دست به جیب شدن در خوابگاه پسرانه با هدف گسترش روابط دوستانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 113

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

زندگی در خوابگاه پسرانه و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دارای قوانین و شرایط خاص خود می باشد. در اینگونه مکان ها افراد به محض مستقر شدن در اغلب اوقات با سایر ساکنین غریبه بوده و هیچگونه آشنایی قبلی ندارند. به همین دلیل تمامی ساکنین خوابگاه پسرانه نیاز دارند که با دیگران ارتباط برقرار کرده و در بین این افراد کسانی را به عنوان دوست برای خود برگزینند. افراد مختلف راه ها و روش های متفاوتی برای سافتن دوست در خوابگاه پسرانه و سایر مکان ها دارند. گاهی برخی از ساکنین خوابگاه پسرانه تهران و سایر افراد برای یافتن دوست مناسب خود، دیگران را بر اساس ملاک ها و فاکتورهایی که در ذهن خود دارند، انتخاب می کنند. اما گاهی لازم است افراد برای یافتن دوست مناسب هزینه کنند. صرف یک شام دوستانه در یک مکان مناسب و در یک رستوران نه چندان گرانقیمت می تواند پیوندهای دوستی در خوابگاه پسرانه در تهران را محکم کند. دست به جیب شدن در خوابگاه پسرانه با هدف گسترش روابط دوستانه یکی از روش های مرسوم برای این کار است. برخی از افراد دوستان جدید خود را به صرف شام و یا یک قهوه به رستوران یا کافه ای دعوت می کنند. آنها با این کار نه تنها شناخت بیشتری نسبت به دیگران پیدا می کنند بلکه می تواند روابطی را که از قبل شکل داده اند مستحکم تر کنند.

خوابگاه پسرانه

بسیاری از ساکنین خوابگاه پسرانه تهران و سایر شهرها دانشجویان هستند. این افراد توان مالی بالایی نداشته و در صورتی که درآمد مستقلی نداشته باشند، خرج روزانه خود را از خانواده های خود دریافت می کنند. بنابراین نباید توقع داشت که چنین افراد هزینه های نجومی و بالایی برای برخی از امور غیر ضروری داشته باشند. یکی از اموری که در نظر اول غیر ضروری می باشد، دست به جیب شدن و هزینه کردن برای سایر افراد می باشد. اما گاهی تنها با حساب کردن خرید سوپر مارکتی یک نفر می توان در ذهن وی اثر خوبی برجای گذاشت. لب کلام اینکه برای ددست به جیب شدن در خوابگاه پسرانه با هدف گسترش روابط دوستانه نیازی به خرج کردن های نجومی با عدد و رقم های بالاتر از توان افراد نمی باشد. بلکه همین که فردی متوجه شود که برای او ارزش قائل شده و هزینه کوچکی از جیب خود برای وی انجام داده اید می تواند روابط شما را صمیمانه تر کند. گاهی نیز ممکن است یکی از ساکنین خوابگاه پسرانه در شرایط مالی نامناسبی باشد. در چنین شرایطی از دوستان خود در خوابگاه تهران طلب قرض می کند. یکی از روش هایی که می تواند افراد را در خوابگاه پسرانه به یکدیگر نزدیک کند کمک مالی در شرایط نامساعد دیگران می باشد. البته این کار نباید همواره تکرار شده و موجب سو استفاده افراد از یکدیگر گردد.

خوابگاه پسرانه

چرا دست به جیب شدن در خوابگاه پسرانه موجب بالا رفتن صمیمت افراد می گردد؟

در خوابگاه پسرانه و سایر خوابگاه کارمندی و دانشجویی، ساکنین تقریبا در وضعیت مالی مشابهی قرار دارند. آنها معمولا دانشجو بوده و توان مالی بالایی ندارند. اما این به آن معنی نیست که نمی توانند ماهیانه مبلغی را برای تفریح خود در نظر بگیرند. برخی از افراد این تفریحات را به صورت فردی و برخی دیگر به صورت گروهی در نظر می گیرند. تجربه نشان داده است زمانی که افراد به صورت گروهی به تفریح و گردش می پردازند انرژی حاصل از این تفریحات چندین برابر می شود. اما گاهی ممکن است یک یا چند نفر از ساکنین توان مالی کافی برای پیوستن به اینگونه تفریحات گروهی نداشته باشند. هزینه کردن برای رفتن به سینما، تاتر، کنسرت، رستوران، کافه و غیره گاهی از توان مالی برخی از ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران خارج است. در چنین شرایطی دیگران می توانند دست به جیب شده و با کمک کردن به دوستان خود در خوابگاه هم آنها را در این فعالیت های مفرح شریک کنند و هم لذت این کارها را برای خود چندین و چند برابر کنند. بنابراین برای بالا بردن صمیمت در خوابگاه پسرانه لازم نیست افراد دست به خرج های سنگین زده و خود را در مضیقه مالی قرار دهند. بلکه می توانند حتی با خریدن یک بلیط سینما اضافی دوست یا دوستان خود را با خود همراه ساخته و از این طریق هم صمیمت بین خود را افزایش دهند و هم دیگران را در یک فعالیت سرگرم کننده شریک سازند.

 

دیدگاه‌ها