شرایط درس خواندن در خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 80

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی، دنشجویانی ساکن هستند که هدف اصلی آنها از اقامت در خوابگاه، ادامه تحصیل می باشد. آنها در یکی از دانشگاه های تهران مشغول به تحصیل بوده و بر همین اساس خوابگاه را برای محل اقامت خود برگزیده اند. بدون شک چنین افرادی هدف اول و اولویت زندگی خود را درس خواند دانسته و در اصل برای همین هدف هم از خانواده و شهر محل زندگی خود دور شده اند. به همین دلیل نرسیدن به چنین هدفی برای آنها بسیار گران تمام می شود. هر چیزی که سد راه آنها قرار بگیرد را یک امر مخرب و آزار دهنده می دانند که می تواند مخل موفقیت آنها گردد. در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی، درس خواندن کار آسانی نیست. چرا که بسیاری از ساکنین ممکن است زمان کافی برای این کار اختصاص نداده و دیگران را نیز به این کار تشویق کنند. این در حالیست که افراد درس خوان در خوابگاه تهران چنین افرادی را مزاحمانی بر سر راه موفقیت تحصیلی خود قلمداد می کنند. به طور کلی درس خواندن در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه ها کار آسانی نیست. اینگونه اقامتگاه های دانشجویی محل اقامت اقشاری از افراد بوده که ممکن است جدیت آنها در مطالعه و درس خواندن با یکدیگر متفاوت باشد. برخی از آنها درس های دانشگاهی خود را جدی گرفته و تمایل دارند همواره مطالعه کنند. این افراد خوابگاه در تهران را با منازل شخصی خود مقایسه کرده و در این مقایسه همیشه خوابگاه بازنده خواهد بود. چرا که همواره و در همه حالات زمان و موقعیت لازم برای مطالعه را در اختیار افراد نخواهد گذاشت.

خوابگاه تهران

چرا افراد در خوابگاه تهران برای درس خواندن دچار مشکل می شوند؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد، خوابگاه در تهران و سایر شهرها، مکان مناسبی برای درس خواندن نیست. چرا که در خوابگاه در تهران افراد مختلفی با نقطه نظرات متفاوت نسبت به درس خواندن و مطالعه کردن زندگی می کنند. برخی از ساکنین خوابگاه در تهران درس خواندن را تا شب قبل از امتحان کار بیهوده و عبثی دانسته که ارزش وقت گذاشتن را ندارد. این در حالیست که برخی از ساکنین درس خوان در خوابگاه تهران تمایل دارند طی ترم های تحصیلی خود به درس خواندن و حتی مطالعه غیر درسی بپردازند. این افراد درس خواندن را تنها با هدف نمره گرفتن نمی بینند. آنها درس می خوانند زیرا این کار را کاری لازم و ضروری و برای پیشرفت در زندگی می بینند. در خوابگاه تهران همیشه بین این دو گروه از افراد جدل و اختلاف نظر وجود دارد. این اختلافات گاهی به حدی شدید می شود که ممکن است موجب سلب آرامش یکی از طرفین در خوابگاه تهران گردد. بر همین اساس بسیاری از ساکنین خوابگاه در تهران برای درس خواندن در خوابگاه دچار مشکل می شوند. این مشکل می تواند به شکل گیری اختلافات شدیدتری در خوابگاه تهرن دامن بزند. چرا که افراد درس خوان در خوابگاه تهران دسته دیگر را سد راه موفقیت تحصیلی خود دیده و آن گروه دیگر افرادی را که همیشه در حال درس خواندن هستند گروهی برای ملال آور کردن جو خوابگاه می دانند.

خوابگاه تهران

بهترین راه درس خواندن در خوابگاه تهران

اکنون که با مشکلات درس خواندن در خوابگاه تهران تا حدودی آشنا شدیم و فهمیدیم که درس خواندن برای گروهی از افراد تا چه حد ضروری و مهم بوده و برای گروه دیگر مصداق بر هم خوردن آرامش خوابگاه می باشد، لازم است چاره ای برای این کار بیندیشیم. یکی از بهترین راه ها برای به توافق رسیدن این دو گروه از افراد، داشتن برنامه اتاقی در خوابگاه می باشد. بهتر است همه اتاق ها در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی طی یک برنامه ریزی همه جانبه زمانی را برای سکوت و مطالعه در خوابگاه در نظر بگیرند. به این شکل که همه ساکنین خوابگاه می توانند غیر از ساعات خاصی در شبانه روز به همه کارهای خود رد خوابگاه تهران رسیدگی کرده به شرطی که زمانی را نیز به سکوت و مطالعه اختصاص دهند. افرادی که تمایل چندانی به مطالعه در خوابگاه تهران ندارند می توانند در زمان سکوت برای مطالعه به کارهای دیگری که سکوت اتاق را بر هم نمی زند، مشغول شوند. از طرفی دیگر ساکنین خوابگاه در تهران می توانند برای این کار به مکان های خاصی که به این کار اختصاص داده شده است، نظیر سالن مطالعه خوابگاه، مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها