هم اتاقی تا چه اندازه بر آرامش ما در خوابگاه پسرانه تأثیر دارد؟

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 80

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

هم اتاقی تنها کسی است که بیشتر زمان اقامت در خوابگاه پسرانه را با او می گذرانید. حتی اگر بهترین دوست شما از بین همکلاسی ها باشد، اما بازهم مدت زمانی که با هم اتاقی ها سپری می شود بسیار بیشتر است. چون در طول روز ممکن است فرد با مسائل، اتفاقات و افراد متفاوتی سر و کار داشته باشد، اما در مدت زمانی که در خوابگاه گذرانده می شود، تقریبا بیشترین زمان قبل از خواب به همنشینی و تعامل با هم اتاقی سپری خواهد شد. پس بهتر است سعی کنید که انتظارات واقع بینانه از هم‌ اتاقی خود در خوابگاه پسرانه داشته باشید. البته دغدغه داشتن هم اتاقی خوب بیشتر برای ترم یا ماه های اول اقامت در خوابگاه پسرانه دانشجویی است. به ویژه در خوابگاه دانشگاه و خوابگاه هایی که با دانشگاه طرف قرارداد هستند، طی دو سه سال اخیر انتخاب هم اتاقی از طریق سامانه های اتوماسیون خوابگاه انجام می شود که شانس هم اتاق شدن با افرادی که ممکن است با شما تفاوت های زیادی داشته باشند را کاهش می دهد. البته در خوابگاه پسرانه نیز می توان هم اتاقی هایی که از هر نظر بیشتر با شما هم عقیده هستند را انتخاب کرده و در یک اتاق ساکن شوید.

خوابگاه پسرانه در تهران

در خوابگاه پسرانه زود قضاوت نکنید

هر فرد در اولین ملاقات سعی دارد بهترین رفتار را از خود نشان دهد. در مورد هم اتاقی ها هم دقیقا همینطور است. ممکن است طی یک هفته ی اول اقامت در خوابگاه پسرانه تهران تفاوت های چندانی در موضوعات مختلف در بین شما و هم اتاقیتان مشاهده نشود، اما به زودی و زمانی که در معرض موقعیت های متفاوت قرار می گیرید، ممکن است عکس العمل هایی از هم اتاقی های خود مشاهده کنید که غافلگیر شوید. پس توصیه می شود قبل از پیدا کردن یک شناخت نسبی، خیلی صمیمی نشوید. چون ممکن است در نهایت بدشناسی با فردی هم اتاق شوید که از خوبی های شما سوءاستفاده کند. سعی کنید در همان روزهای اول در مورد مسائل و موقعیت هایی که برای شما مهم هستند با هم اتاقی های خود در خوابگاه پسرانه حرف بزنید و مطمئن شوید که حرف‌های شما را به درستی درک کرده اند. متقابلا همین را از آنان نیز بخواهید و سعی کنید از کارهایی که ممکن است باعث ناراحتی آنان شود شناخت پیدا کنید. به عنوان مثال آیا وقتی کسی بدون اجازه به وسایل شخصی شما دست می‌زند عصبانی یا ناراحت می‌شوید؟ آیا استفاده از اسپری های خوشبو کننده یا ادکلن در اتاق شما را اذیت می‌کند؟ آیا صحبت کردن طولانی مدت در اتاق شما را دچار سردرد می کند؟ و... حتماً از همان روزهای نخست درمورد این مسائل و مسائل مشابه با هم ‌اتاقی هایتان در خوابگاه پسرانه در تهران حرف بزنید تا بعدها منجر به کدورت های بیشتری نشود. بهتر است بدانید که هم اتاقی می تواند دوران اقامت در خوابگاه تهران و سایر شهرها را به بهترین دوران زندگی تبدیل کند و همچنین قادر است باعث به جا ماندن بدترین خاطرات از دوران اقامت در خوابگاه پسرانه شود.

خوابگاه پسرانه تهران

یاد بگیرید که در خوابگاه پسرانه سخت نگیرید

سخن آخر اینکه سعی کنید در هیچ شرایطی زیاد به خود و هم اتاقی هایتان سخت نگیرید. رمز داشتن اوقات شیرین در اتاق خوابگاه پسرانه صادق بودن و داشتن درک درست از موقعیت یکدیگر است. سعی کنید خود و هم اتاقیتان را به دلیل داشتن رفتارهای شخصی سرزنش نکنید. اگر نمی توانید با یک رفتار هم اتاقی خود کنار بیایید، بهتر است اتاق خود را عوض کنید و اوقات را بر خود و دیگران تلخ نکنید و از تمام وقایع اتفاق افتاده در خوابگاه پسرانه عبرت بگیرید.

 

دیدگاه‌ها