لذت کتاب خوانی در خوابگاه دخترانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 66

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

هر انسانی هر چقدر هم زندگی هیجان انگیز و پر ماجرایی داشته باشد نمی تواند تمامی لذت های دنیا را تجربه کند و چندین زندگی مختلف را پشت سر بگذارد. زندگی انسان ها از خسته کننده ترین آن گرفته تا پر هیجان ترین زندگی ها بلاخره ممکن است یک جایی حوصله سر بر باشد. علاوه بر این محدودیت زمانی برای انسان در طول تاریخ وجود داشته و سبب می شود که عمر کوتاه انسان ها به آنها فرصت هر تجربه ای را ندهد. گذشته از این تاریخ هزاران ساله انسان از زمان متمدن شدن وی و اتفاقاتی که در این برهه زمانی از سر گذرانده است، در زندگی هیچ انسانی تمام و کمال تجربه نشده است. از اینها که بگذریم امروزه و حتی در زمان گذشته تخصص های مختلفی وجود دارند که یک انسان با توانایی های محدودی که دارد نمی تواند تمامی آنها را خود فرا گیرد و در اصطلاح عمومی همه چیز را همگان دانند. تمامی این مسائل دلایل خوبی برای کتاب خوانی هستند. یک فرد چه در خوابگاه دخترانه تهران و چه در هر مکان دیگری تنها با خواندن کتاب می توانند تجاربی را داشته باشد که خود از لمس واقعی آنها محروم مانده است. کتاب ها راه دنیاهای جدیدی را به افراد نشان می دهند که ممکن است تا پیش از این هرگز به آنها قدم نگذاشته باشد. خواندن کتابی که با لذت همراه باشد مانند پا گذاشتن در سرزمین عجایبی است که هر قدم آن شگفتی های خاصی را به همراه دارد.

در خوابگاه دخترانه در تهران افراد به کارهای مختلفی مشغول بوده و برنامه های متنوعی دارند. برخی تنها به فکر ادامه تحصیل بوده و برخی دیگر در کنار درس خواندن ورزشی را دنبال می کنند و یا تفریح سالمی را در برنامه خود دارند. اما کتاب خواندن یکی از آن بهترین برنامه هایی است که به انسان ها این امکان را می دهد زندگی های دیگری را تجربه کرده و یا در زمینه تخصص های مختلفی که خود شخصا توانایی دنبال کردن مداوم آن را ندارند، معلوماتی کسب کنند. لذت کتاب خوانی در خوابگاه دخترانه تهران به حدی است که برای بسیاری از افراد خوشایند می باشد. داشتن دوستی که در هر شرایطی در دسترس باشد و صد البته به معلومات و آگاهی انسان اضافه کند در حالی که هیچ ادعایی نداشته باشد حقیقا چه در خوابگاه و چه در هر شرایط دیگری یک نعمت بزرگ به شمار می آید. لذت کتاب خوانی در خوابگاه دانشجویی و کارمندی زمانی بیشتر می شود که ساکنین در به اشتراک گذاری کتب های خود با دیگران در خوابگاه دست و دلبازی به خرج دهند. علاوه بر این در برخی از خوابگاه تهران گروه های کتاب خوانی تشکیل می شود که این خود نیز به افزایش لذت کتاب خوانی در خوابگاه دخترانه تهران می افزاید.

چه زمان هایی در خوابگاه دخترانه تهران کتاب بخوانیم؟

اگر به عادت ساکنین کشورهایی که سرانه کتاب خوانی بالایی دارند نگاهی بیندازیم پی می بریم که ساکنین این کشور ها در هر شرایط و حالتی کتابی در دست دارند و در حال مطالعه آن هستند. در خوابگاه دخترانه در تهران نیز فارغ از هر برنامه روزانه ای که افراد دارند می توانند کتاب را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خود قلمداد کنند. کتاب خواندن در خوابگاه دخترانه و لذتی که به دنبال دارد می بایست خود به عنوان نیرو محرکه ای برای ادامه این عادت باشد. در نظر داشتن زمان مشخصی برای کتاب خواندن در خوابگاه دخترانه تهران خود می تواند مانعی برای ادامه این کار باشد. چرا که محدود کردن انجام یک کار به زمان خاصی سبب می شود که اگر یک بار فرد قادر به انجام این کار نباشد برای دفعات دیگر آن دلسرد شود. این در حالی است که شناور دانستن زمان مطالعه کتاب در خوابگاه دخترانه تهران سبب می شود که فرد هر زمانی میل به کتاب خوانی داشته باشد به راحتی دست خود را دراز کرده و کتابی برای مطالعه انتخاب کند. اما این مساله برای زمان هایی که در خوابگاه دخترانه تهران برنامه کتاب خوانی برگزار می شود می تواند کمک کننده باشد. در نظر گرفتن یک زمان مشخص که افراد در کنار یکدیگر جمع شده و اقدام به کتاب خوانی کنند لذت خواندن کتاب به صورت گروهی را برای افراد به همراه دارد.

دیدگاه‌ها