نوشتن لیست برنامه ها برای سال جدید در پانسیون دخترانه

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۱/۸

تعداد بازدید:‌ 134

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

یکی از مهمترین دارایی های زندگی هر انسانی، زمان اوست. انسان ها بدون زمان و وقتی که در اختیار دارند، عملا هیچ چیزی نیستند. در واقع از تجمع کل زمانی که هر انسانی در اختیار دارد، عمر او تعریف می شود. اکنون تصور کنید که فردی بدون در نظر گرفتن ارزش این زمان، همچنان بدون برنامه و هدف آن را پشت سر می گذارد. این در حالی است که با یک برنامه ریزی ساده می تواند در حد اعلا و به بهترین شکل از زمان خود استفاده کند. برای ساکنین پانسیون دخترانه مانند هر فرد دیگری زمانی که در اختیار دارد می تواند از ارزش بالایی برخوردار باشد. این مساله زمانی پر رنگ تر می شود و بیشتر به چشم می آید که وارد سال جدید می شویم. با ورود به سال جدید ما انسان ها احساس می کنیم زمان با ارزش دیگری به اندازه یک سال در اختیار ما قرار داده شده است. برنامه ریزی درست برای این زمان یک ساله می تواند ما را بیش از پیش به اهدافمان در زندگی نزدیک کند. هر انسانی چه در پانسیون دخترانه تهران و چه در هر مکان و موقعیت دیگری ممکن است اهداف مختلفی در پیش داشته باشد. اهدافی از قبیل اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زندگی هر کسی وجود دارند. اینکه اهداف ما در زندگی چه چیزی هستند برای هر کسی معنای خاص و متفاوتی دارند اما آنچه برای همه انسان ها معنای واحدی را در بر دارد، تلاش برای رسیدن به این اهداف است که بدون شک بدون برنامه ریزی دستیابی به آن تا حد زیادی دور از انتظار است. این در حالی است که با برنامه ریزی صحیح همه انسان ها از جمله ساکنین پانسیون دخترانه در تهران می توانند تا حد زیادی در راه رسیدن به اهداف خود قدم بردارند.

پانسیون دخترانه

 

نوشتن لیست برنامه ها برای سال جدید در پانسیون دخترانه اولین کاری است که ساکنین پانسیون دخترانه تهران برای رسیدن به اهداف خود به کمک برنامه ریزی صحیح باید انجام دهند. در واقع برنامه ریزی کردن بدون نوشتن لیست کارها، یا غیر ممکن است و یا اگر ممکن باید کاری بسیار دور از انتظار و دست نیافتنی می باشد. چرا که برای برنامه ریزی صحیح و اصولی قبل از هر چیزی باید بدانیم که در سال آینده چه در پانسیون دخترانه و چه در هر مکان دیگری چه کارهای مهمی برای انجام دادن داریم. و این کار میسر نمی شود مگر با نوشتن لیستی صحیح و اصولی از تمامی کارهای مهمی که برای انجام دادن در طول یک سال داریم. نوشتن لیست کارها در پانسیون دخترانه کمک بزرگ دیگری به ما می کند و آن اولویت بندی کردن کارها بر اساس اهمیت و یا فوریت آنها می باشد. به طور مثال زمانی که در لیست کارهای ما کاری تحت عنوان مراجعه کردن به پزشک و انجام یک آزمایش چکاپ وجود دارد بدون شک این کار یک کار دو فوریتی بوده از آنجایی که به سلامتی ما مرتبط است باید در اسرع وقت انجام گیرد. بر همین اساس می توانیم پس از نوشتن لیست کارها نسبت به اولویت بندی کردن آنها اقدام کنیم.

پانسیون دخترانه 

آیا همه در پانسیون دخترانه نیاز به نوشتن این لیست دارند؟

در جواب این سوال باید گفت بله همه ساکنین پانسیون دخترانه و دیگر افراد برای اینکه بتوانند سال خود را با بیشترین بازدهی به پایان برسانند نیاز به نوشتن چنین لیستی دارند. این کار به آنها کمک می کند که بتوانند برای تمامی لحظاتی که در اختیار دارند برنامه ریزی کنند و وقت خود در پانسیون دخترانه در تهران به بطالت نگذرانند. این در حالیست که تلف کردن وقت در پانسیون دخترانه و هر مکان دیگری می تواند در نهایت موجب ایجاد حس دلسردی و افسردگی شود. زیرا همه انسان ها حتی تمبل ترین افراد زمانی بیشترین رضایت را از خود دارند که احساس کنند کار مفیدی انجام داده اند. اکنون تصور کنید این کار مفید در طول یک سال اتفاق افتاده باشد. بدون شک ساکنین پانسیون دخترانه تهران وقتی بعد از یک سال به عقب نگاه می کنند چنانچه به یک یا تعدادی از اهداف خود رسیده باشند با رضایت خاطر بیشتری سال خود را به پایان می رسانند. این در حالیست که احساس نارضایتی از عملکرد خود چه در پانسیون دانشجویی و کارمندی و چه در هر مکان دیگری یکی از بدترین احساساتی است که در پایان هر سال می تواند به افراد دست بدهد. 

دیدگاه‌ها