گذراندن شب های پاییزی با بازی های جمعی در خوابگاه پسرانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 87

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

بسیاری از کسانی که تجربه حضور در خوابگاه پسرانه و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی را دارند، به این نکته اذعان دارند که گذراندن شب های طولانی پاییزی بدون داشتن یک سرگرمی مفرح در خوابگاه کار آسانی نیست. بسیاری از افراد ترجیح می دهند پس از تاریک شدن هوا در محل سکونت خود از جمله خوابگاه پسرانه تهران حضور داشته باشند. این کار برای فصلی نظیر فصل پاییز که شب های طولانی دارد، گاهی آزار دهنده می شود. به همین دلیل هر یک از ساکنین خوابگاه پسرانه برای خود تمهیداتی را در نظر می گیرند. تماشا کردن فیلم و سریال، خواندن کتاب، صحبت کردن تلفنی با خانواده از جمله فعالیت هایی هستند که افراد به صورت انفرادی انجام می دهند. اما حقیقت امر این است که بهترین و مفرح ترین فعالیت ها برای گذراندن وقت در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه ها، انجام فعالیت های گروهی می باشد. این فعالیت ها علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح برای ساکنین خوابگاه، می توانند موجب افزایش صمیمت و حس همدلی در بین ساکنین خوابگاه گردند. البته برای برخی از افراد که ذاتا درونگرا هستند، شرکت کردن در کارها و بازی های گروهی خیلی آسان نیست. این افراد از تنها بودن و یا انجام فعالیت های انفرادی بیشتر از فعالیت های گروهی لذت می برند. بنابراین این افراد نباید از طرف سایر ساکنین خوابگاه پسرانه برای شرکت در فعالیت های گروهی تحت فشار و اصرار قرار گیرند. یک فعالیت چه به صورت فردی صورت گیرد و چه گروهی باشد نهایتا زمانی لذت بخش خواهد بود که خود افراد تمایل به انجام دادن آن داشته باشند.

خوابگاه پسرانه

چرا انجام بازی های گروهی در خوابگاه پسرانه سرگرم کننده است؟

فضای خوابگاه پسرانه و هر نوع خوابگاه دانشجویی دیگری به خوی خود یک فضای جمعی و گروهی می باشد. به همین دلیل انجام کارهایی که ذاتا کارهایی گروهی هستند در خوابگاه بیشتر از هر مکان دیگری لذت بخش است. از نقطه نظری دیگر می توان گفت که در خوابگاه پسرانه در تهران و سایر شهرها برخی امکانات سرگرمی و بازی های انفرادی وجود ندارد. مثلا افراد در منازل شخصی خود ممکن است به کنسول بازی دسترسی داشته باشند و به راحتی بتوانند ساعت ها با این وسیله بازی سرگرم شوند. یا اینکه در خوابگاه پسرانه ساکنین گاها حتی از یک تلویزیون نیز محروم هستند. از طرفی دیگر از آنجایی که در خوابگاه پسرانه تهران افراد به صورت دسته جمعی در اتاق ها سکونت دارند، انجام یک فعالیت پر سروصدای انفرادی می تواند موجی ایجاد مزاحمت برای دیگران گردد. این در حالیست که اگر همین فعالیت به صورت دسته جمعی انجام شود می تواند خاطرات شیرینی را در ذهن ساکنین رقم بزند. یکی دیگر از دلایل مفرح بودن بازی های دسته جمعی در خوابگاه پسرانه، همگن بودن ساکنین از نظر سنی و جنسیتی می باشد. همین مساله اتفاق نظر در بین ساکنین خوابگاه پسرانه تهران را موجب می شود. بنابراین آنها راحت تر می توانند یک بازی واحد را یافته و با بازی کردن آن لحظات خود را به لحظاتی به یاد ماندنی تبدیل کنند. یکی دیگر از دلایل خوشایند بودن بازی های جمعی در خوابگاه پسرانه بر این واقعیت استوار است که بهترین و سرگرم کننده ترین بازی ها به صورت جمعی انجام شده و اصطلاحا نسخه انفرادی ندارند.

خوابگاه پسرانه

چند نمونه بازی جمعی جذاب برای گذراندن شب های پاییزی در خوابگاه پسرانه

در بسیاری از مواقع در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه در تهران، ساکنین بازی های جمعی جدیدی را طراحی کرده و آنها را انجام می دهند و در نهایت نه تنها سرگرم شده اند بلکه خاطرات شیرینی نیز در ذهن آنها شکل گرفته است. این بازی های ابتکاری از آنجایی که بر اساس سلیقه تک تک بازی کنان طراحی می شوند از بسیاری جهات بر بازی های شناخته شده ارجحیت دارند. با این حال همیشه نمی توان امیدوار بود که ساکنین بتوانند یک بازی جدید و در عین حال لذت بخش را طراحی کنند. به همین دلیل در ادامه چند نوع بازی جذاب معرفی خواهیم کرد که با انجام دادن آنها در شب های طولانی پاییزی به راحتی می توان لحظات شادی را در خوابگاه پسرانه تجربه کرد. تعدادی از این بازی ها عبارتند از:

  • پانتومیم؛
  • اسم و شهرت؛
  • جرات یا حقیقت؛
  • منجمد شو؛
  • مشاعره؛
  • بیست سوالی؛
  • حدس بزن چیه؛
  • مافیا؛

دیدگاه‌ها