زندگی در پانسیون دخترانه مختلف

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 98

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

زندگی در شهرهای بزرگ جذابیت ها و مشکلات خاصی را به همراه دارد. توازن بین جذابیت ها و ناخوشی ها ممکن است برای هر کس متفاوت باشد. حتی گاهی این تناسب به صورت مطلق به دو حالت صفر و صد تبدیل می شود. به طوری که ممکن است یک نفر فقط زندگی در شهرهای بزرگ را انتخاب کند و یک نفر به هیچ وجه حاضر به زندگی در شهر بزرگ نباشد. به هرحال وجود مشکلات متعدد در کلان شهرهای مانند تهران و حتی دیگر کلان شهرها در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست. از معضلات جدی زندگی در شهر تهران ، پیدا کردن مسکن مناسب برای اقامت موقت است. با توجه به افزایش روزافزون جمعیت تهران در مقایسه با شهرهای کوچکتر، تقاضا برای پانسیون دخترانه روبه افزایش است. اغلب پانسیون های خودگردان تحت نظارت نهادهای دولتی مربوطه فعالیت دارند و متقاضیان دانشجو و کارمند را با ارائه ی مدارک معتبر، پذیرش می کنند.

پانسیون دخترانه

انتخاب پانسیون دخترانه تنها محدود به دانشجویان نیست!

پانسیون کارمندی علاوه بر پذیرش دانشجویان و کارمندان دختر و پسر که از شهرهای دور آمده اند، گاهی ساکنین خود تهران را نیز پذیرش می کنند. دلیل این امر، وجود مشکلات و معضلاتی که همواره با زندگی در شهرهای بزرگ همراه است. جمعیت زیاد، وجود مسافت های طولانی، تحمل ترافیک های چند ساعته و تلف شدن وقت مفید در پشت چراغ های قرمز، برخی از ساکنین تهران را به زندگی پانسیون نشینی مجبور کرده است. دلیل دیگر که ممکن است باعث افزایش جمعیت پانسیون دخترانه در سطح شهر تهران باشد، قیمت خانه خانه های اجاره ای و واحدهای مسکونی در محله های مناسب تهران است. پرداخت ماهیانه هزینه های هنگفت مربوط به مسکن، خارج از توان بسیاری از کارمندان تهرانی می باشد. به همین دلیل این افراد با یافتن پانسیون دخترانه ارزان قیمت در موقعیت های نزدیک به محل کار خود، از زیر بار هزینه های اضافی خارج می شوند. شرایط زندگی در پانسیون دخترانه در تهران، برای افرادی که از شهرهای دور و نزدیک به تهران می آیند کمی دشوار است، اما به هرحال این افراد برای پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر، خود را برای تحمل مشکلات مربوط به زندگی دسته جمعی در پانسیون دخترانه آماده کرده اند. به همین دلیل است که راحت تر می توانند با زندگی در پانسیون کنار بیایند. اما برای کارمندانی که از شهر تهران هستند و مجبور به اجاره کردن پانسیون دخترانه شده اند، تحمل قوانینی مانند منع رفت و آمد، حضور مهمان، استفاده از امکانات عمومی و... می تواند آزاردهنده باشد.

پانسیون دخترانه

تفاوت در پانسیون دخترانه مختلف

امکانات موجود در پانسیون دخترانه تقریبأ مشابه است. گرچه بدیهی است که پانسیون های لوکس در تهران، امکانات لوکسی نیز به ساکنین ارائه می دهند، اما انواع پانسیون دخترانه به طور عموم از امکاناتی مانند اتاق های با ظرفیت های مختلف، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، حمام و لباسشویی برخوردار هستند. اما پانسیون دخترانه لوکس برای اثبات خود، امکانات بهتری در اختیار ساکنین قرار می دهند و بابت این تفاوت ها، مبلغ بالاتری از ساکنین خود دریافت می کنند. برای مثال پانسیون دخترانه ای که در موقعیت های مناسب مکانی قرار گرفته اند و امکاناتی مانند اتاق مطالعه، بوفه، تراس اختصاصی برای هر اتاق، وایرلس و اینترنت پرسرعت، اتاق کامپیوتر و ارائه می دهند. با وجود تمام این امکانات، کمبود فضا در بسیاری از پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها ملموس است.

دیدگاه‌ها