ابتلا به سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 108

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

ابتلا به بیماری سرماخوردگی در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان با رشد تصاعدی همراه است. اگرچه تحقیقات فراوانی نشان داده است که دمای هوا تاثیری بر ابتلا به سرماخوردگی ندارد، با این وجود هنوز هم شیوع این بیماری در فصولی که دمای هوا پایین تر است، بیشتر می باشد. حقیقت امر این است که هوای سرد به فعال شدن ویروس سرماخوردگی و همچنین ضعیف شدن بدن در برابر این ویروس کمک می کند. اما دلیل اصلی ابتلا به سرماخوردگی نظیر هر بیماری تنفسی دیگری، انتقال ویروس از افراد مبتلا به افراد سالم و مبتلا کردن آنها می باشد. همین مساله به تنهایی می تواند علت شیوع بیماری سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان در خوابگاه دخترانه تهران را توجیه کند. ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی در ارتباط نزدیکی با یکدیگر بوده و مرتبا با یکدیگر ارتباط دارند. همین مساله می تواند یکی از دلایل اصلی شیوع سریع بیماری سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه در تهران باشد. از طرفی دیگر در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه ها ار فصول سرد سال درب و پنجره های اتاق ها بسته می باشد. همین کار موجب می شود که تهویه مناسب در خوابگاه اتفاق نیفتاده و ویروس سرماخوردگی راحت تر بتواند در بین ساکنین خوابگاه پخش شود.

خوابگاه دخترانه تهران

در فصول سرد سال یکی از معضلات اصلی ساکنین خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه کارمندی و دانشجویی، شیوع سریع بیماری های تنفسی نظیر سرماخوردگی می باشد. چرخه سرماخوردگی در بین ساکنین خوابگاه دخترانه به سختی قطع شده و همین مساله موجب بیمار شدن سریع ساکنین می گردد. به این معنی زمانی که یکی از ساکنین خوابگاه دخترانه سرما می خورد با انتقال ویروس سرماخوردگی در فرد یا افرادی دیگر آنها را نیز مبتلا می کند. هنوز این افراد به طور کامل بهبود نیافته اند که فرد دیگری ویروس را آنها گرفته و این چرخه تا مدت ها در خوابگاه دخترانه تهران ادامه دارد. در حقیقت اگر بخواهیم با سرعت بیشتری افراد مبتلا به سرماخوردگی را در خوابگاه دخترانه در تهران بهبود دهیم بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به این بیماری توسط سایر افراد می باشد. شاید در نگاه اول سرماخوردگی یک بیماری ساده به نظر برسد اما واقعیت امر این است که این بیماری به راحتی پتانسیل آن را دارد که فرد مبتلا را تا چند روز و یا تا چندین هفته از کار و زندگی معمولی دور کند. چرا که در زمان ابتلا به سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه و سایر مکان ها افراد به دلیل بدن درد و احساس درد شدید در نواحی مختلف بدن به طور کامل زمین گیر می شوند. از آنجایی که ساکنین خوابگاه دخترانه تهران معمولا دانشجو و یا شاغل هستند، ابتلا به سرماخوردگی برای آنها به منزله ی عقب افتادن بسیاری از کارها و امور با اهمیت می باشد.

خوابگاه دخترانه تهران

بهترین راه درمان سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه تهران

بهبود سرماخوردگی چه در خوابگاه دخترانه تهران و چه در هر مکان دیگری به داروی خاصی نیاز ندارد. معمولا افرادی برای درمان سرماخوردگی خود به دارو نیاز دارند که به عفونت های ثانویه نظیر عفونت باکتریایی در ناحیه گلو مبتلا شوند. در غیر این صورت برای درمان سرماخوردگی در خوابگاه تهران و هر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دیگری، بهترین راهکار استراحت کردن می باشد. بدن در زمان ابتلا به سرماخوردگی تمامی توان خود را به کار می گیرد تا به کمک سیستم ایمنی خود، با ویروس های سرماخوردگی مقابله کند. استراحت کردن در چنین شرایطی بهترین کمکی است که فرد مبتلا به سرماخوردگی می تواند به سیستم ایمنی خود بکند تا راحت تر بتواند با ویروس مقابله کند. یکی دیگر از راهکارهای مفید و موثر برای درمان سرماخوردگی، خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های گرم می باشد. بهتر است در زمان ابتلا به سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه تهران و هر شرایط دیگری سعی شود تا حد امکان نوشیدنی های گرم مصرف گردد. مصرف داروهایی نظیر قرص های سرماخوردگی و شربت دیفن هیدرامین هم می تواند در کاهش درد و همچنین پایین آمدن تب در زمان ابتلا به سرماخوردگی مفید و موثر باشد. آنچه بیش از همه در زمان ابتلا به سرماخوردگی در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه ها اهمیت دارد، توجه به منتقل نکردن این ویروس به افراد دیگر است. افراد مسئولیت پذیر در خوابگاه دخترانه در زمان ابتلا به سرماخوردگی سعی می کنند با رعایت فاصله مناسب از دیگران و استفاده از ماسک های مناسب از دیگران در برابر این ویروس محافظت کنند.

دیدگاه‌ها