روابط دوستانه و معیارهای صحیح در اقامتگاه پسرانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 100

دسته‌بندی:

اقامتگاه پسرانه

امروزه اقامتگاه پسرانه تهران و سایر انواع اقامتگاه دانشجویی و کارمندی به مسکن دانشجویان و دیگر متقاضیانی تبدیل شده است که به منظور ادامه تحصیل یا کار راهی شهرهای بزرگ شده اند. به طوری که اقامتگاه دانشجویی و خوابگاه های کارمندی به عنوان بهترین و پرطرفدارترین مسکن، متقاضیان را به سمت خود جذب می کنند. محیط فراهم شده در اقامتگاه پسرانه دارای پیچیدگی های اجتماعی مختص به خود است که ساکنین را خواه ناخواه درگیر خود خواهد کرد. ایجاد تعامل اجتماعی با افرادی که از دیگر شهرها آمده اند، به عنوان یکی از بهترین مزیت های زندگی در اقامتگاه به شمار می رود. ایجاد شادابى و بهره مند شدن از تفریحات سالم سبب جذابتر شدن جمع های دوستانه در اقامتگاه پسرانه تهران و سایر اقامتگاه ها می شود. روابط دوستانه و یافتن دوست خوب از نیازهاى واقعى زندگى در هر سنی به ویژه سن جوانی است. اما باید توجه داشت که در این مسیر مانند دیگر مسیرهاى زندگى رعایت اعتدال و در نظر گرفتن ویژگی های خوب اخلاقی لازم است. به عبارت دیگر، علاقه به برقراری روابط دوستانه احساسى پاک و لطیف است اما همواره باید عواطف با تعقل همراه باشند. نکاتی تربیتی مهمی در زمینه دوستی و دوست یابی وجود دارد که باید در خانواده به جوانان آموخته شود. پس از خانواده این مسئولیت بر عهده ی جامعه است که این نکات تربیتی را با روش‌های گوناگون به دانشجویان انتقال دهد تا جوان ساکن در اقامتگاه پسرانه در تهران درک کند که افراط در دوستی می‌تواند آسیب‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

اقامتگاه پسرانه تهران

سوء استفاده از روابط بین فردی به اسم دوستی در اقامتگاه پسرانه تهران

بسیاری از خانواده ها در مورد سوءاستفاده هایی که در اقامتگاه پسرانه در تهران و سایر انواع اقامتگاه دانشجویی و کارممندی، ممکن است گریبان گیر فرزندانشان شود بی اطلاع هستند. همین مسأله سبب می شود نکات تربیتی مربوط به برقراری روابط صحیح دوستانه را نادیده بگیرند. نباید فراموش کرد که انسان همواره خواهان این بوده است که مرزهای روانی محکمی را با دیگران برقرار کند. تمایل به ایجاد روابط صمیمی با دیگران یکی از ویژگی‌های روانی انسان است. پس نیاز است به جوانان آموزش داد تا این مرزها را در روابط خود با دیگران حفظ کنند و از رفتارهایی که موجب از بین رفتن این مرزها می شود، دوری کنند. حتی مرز صحبت کردن ها و شیوه رفتار دانشجویان ساکن در اقامتگاه پسرانه تهران با دوستان خود طوری باشد که حریم ها حفظ شده و خط قرمز‌هایی رعایت گردد. زیرا متأسفانه در خوابگاه در تهران و سایر شهرها شرایط برای سوء استفاده از دانشجویان و ساکنین ضعیف تر فراهم است. این سوء استفاده می تواند در زمینه های مختلف باشد. به عنوان مثال برخی از هم اتاقی ها با انجام ندادن وظایف خود در اتاق و محول کردن آن به دیگر هم اتاقی ها سبب برهم زدن آرامش و دوستی در اتاق می شوند. در سطح های بالاتری نیز سوءاستفاده هایی در زمینه های مادی، اخلاقی و... مشاهده شده است.

اقامتگاه پسرانه تهران

عزت نفس و اعتماد به نفس در بین ساکنین اقامتگاه پسرانه تهران

تجربه های مختلف نشان داده است که تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس می تواند دانشجویان و دیگر ساکنین اقامتگاه پسرانه تهران را در شرایط بحرانی برخورد با افراد سوءاستفاده گر نجات دهد. همچنین تقویت اراده در قطع به موقع روابط نادرست و قدرت انتخاب سبب می شود ساکنین اقامتگاه علاوه بر خاتمه دادن به روابط ضعیف خود، بتوانند در ساخت روابط صحیح و صمیمی تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

دیدگاه‌ها