چگونه با احساس دلتنگی در خوابگاه دخترانه در تهران کنار بیاییم؟

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

تعداد بازدید:‌ 126

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

یکی از ناخوشایندترین موقعیت هایی که ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی باید با آن دست و پنجه نرم کنند، احساس دلتنگی است. با تغییر مکان و شرایط زندگی، تجربه احساس دلتنگی یکی از طبیعی ترین احساس هایی است که می تواند به سراغ افراد بیاید. کمتر کسی را می توان یافت که بتواند ادعا کند پس از ساکن شدن در خوابگاه دخترانه که مستلزم دوری از خانواده و دوستان است، احساس دلتنگی را تجربه نکرده است. دل کندن از تمامی افراد و موقعیت هایی که فرد تا این لحظه از زندگی با آنها همراه بوده است و اکنون به دلیل ادامه تحصیل یا هر هدف دیگری مجبور به ترک آنها می باشد، کار آسانی نیست. خانواده، دوستان، محل زندگی، روابطی که قبلا شکل گرفته اند و حتی خانه و اتاقی که فرد تا این لحظه در آن زندگی کرده است، همه و همه می توانند بهانه هایی برای بروز دلتنگی در افراد باشند. احساس دلتنگی در خوابگاه دخترانه در تهران برای بسیاری از افراد ممکن است اتفاق بیفتد. ساکنین خوابگاه دخترانه می دانند که مجبورند خواه ناخواه با این احساس کنار بیایند. گاهی این احساس دلتنگی در اثر نداشتن یک دوست خوب و صمیمی در خوابگاه اتفاق می افتد. اما در غالب اوقات با وجود حضور دوستانی خوب و همدل در خوابگاه نیز ممکن است ساکنین این احساس را تجربه کنند. احساس دلتنگی در خوابگاه دخترانه معمولا بیشتر در بین آن گروه از افرادی شایع است که وابستگی زیادی به خانواده خود دارند.

خوابگاه دخترانه در تهران

احساس دلتنگی در خوابگاه دخترانه تهران امری طبیعی است. اما زمانی این مسئله می تواند مشکل آفرین باشد که ساکنین خوابگاه با تجربه چنین حسی از انجام کارهای روتین و روزانه خود عقب بمانند. چرا که برای برخی از ساکنین خوابگاه اتفاق می افتد که به قدری احساس دلتنگی همراه با یاس و ناامیدی دارند که ممکن است به اهداف اصلی خود نیز شک کرده و حضور خود را در چنین شرایطی غیر ضروری بدانند. در این حالت بسیاری از کارها و فعالیت های خود را در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر موقعیت ها تعطیل کرده و این احساس موجب خوابگاه نشینی آنها می گردد. چنین تجربه ای می تواند به کلی آنها را از مسیر موفقیت های آتی دور کند. برای بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران در ابتدای حضور در خوابگاه تجربه چنین حسی، یک امر طبیعی می باشد. چرا که آنها یک تغییر شرایط بزرگ را تجربه کرده و تا بیایند با این شرایط وفق پیدا کنند کمی طول می کشد. اما در حالت طبیعی و کلی آن این احساسات بعد از مدتی ناپدید شده و افراد به روتین معمولی زندگی خود بر می گردند. در خوابگاه دخترانه اخت گرفتن با سایر ساکنین خوابگاه می تواند تا حد زیادی در کنار آمدن با چنین حسی مفید باشد. افراد می توانند با دوستان خود درد دل کرده و طی این درد دل کردن ها متوجه اهمیت کنار آمدن با چنین حسی شوند. از طرفی دیگر بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه تهران مانند دوستان خود از خانواده خود دور شده اند و بنابراین به خوبی احساسات دوستان خود را درک می کنند و با آنها حس همدلی و همدردی دارند.

خوابگاه دخترانه در تهران

بهترین راهکار برای کنار آمدن با حس دلتنگی در خوابگاه دخترانه در تهران

زمانی که فردی در خوابگاه دخترانه و ر شرایط دیگری احساسی مانند حس دلتنگی را تجربه کرده و از روتین معمولی زندگی خود عقب می ماند، بهتر است به خود زمان دهد تا این احساسات را مدیریت کند. نادیده گرفتن چنین احساساتی در خوابگاه دخترانه تنها می تواند این احساسات را ریشه دار تر کرده و بر شدت مشکل بیفزاید. از طرفی دیگر تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای حال و آینده  زندگی خود در خوابگاه تهران می تواند در مدیریت چنین احساساتی مفید بوده و از به بیراهه رفتن افراد در خوابگاه جلوگیری کند. یکی دیگر از راه های کنار آمدن با حس دلتنگی در خوابگاه دخترانه در تهران دوست شدن با کسانی است که به خوبی ما را درک می کنند و برای احساسات ما احترام قائل هستند. یک دوست خود در خوابگاه دخترانه و هر شرایط دیگری نعمت بزرگی است که در زمان بروز چنین مشکلاتی اهمیت حضور وی به خوبی به چشم می آید. چنین دوستی می تواند در کنار همدردی کردن با ما، با ریختن برنامه های مختلف مفرحی که در خوابگاه قابل اجرا هستند ما را از این حس و حال دور کند.

 

دیدگاه‌ها