آمادگی برای آزمون های زبان در خوابگاه پسرانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 114

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

یکی از دغدغه های جدی بسیاری از دانشجویان یادگیری زبان های خارجی بخصوص زبان انگلیسی است. اگر بخواهیم به اهمیت یادگیری زبان برای دانشجویان ساکن خوابگاه پسرانه تهران و سایر دانشجویان بپردازیم لازم است به چندین نکته توجه کنیم. در وهله اول باید بدانیم که یادگیری زبان بین المللی که همان زبان انگلیسی است سبب می شود که ساکنین خوابگاه پسرانه و سایر دانشجویان بتوانند به منابع دست اول علمی دسترسی داشته باشند. در عصر تکنولوژی امروزی دریافت اطلاعات علمی از طریق کتاب های قدیمی تقریبا منسوخ شده است. اگرچه کتاب ها می توانند اطلاعات زیادی از منابع پایه علمی در اختیار افراد قرار دهند اما واقعیت امر این است که جدیدترین یافته های علمی معمولا در مقالاتی چاپ می شوند که به زبان های دیگر از جمله زبان انگلیسی هستند. از طرفی دیگر بسیاری از ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران که به کتابخوانی علاقه دارند به این نکته رسیده اند که ترجمه کتاب های معتبر و جدید معمولا با فاصله زمانی طولانی به دست آنها می رسد. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی به آنها کمک می کند که بتوانند کتب زبان اصلی را تهیه کرده و از این طریق به جدید کتاب های منتشر شده دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل اهمیت یادگیری زبان برای ساکنین خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی، کمک در نوشتن مقالات می باشد. هر فرد دانشجویی مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند از نتایج کارها و پژوهش های خود را بصورت مقاله به چاپ برساند. چاپ مقالات معتبر عموما در مجلات و ژورنال های انگلیسی زبان صورت می گیرد. به همین دلیل ساکنین خوابگاه پسرانه تهران ملزم به نوشتن مقالات خود به صورت انگلیسی هستند. در این شرایط است که می توانند نتایج پژوهش های خود را در مجلات معتبر به چاپ برسانند. از دیگر دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای ساکنین خوابگاه در تهران، امکان دسترسی به آموزش های مختلف در فضای مجازی است. امروزی هر فردی که قصد یادگیری مطلبی را داشته باشد به راحتی می تواند آموزش آن را از اینترنت دانلود کرده و به خود آموزی بپردازد. و در نهایت یکی از مهمترین دلایل تمایل ساکنین خوابگاه پسرانه تهران به یادگیری زبان، نیاز به داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به خارج است کشور با هدف سپری کردن مقاطع بالاتر علمی می باشد.

چگونه برای آزمون های زبان در خوابگاه پسرانه آماده شویم؟

جهت آمادگی برای آزمون های زبان در خوابگاه پسرانه تهران توجه به این نکته ضروری است که این آزمون ها نیاز به مطالعه زیادی دارند. هرگز نباید آزمون های معتبر زبان نظیر آزمون های آیلتس و تافل را با آزمون های ساده دانشگاهی اشتباه گرفت. یادگیری زبان برای شرکت در آزمون های معتبر بین المللی نیاز به تلاش و ممارست زیادی دارد. به همین دلیل است که در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی کسانی که قصد شرکت در این آزمون ها را دارند ساعات زیادی از زمان خود را به مطالعه زبان می پردازند. از طرفی دیگر چند وجهی بودن این آزمون ها نظیر آمادگی اسپیکینگ، ریدینگ و غیره، مطالعه اصولی در این زمینه را طلب می کند. هیچ فردی چه در خوابگاه پسرانه در تهران و چه در هر مکان دیگری نمی تواند با یک مطالعه ساده نظیر آنچه که برای آزمون های مدرسه و دانشگاه نیاز بوده است، خود را برای شرکت در آزمون های معتبر زبان آماده کند.

این کار به یک برنامه ریزی طولانی مدت و مطالعه روزانه نیاز دارد. به همین دلیل مهم است که افراد ساکن خوابگاه در تهران جهت آماده شدن برای آزمون های زبان یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشند و حتما بصورت روزانه به مطالعه بپردازند. در کمتر اتاقی در خوابگاه پسرانه در تهران آن آرامش لازم برای مطالعه عمیق زبان و هر درس دیگری وجود دارد. بنابراین ساکنین خوابگاه پسرانه تهران نیاز دارند که برای مطالعه به سالن مطالعه خوابگاه یا دانشگاه مراجعه کنند. آنها با انجام چنین کاری راندمان مطالعه خود را به طرز چشم گیری افزایش می دهند. یکی دیگر از کارهایی که در آماده شدن برای آزمون زبان معتبر بسیار کمک کنند است، مطالعه دو نفره یا گروهی در خوابگاه پسرانه است. افراد بصورت گروهی می توانند بر روی مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ خود تمرکز کنند.

دیدگاه‌ها