اهمیت یادگیری زبان در خوابگاه تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۲/۲۰

تعداد بازدید:‌ 87

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

دنیای امروزی دنیای برقراری ارتباط می باشد. پایه و اساس بسیاری از فعالیت های انسانی در برقراری ارتباط با دیگران انسان ها است. در واقع در بسیاری از مواقع انسان ها به سپری کردن یک زندگی معمولی نیستند مگر اینکه ارتباط خود را با هم نوعانشان حفظ کنند. هیچ ارتباطی نمی تواند به شکلی پایدار و عمیق شکل گیرد مگر اینکه از یک زبان مشترک در برابر این رابطه استفاده شود. این زمان مشترک می تواند یک زبان اشاره ساده و یا یک زبان محاوره ای پیچیده باشد. در دنیای امروزه زبان اصلی برای برقراری ارتباط بی افراد شکل های مختلفی دارد. با این وجود زبان بین المللی زبان انگلیسی بوده که بسیاری از ارتباطات بین ملت های مختلف بر اساس این زبان می باشد. بنابراین زمانی که از یادگیری زبان صحبت می شود منظور زبان انگلیسی است. از اهمیت یادگیری زبان انگلیسی همین بس که زبان اصلی علم و متون علمی برتر دنیا در عصر حاضر می باشد. به همین دلیل است که غالب افراد جامعه از جمله ساکنین خوابگاه تهران و خوابگاه در سایر شهرها به فکر یادگیری زبان بوده و به روش های گوناگونی تلاش می کنند این زبان را فرا گیرند. افراد مختلف هر یک به روش خود به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. به همین دلیل نمی توان یک روش ثابت را برای تمامی افراد مناسب دانست. با این حال روش ها و راه های مفیدی نیز وجود دارند که می توانند به یادگیری زبان در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی کمک کنند.

یکی از مهمترین نکته هایی که در مورد یادگیری زبان در خوابگاه در تهران وجود دارد این است که یادگیری زبان نه یک کار فرعی بلکه باید یکی از اصلی ترین اهداف ساکنین اینگونه اقامتگاه ها باشد. چرا که در دنیای امروز فرد هر شغل و فعالیتی را که دنبال می کند می تواند با آگاهی به زبان انگلیسی چندین درجه جایگاه خود را ارتقا ببخشد. علاوه بر این ساکنین خوابگاه تهران و دیگر خوابگاه ها، عموما دانشجو هستند. این افراد برای پیشرفت کردن در حوزه تحصیلی خود به یادگیری زبان انگلیسی نیاز مبرم دارند. چرا که به جرات می توان گفت در تمامی رشته های تحصیلی بهترین رفرنس ها و منابع به زبان انگلیسی نوشته می شوند. علاوه بر این دانشجویانی که ساکن خوابگاه تهران هستند بدون شک به دنبال پیشرفت در حوزه تحصیلی خود می باشند. اولین و مهمترین قدم برای پیشرفت در حیطه تحصیلی نوشتن مقاله می باشد. مقالات علمی را می توان به زبان های مختلفی نوشت. اما بدون شک مقالاتی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در مقالات معتبر انگلیسی زبان چاپ می شوند دارای ارزش و اعتبار بیشتری برای ساکنین خوابگاه در تهران هستند. زبان انگلیسی امروزه زبان علم بوده و بدون شک نمی توان انتظار پیشرفت چشم گیر فردی بدون یادگیری زبان انگلیسی را داشت. به همین دلیل است که دانشجویان ساکن در خوابگاه تهران عموما به دنبال یادگیری زبان انگلیسی بوده و همه تلاش خود را به کار می گیرند تا در این راه به موفقیت های اساسی دست یابند.

یادگیری زبان در خوابگاه تهران، مهمترین قدم برای ادامه تحصیل در خارج از کشور!

نرخ مهاجرت نخبه ها و به طور کلی افراد تحصیل کرده به خارج از کشور به طرز چشم گیری افزایش یافته است. به جرات می توان ادعا کرد حداقل 80 درصد از کسانی که در دانشگاه های تهران دانشجو بوده و در انواع خوابگاه در تهران سکونت دارند به شکلی فکر مهاجرت به خارج از کشور را در سر می پرورانند. زمانی که افراد به این فکر می افتند اولین و مهمترین سدی که بر سر راه آنها قرار دارد، زبان و یادگیری آن می باشد. علاوه بر این ساکنین خوابگاه تهران اگر قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل را دارند حتما به یک مدرک زبان نیاز دارند. این هم خود دلیل مهمی برای یادگیری زبان می باشد. علاوه بر این افراد برای یافتن دانشگاه های خود و همچنین مصاحبه کردن با اساتید دانشگاه های خارج از کشور جهت پذیرش گرفتن از آنها نیاز به سطح قابل قبولی از دانش زبانی دارند. تمامی این دلایل این احساس نیاز را در بین ساکنین خوابگاه در تهران و سایر شهرها به وجود می آورد که به یادگیری زبان انگلیسی نیاز داشته و آنها را وا می دارد که یادگیری زبان را در بین برنامه های اصلی خود در خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه قرار دهند.

دیدگاه‌ها