حفظ فردیت در خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 88

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

یکی از مشکلاتی که ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی در نقاط دیگر با آن مواجه هستند، تحت تاثیر دیگران قرار گرفتن است. انسان از همان بدو تولد دارای ویژگی های منحصر به فردی است که وی را از دیگران متمایز می کند. این در حالی است که انسان ها خواه ناخواه تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند. این مساله امری اجتناب ناپذیر است. اما زمانی این مساله نگران کننده می شود که افراد به کلی فردیت خود را نادیده گرفته و تمامی حرکات و سکنات خود را بر اساس خواست دیگران تنظیم کنند. فردیت هر کسی به او شخصیت می بخشد. بسیار مهم است که انسان در هر شرایط و موقعیتی برای شخصیت و فردیت خود احترام قائل باشد. این در حالی است که برخی از افراد با کپی برداری از رفتار دیگران چه در خوابگاه تهران و چه در هر موقعیت دیگری، شخصیت و فردیت خود را به کلی نادیده می گیرند. فردیت هر کسی مجمعه ای از رفتارها و اعتقادات وی می باشد که در طول زمان و زندگی چندین ساله وی شکل گرفته اند. همین مساله او را از دیگران متمایز می کند و چه بسا زمینه محبوبیت یا انزجار دیگران از وی را فراهم می کند. بدون شک تغییر رفتارهایی که از نظر دیگران ناخوشایند و منزجر کننده هستند، کاری پسندیده است. اما زمانی که از نادیده گرفتن فردیت خود صحبت به میان می آید، منظور تمامی رفتارها و اعتقادات یک شخص چه آنهایی که پسندیده بوده و چه آنهایی که ناپسند هستند می باشد.

خوابگاه تهران

در خوابگاه تهران افراد مختلفی با رفتارها و باورهای متفاوت ساکن می شوند. هر یک از افراد ساکن در خوابگاه تهران دارای فردیت منحصر به فرد خود می باشد. افراد به مرور زمان و با داشتن تعامل مکرر با یکدیگر نسبت به شخصیت و فردیت وی شناخت پیدا می کنند. اما گاهی برخی از ساکنین خوابگاه در تهران فردیت خود را در خور معرفی به دیگران ندانسته و تلاش می کنند با مخفی کردن فردیت واقعی خود دیگران را با دروغ تحت تاثیر قرار دهند. آنها از رفتارها و منش دیگران کپی برداری کرده و آن را عینا در رفتار خود منعکس می کنند. این مساله می تواند دیگران را نیز دچار سردرگمی کند. چرا که امروز فردی ر با یک رفتار و شخصیت می شناسند و همین فرد فردا روز خود را با شخصیت دیگری که در جهت تلاش برای فردیت خود آن را شکل داده است، معرفی می کند. همین مساله سبب می شود که دیگران در خوابگاه تهران و هر خوابگاه پسرانه و دخترانه دیگری نتوانند به چنین افرادی اعتماد کرده و به سختی با آنها ارتباط برقرار کنند. اگرچه دانشجویان جدیدالورود به خوابگاه دانشجویی کم سن و سال هستند، اما آنها به سنی رسیده اند که شخصیت و فردیت آنها در قالب نهایی خود قرار گرفته است و فقط باید در جهت بهبود و تکمیل کردن آن گام بردارند.

خوابگاه تهران

چرا حفظ فردیت در خوابگاه تهران اهمیت دارد؟

ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا حفظ فردیت در خوابگاه تهران دارای اهمیت است. در وهله اول باید گفت افرادی که فردیت و شخصیت خود را در خوابگاه تهران نادیده می گیرند، بسیار بیشتر از کسانی که فردیت شکل یافته و کاملی دارند در معرض رفتارهای پر خطر می باشند. کسانی که از فردیت خود در خوابگاه چشم پوشی می کنند معمولا به دنبال کسانی راه می افتند که آنها خود فردیت و شخصیت مناسبی ندارند. این افراد دارای رفتارهای پرخطری هستند که به راحتی آنها را به فردی که دارای فردیت سستی می باشد، منتقل می کنند. کسانی که نسبت به فردیت خود در خوابگاه تهران بی توجه می باشند معمولا احترامی برای شخصیت خود قائل نبوده و به راحتی به دیگران این اجازه را می دهند که به آنها توهین کرده و یا به آنها پیشنهادات نامناسبی بدهند. این افراد قدرت نه گفتن پایینی دارند و زمانی که در خوابگاه در تهران در معرض یک پیشنهاد پر خطر نظیر مصرف مواد مخدر قرار می گیرند، به دلیل نداشتن یک فردیت قوی برای چنگ زدن به آن و بیرون آمدن از این مخمصه، به راحتی در دام این مشکلات گرفتار می شوند. ساکنین خوابگاه در تهران و آنهایی که در پی آرامش در خوابگاه هستند معمولا سعی می کنند از چنین افرادی فاصله بگیرند. نزدیک شدن به کسانی که فردیت خاصی نداشته و به نوعی هویت خود را نادیده می گیرند موجب ایجاد حس نا امنی در دیگران می شود.

دیدگاه‌ها