رفع اختلاف های بین فردی در خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 97

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

زندگی در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی خواه ناخواه دارای چالش هایی است که ممکن است گاهی موجب بروز مشکلاتی گردد. یکی از چالش های بلقوه که ساکنین خوابگاه تهران ممکن است با آن روبرو شوند، بروز اختلافات بین فردی می باشد. در خوابگاه تهران، ساکنین در ارتباط نزدیکی با یکدیگر هستند. همین امر موجب می شود که اختلاف نظر در خوابگاه تهران امری طبیعی باشد. اما زمانی این اختلاف نظرها به امری جدی تبدیل می شود که موجب بروز اختلافات بین فردی در ساکنین گردد. این اختلافات نیز ممکن است گاهی سطحی و زودگذر و گاهی نیز ریشه دار و عمیق باشند. یکی از مههمترین نکاتی که ساکنین خوابگاه تهران باید به آن توجه داشته باشند این است که اختلاف نظرها را نباید به اختلافات عمیق و ریشه دار تبدیل کنند. چرا که با این کار هم اوقات خود را تلخ کرده و گذراندن زمان بودن در خوابگاه در تهران برای آنها مشکل می شود و هم موجب بروز ناراحتی و برهم خوردن سایر ساکنین خوابگاه در تهران می گردد. به همین دلیل برخورد صحیح و مناسب با اختلاف نظر های مختلف در خوابگاه دخترانه و خوابگاه پسرانه بهترین کاری است که افراد برای حفظ آرامش خود و دیگران می توانند انجام دهند.

خوابگاه تهران

چگونه اختلاف نظرها را در خوابگاه تهران مدیریت کنیم؟

یکی از دلایل اصلی در بروز اختلافات در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی، بروز سوتفاهم هایی است که اگر حل شوند خود به خود مشکلات و اختلاف نظرها نیز رفع خواهند شد. این در حالی است که گاهی سوتفاهم ها در خوابگاه تهران به حدی عمیق می شوند که زمینه ساز بروز اختلافات جدی تر در بین ساکنین خوابگاه می گردند. برای مدیریت اختلاف نظرها در خوابگاه تهران و جلوگیری از بروز مجدد آنها نیاز هست که ساکنین به مواردی توجه داشته باشند. در وهله اول همه ساکنین خوابگاه در تهران باید به این نکته توجه داشته باشند که در خوابگاه در تهران افراد با سلیقه ها و نقطه نظرات مختلفی زندگی می کنند. هیچ یک از ساکنین خوابگاه در تهران نباید این نکته را فراموش کنند که در خوابگاه نمی توان هیچ فردی را ملزم به تغییر عقاید خود نمود. بلکه تا حد امکان باید اختلاف نظر و عقاید را مدیریت کرده و در راستای حل کردن اختلافات قدم برداشت. یکی دیگر از شگردهای مدیریت اختلاف نظر ها در خوابگاه تهران، تمرین کردن گفتمان صحیح و اصولی می باشد. بر این اساس ساکنین خوابگاه تهران باید بیاموزند که در صورت بروز مشکل و اختلاف نظر در خوابگاه دانشجویی تهران مشکلات خود را با گفت وگوی سازنده حل و مدیریت کنند.

خوابگاه تهران

چرا بروز اختلاف نظر در خوابگاه تهران مشکل آفرین است؟

در وهله اول باید به این نکته توجه کنیم که محیط خوابگاه تهران یک محیط زندگی جمعی می باشد. به این معنی که حتی یک رفتار از یکی از ساکنین خوابگاه می تواند خواه ناخواه بر زندگی دیگر ساکنین خوابگاه تهران اثر مثبت یا منفی داشته باشد. بر همین اساس ساکنین خوابگاه تهران باید نسبت به رفتارهای خود نهایت توجه و حساسیت را داشته باشند. اتاقی را در یکی از خوابگاه های تهران در نظر بگیرید که دو نفر از ساکنین آن با یکدیگر اختلاف نظر شدید داشته که این اختلاف نظر موجب بروز مشکلات جدی در روابط بین آنها می شود. این مشکلات خود سبب ایجاد کدورت و ناراحتی در بین این دو نفر شده که روابط بین آنها را تیره و تار می کند. متعاقب این مساله، بروز اختلاف در بین این دو نفر در خوابگاه تهران موجب ایجاد جو سنگین در اتاق خوابگاه می شود که خود می تواند باعث بر هم خوردن آرامش سایر افراد ساکن در اتاق گردد. ساکنین یک اتاق در خوابگاه دخترانه حتی اگر برای یک ترم هم باشد حکم خانواده یکدیگر را دارند. به همین دلیل وجود روابط مثبت و حسنه در بین آنها می تواند بسیار با اهمیت بوده و فضایی گرم و صمیمی را برای تمامی اعضای خانواده ایجاد کند. از طرفی دیگر بروز اختلاف نظر جدی در خوابگاه تهران ذهن مشغولی منفی برای ساکنین ایجاد می کند که می تواند مانع پیشرفت های فردی برای هر یک از ساکنین خوابگاه گردد. این در حالیست که وجود روابط صمیمی و مثبت در بین ساکنین خوابگاه تهران می تواند با ایجاد جوی مثبت موجب پیشرفت همه جانبه در بین افراد گردد.

 

دیدگاه‌ها