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه های کشور، کم نیستند افرادی که به اشکال مختلف مشغول فعالیت های عام المنفعه بوده و در این جهت قدم های بزرگی برداشته اند. به جرات می توان گفت که جوانان ساکن خوابگاه در تهران و سایر شهرها در سن و سالی قرار دارند که حس نوع دوستی در آنها به غایت وجود دارد. همین مساله این قشر از افراد را به یکی از فعال ترین اقشار در بین فعالین این حوزه تبدیل کرده است.

خوابگاه در تهران

در بین ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه ها در دیگر شهرها، افراد مختلفی برای برنامه ها و اهداف گوناگون دیده می شوند. برخی از ساکنین خوابگاه در تهران دانشجو بوده و با هدف ادامه تحصیل به تهران آمده اند. برخی دیگر از آنها در ارگان های دولتی و غیر دولتی مشغول به کار بوده و با همین هدف به تهران مهاجرت کرده اند. این تنوع بالا در بین ساکنین خوابگاه تهران سبب می شود که در بین آنها سلایق متفاوت و مختلفی نیز دیده شود. به همین دلیل افراد با سلایق خاص نظیر نوع دوستی و دوستدار محیط زیست نیز در بین این افراد به وفور دیده می شوند. بر همین اساس آنها دست به کار شده و در حوزه های مختلف، فعالیت های عام المنفعه را دنبال می کنند. این فعالیت ها به ساکنین خوابگاه تهران کمک می کنند که هرچه بیشتر وارد جامعه شده و خود را برای تجربه یک زندگی پر شور در آینده در بستر همین جامعه آماده کنند. علا.ه بر این کارهای عام المنعه می توانند به انسان ها صرف نظر از هر هدف دیگری، احساس خوشایندی را منتقل کند. زمانی که انسان تنها با نیت خیر و بدون در نظر گرفتن هیج منفعت شخصی دست به کاری می زند، احساس خوشایندی در قلب وی ایجاد می شود. تمامی این دلایل در کنار اهمیت محافظت از نوع بشر و محیط زیست وی، از دستاوردهای غیر قابل انکار انجام امور عام المنفعه هستند.

خوابگاه در تهران

چه نوع کارهای عام المنفعه ای را می توان در خوابگاه تهران انجام داد؟

 ساکنین خوابگاه تهران می توانند کارهای عام المنفعه را از مجراهای گوناگون دنبال کنند. به طور مثال برخی از افراد ساکن در خوابگاه در تهران تصمیم می گیرند که به صورت کاملا داوطلبانه در بیمارستان ها و یا آسایشگاه های سالمندی کمک کنند. و یا برخی دیگر از ساکنین خوابگاه تهران برای پاکسازی محیط زیست به ویژه گردشگاه های گوناگون از زباله، داوطلب می شوند. یکی دیگر از کارهای عام المنفعه ای که ساکنین خوابگاه در تهران می توانند به آن مبادرت بورزند، کمک به کودکان مناطق محروم برای ادامه تحصیل می باشد. این افراد می توانند در فصل تابستان به مناطق دور افتاده و محروم سفر کرده و به صورت داوطلبانه به کودکان این مناطق آموزش های مختلفی بدهند. از طرفی دیگر برخی از ساکنین خوابگاه تهران برای شرکت در امور عام المنفعه، عضور شدن در خیریه های مختلف و جمع آوری پول و کالا برای این خیریه ها را انتخاب می کنند. تمامی این فعالیت ها هر یک به شکلی می توانند گوشه ای از مشکلات جوامعی که ساکنین خوابگاه در تهران در آن عضویت دارند را حل کنند.  

دیدگاه‌ها