آنفولانزا در کمین ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 92

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

در فصول سرد سال بیماری های مختلف تنفسی شیوع پیدا می کنند. ویروس ها و به طور کلی میکروب هایی که ایجاد کننده بیماری های تنفسی هستند در فصول سرد سال مجالی برای خود نمایی پیدا می کنند. هر ساله بیماری های تنفسی در فصل پاییز و زمستان افراد مختلفی را به اشکال گوناگون گرفتار می کنند. یکی از بیماری های شایع فصل پاییز و زمستان، بیماری آنفولانزا می باشد. این بیماری سمج و آزار دهنده در فصول سرد سال به طرز چشم گیری شروع به خود نمایی و همه گیری کرده و مشکلات متعددی را برای ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر افراد به وجود می آورد. تاکید بر ساکنین خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی برای بیماری هایی نظیر آنفولانزا از این جهت می باشد که محیطی نظیر محیط خوابگاه یک محیط جمعی بوده که ساکنین آن به صورت گروهی در اتاق های مختلف زندگی می کنند. همین مساله به راحتی می تواند زمینه را برای همه گیری یک بیماری ویروسی نظیر آنفولانزا فراهم کند. در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه ها به دلیل ماهیت زندگی جمعی افراد متاسفانه ای بیماری هایی نظیر آنفولانزا و حتی یک سرماخوردگی ساده به سرعت هر چه تمام تر در بین ساکنین شیوع پیدا می کند. اگرچه بیماری آنفولانزا در یک نظیر یک بیماری نسبتا ساده ویروسی بوده که با چند روز استراحت فرد بهبود می یابد، اما حقیقت امر این است، چنانچه فرد مبتلا تغذیه و استراحت کافی و مناسب نداشته باشد این بیماری می تواند به غایت آزار دهنده باشد.

خوابگاه دخترانه در تهران

در بین ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه ها در شهرهای دیگر، همواره افرادی وجود دارند که به راحتی به بیماری هایی نظیر آنفولانزا مبتلا می شوند. این افراد دارای سیستم ایمنی ضعیفی بوده و به هر بهانه ای دچار بیماری می گردند. چنین افرادی نه تنها همواره خود مریض بوده و آزار می بینند، بلکه موجب بیمار شدن سایر افراد مخصوصا در خوابگاه دخترانه نیز می گردند. چرا که بیماری نظیر آنفولانزا یک بیماری ویروسی مسری بوده که به راحتی از طریق سیستم تنفسی فرد منتقل می گردد. همین مساله موجب می شود که حتی نفس کشیدن فرد بیمار در خوابگاه دخترانه در تهران موجب بیمار شدن سایر افراد گردد. بنابراین جهت خلاص شدن از شر بیماری آنفولانزا و به طور کلی همه بیماری های مسری تنفسی در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه کارمندی و دانشجویی، پیشگیری کردن از ابتلا به این بیماری می باشد. به این صورت که همه ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران نه تنها باید برای محافظت از سلامت خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند بلکه جهت محافظت از سایر دوستان و هم اتاقی های خود در خوابگاه دخترانه تهران می بایست مراقب باشند که به بیماری هایی از این قبیل مبتلا نگردند. بنابراین بهترین راه پیشگیری بوده که به راستی پیشگیری در انواع بیماری های از جمله آنفولانزا راحت تر و بهتر از درمان آن می باشد.

خوابگاه دخترانه در تهران

راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه در تهران

حتما شما هم در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه در تهران با افرادی مواجه شده اید که مبتلا به آنفولانزا بوده و روزها، هفته ها و چه بسا ماه های این بیماری گاها بصورت آبریزش بینی و سرفه با آنها می ماند. متاسفانه ابتلا به برخی بیماری های ویروسی نظیر آنفولانزا می تواند زمینه ابتل به عفونت های باکتریایی ثانویه را فراهم کرده و حتی موجب عفونت ریه و ذات الریه در افراد گردد. بهترین راه برای مراقبت از سلامت خود در خوابگاه دخترانه و هر مکان دیگری پیشگیری کردن می باشد. در ادامه به تعدادی راهکار کاربردی اشاره می وشد که به ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران کمک می کند از ابتلا به آنفولانزا و سایر بیماری های ویروسی پیشگیری کنند.

  • در فصول سرد سال در خوابگاه دخترانه با خوردن ویتامین ث و دمنوش های گیاهی، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.
  • مصرف مناسب و به موقع قرص های ویتامین د را فراموش نکنید.
  • در صورت ابتلای یکی از ساکنین به بیماری آنفولانزا و سایر بیماری های تنفسی حتما فرد بیمار و افرادی که از وی مراقبت می کنند از ماسک مناسب استفاده کنند.
  • فرد بیمار را سریعا به مراکز درمانی ببرید تا با مصرف به موقع داروهای مناسب، بیماری در وی کنترل شود.
  • سعی کنید دمای اتاق را در حد مناسب(نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) نگه دارید تا در صورت بیرون رفتن از خوابگاه دخترانه بتوانید هوای بیرون را تحمل کنید.

دیدگاه‌ها