خورد و خوراک در خوابگاه پسرانه در تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 109

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

تجربه یک زندگی ساده و زیبا در کمال آرامش در بین گروهی از دوستان که تقریبا در یک رنج سن قرار دارند، یکی از زیبایی های زندگی در خوابگاه پسرانه در تهران است. داشتن جو صمیمی در بین دوستان ساکن در یک اتاق کوچک که به حق فضای کافی برای تعداد افراد موجود در آن مناسب نیست با تمام مشکلات کوچک و بزرگ، شیرین و خاطره ساز است. شاید اگر در مورد مشکلات همیشگی که ساکنین اتاق با آن مواجه هستند، از ساکنین خوابگاه نظرخواهی شود، مشکل کمبود امکانات غذایی به عنوان بزرگترین معضل معرفی خواهد شد. در مورد نحوه ی تهیه مواد غذایی در اتاق روش های مختلفی وجود دارد که بیشتر آن ها به نحوه برنامه ریزی و همچنین میزان مشارکت و صمیمت اعضاء اتاق وابسته است. در ضمن دانشجویان ساکن در خوابگاه پسرانه تهران با وجود شباهت بسیار در شیوه ی زندگی خوابگاهی، اما در نحوه ی تأمین نیازهای روزمره در خوابگاه پسرانه دارای تفاوت های بسیاری هستند که شاید به ویژگی ها و خصلت های منحصربه فرد در هرکدام مربوط می شود.

خوابگاه پسرانه در تهران

فراهم کردن مواد غذایی در اتاق های خوابگاه پسرانه در تهران

قطعأ در اکثر اتاق های پسرانه شرایط تغذیه ای و تهیه ی خورد و خوراک تا حدود زیادی با سایر سکونتگاه ها نظیر منازل شخصی متفاوت است. زیرا بیشتر ساکنین خوابگاه با وجود سختی های زیادی که در طول مسیر ممکن است با آن روبه رو شوند، اما مقدار زیادی آذوقه به همراه خود به خوابگاه می آورند. برای اکثر پسرهای ساکن در خوابگاه پسرانه تهران، تحمل مشکلات مربوط به حمل کیف و چمدان های بزرگ با لذت مرفه بودن در اتاق قابل قیاس نیست. زیرا رفتن به بیرون از خوابگاه و خرید وسایلی که برای چند قلم از آن باید ساعات زیادی از روز را در خیابان چرخید. علاوه بر زحمت خرید، هزینه های بالا نیز باعث می شود که بیشتر پسران مواد غذایی را به میزان نیاز یک یا چند هفته به همراه خود بیاورند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند. به ویژه برای دانشجویانی که در خوابگاه تهران ساکن هستند، مشکلات مربوط به خرید بسیار زیاد است. زیرا گاهی مسیرهای طولانی را برای یک قلم ماده خوراکی باید طی کنند. مورد دیگر به خوشخوراکی دانشجویان تازه وارد و اهمیت دادن آن ها به تغذیه شان مربوط می شود. اکثر دانشجویان تازه وارد با فست فود و غذاهای آماده سازگاری خوبی ندارند. به همین دلیل ترجیح می دهند مواد خام را با خود از خانه به خوابگاه برده، زمان لازم برای آشپزی را صرف کرده و در عوض از دستپخت خود لذت ببرند و سرو غذاهای ساده در خوابگاه را به غذاهای بیرون ترجیح می دهند.

خوابگاه پسرانه در تهران

فراهم کردن مواد غذایی در اتاق های دانشجویان قدیمی خوابگاه پسرانه

در اتاق های دانشجویان قدیمی اما وضعیت به میزان بسیار زیادی متفاوت است. کمتر دانشجوی کهنه کار خوابگاهی را م توان یافت که حاضر به برداشتن وسایل سنگین خوراکی از خانه به خوابگاه پسرانه شود. تأمین مواد خوراکی از سوپرمارکت سر کوچه ی خوابگاه برای ساکنین قدیمی تر خوابگاه پسرانه در تهران جزء پیش پا افتاده ترین مشکلات اقامت در خوابگاه است. همچنین تقریبا کمتر اتاقی را می توان یافت هر روز بوی غذای خوشمزه در آن پیچیده باشد. برای اکثر ساکنین قدیمی تر در خوابگاه های دانشجویی، رفت و آمد به سلف دانشکده بسیار آسان تر و لذت بخش تر از درست کردن غذا و معطل شدن در آشپزخانه است. هرچند که بر خود آن ها نیز پوشیده نیست که غذای سلف و غذاهای آماده ی بیرون از نظر خواص و خوشمزگی با غذاهایی که خود می توانند آماده کنند قابل مقایسه نیست.

دیدگاه‌ها