توصیه هایی به تازه واردهای خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 104

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

یکی از مسائل مهمی که باید در زندگی در پانسیون پسرانه و دخترانه به آن توجه شود امنیت است. امنیت در واقع از دو جنبه حائز اهمیت است؛ امنیت روانی و امنیت مالی. تأمین امنیت روانی و مالی در پانسیون عمدتاً باید توسط کارکنان صورت گیرد اما این بدان معنا نیست که خودمان تلاشی برای برقراری این امر نکنیم. بالا بردن امنیت پانسیون یکی از مسائل مهمی است که می‌توان گفت بیش از هرکس به مدیر خوابگاه مربوط است.استفاده از سیستم‌های ضد سرقت ، تعویض قفل‌ها ، بال ابردن ایمنی پنجره‌ها و … از جمله نکاتی است که باید در جهت بالا بردن امنیت پانسیون به آن‌ها توجه کرد. بسیاری از افرادی که هرگز در خوابگاه زندگی نکرده اند و به قول معروف تازه وارد هستند، دید مثبتی نسبت به آن ندارند و نگران این سؤال هستند. خوابگاها امن هستند؟ حتی ساکنین باتجربه ممکن است گاهی محتاط باشند، اما اکثر افراد هرگز در خوابگاه با مشکلی مواجه نمی شوند.

 

توصیه های ایمنی به تازه واردها:

 

اتاق مناسب انتخاب کنید

ابتدا در مورد خوابگاه انتخابی خود تحقیق کنید و ببینید چه نوع اتاق هایی را ارائه می دهند. سهل انگارانه است که در آن روز حاضر شوید و متوجه شوید که اتاق مورد نظر شما را ندارند.به همین دلیل است که رزرو خوابگاه از قبل ایده خوبی است. همچنین می توانید در مورد خوابگاه انتخابی خود تحقیق کنید و ببینید که آیا این خوابگاه شامل مواردی مانند کمد، امنیت 24 ساعته و قفل های خوب روی درهای اتاق است یا خیر.  پس از رزرو اگر به این نتیجه رسیدید که اقامت در آن اتاق برایتان مناسب نیست، از قبل به کارکنان پانسیون اطلاع دهید. اگر آنها اتاق های مناسب تری داشته باشند، معمولاً سعی می کنند آن را برای شما رزرو کنند. همچنین مطمئن شوید که هر گونه رفتار نامطلوب را به کارکنان خوابگاه گزارش دهید.

 

 

مراقب بهداشت خود باشید

آیا خوابگاه ها تمیز هستند؟ امیدوارم پاسخ همیشه مثبت باشد! با این حال، مهم نیست که کارکنان چقدر به نظافت اهمیت می دهند گاهی اوقات این خود ساکنین پانسیون هستند که آشفتگی ایجاد می کنند. در اتاق صندل های پلاستیکی یا فومی  بپوشید و برای برای سرویس بهداشتی دمپایی شخصی خود را داشته باشید. این به شما کمک تا از بیماری مختلف قارچی در امان باشید. همچنین یک اسکاج برای شستن ظرف هایتان تهیه کنید. شما نمی دانید چه میکروب هایی روی آن اسفنج قدیمی که در آشپزخانه به اشتراک گذاشته شده است وجود دارد.

 

اشیاء با ارزش را در خانه بگذارید

ساده ترین راه برای جلوگیری از سرقت اشیاء با ارزش شما این است که آنها را روی خود نداشته باشید. از حداقل لوازم جانبی استفاده کنید. از جواهرات ارزان قیمت استفاده کنید. از لباس های طراحان بگذرید. لازم نیست تمامی کارت های اعتباری خود را همراه داشته باشید.

 

ابزارهای فانتزی خود را به رخ نکشید

اکثر مردم اکنون دوربین ، کامپیوتر ویا حتی چندین مدل تلفن همراه دارند. در واقع، کسی را به من نشان دهید که بدون گوشی هوشمند زندگی کند...با این حال، اگر در خوابگاه احساس راحتی نمی کنید یا هم اتاقی های خود را هنوز نمی شناسید، این وسایل را در کمد خود بگذارید. اگر سرتان مدام درگیر گوشی و لپ تاپ نباشد هم می توانید وقت بیشتری را با هم اتاق یهایتان بگذرانید و همچنین باعث می شود که وسایلتان مورد هدف قرار نگیرد. وقتی کسی نمی داند شما چه وسایلی همراه خود دارید، کمتر احتمال دارد آن را بدزدند.

 

 

دوست پیدا کنید

با هم اتاقی های خود و سایر ساکنین پانسیون ارتباط برقرار کنید. یکی از لذت‌های اصلی اقامت در خوابگاه دخترانه و پسرانه ملاقات با افراد جدید، شنیدن داستان‌های آنها و کاوش در شهر با آنهاست. دوست یابی در خوابگاه شما فقط تجربه اقامت شما را غنی نمی کند بلکه در واقع یک لایه امنیتی اضافه می کنید. اگر با سایر افراد در خوابگاه خود رفتار دوستانه ای داشته باشید، به احتمال زیاد از شما و دارایی های شما مراقبت می کنند.

 

خلاصه: آیا پانسیون ها  امن هستند؟

زندگی در خوابگاه تهران و یا سایر شهرها تجربه‌ای فوق‌العاده است، فرقی نمی‌کند امکانات آن ها بی‌نقص باشد یا نه، آشپزخانه‌های بزرگی داشته باشند یا نه. دقیقاً در مرکز شهر با یک مرکز خرید بزرگ در زیر خود، یا در خارج از کشور در یک ویلای قدیمی، چه با شخصیت‌های سرگرم‌کننده دیوانه‌ برای آواز خواندن با یک گیتار، چه با روشنفکران افراطی برای بحث در مورد مسائل سیاسی .

 

دیدگاه‌ها