رازهای خود را در پانسیون دخترانه حفظ کنید!

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 95

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

زندگی همه انسان ها سرشار از رازهایی است که گاهی بازگو کردن آنها حتی برای یک نفر کار آسانی نیست. به دوش کشیدن بار رازهای زندگی هر فرد موجب به وجود آمدن مسئولیت بزرگی در زندگی وی می گردد. به همین دلیل است که انسان ها نمی توانند رازهای خود را به راحتی با دیگران در میان بگذارند. رازهای زندگی هر فرد بخش های مختلفی از زندگی وی را تحت الشعاع قرار می دهد. ساکنین پانسیون دخترانه و هر پانسیون دانشجویی و کارمندی دیگری نیز از بدو ورود به پانسیون، را خود رازهایی را به همراه دارند که بازگو کردن آنها برای دیگران ممکن است بهترین کاری نباشد که آنها می توانند انجام دهند. در پانسیون دخترانه تهران و سایر شهرها افراد در ابتدا نسبت نزدیکی با یکدیگر ندارند. همین مساله موجب می گردد که شکل گیری اعتماد نسبت به دیگران در پانسیون دخترانه کار آسانی نباشد. به همین دلیل است که در پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها به مرور زمان اعتماد شکل می گیرد. نمی توان داعا کرد که اعتماد کردن زود هنگام در پانسیون دخترانه کار درست یا نادرستی باشد. اما در حقیقت بهترین و عاقلانه ترین کار در بدو ورود به پانسیون دخترانه صبر کردن برای شناختن دیگران می باشد. تجربه ثابت کرده است که اعتماد زود هنگام در پانسیون دخترانه و هر شرایط و موقعیت دیگری می تواند کار صحیحی نباشد. انسان ها ذاتا تمایل به حفظ رازهای خود دارند. چرا که از مورد قضاوت قرار گرفتن از طرف دیگران به واسطه رازهایی که دارند، واهمه دارند. این مساله به روند تکامل انسان ها بر می گردد. انسان ها در طول هزاران سال روند تکاملی خود پی برده اند که اعتماد کردن زود هنگام به دیگر هم نوعانشان می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بقای آنها به همراه داشته باشد.

پانسیون دخترانه

روند تکاملی انسان ها در صدها سال پیش با اکنون متفاوت است. انسان ها سابقا روند تکاملی خود را بر اساس بقای جان خود پیش می بردند. اکنون و در عصر حاضر اطلاعات و روند روبه رشد آن است که بقای انسان ها تحت تاثیر قرار می گیرد. در عصر اطلاعات، هر گونه درز اطلاعاتی حتی در مورد معمولی ترین انسان ها هم می تواند روند زندگی آنها را به کلی دگرگون کند. به همین دلیل است حفظ رازهای هر فرد برای وی از اهمیت بالایی حتی در عصر حاضر برخوردار است. انسان امروزی برای اینکه بتواند زندگی خود را به بهترین شکل پیش ببرد باید مدیریت اطلاعات شخصی داشته باشد. هیچ کس منکر اهمیت اعتماد کردن و اجتماعی شدن در زندگی انسان ها نمی باشد. اما این کار باید زمانی اتفاق بیافتد که اعتماد سازی کامل شکل گرفته باشد. امروزه در محیط هایی نظیر پانسیون دخترانه و هر پانسیون کارمندی و دانشجویی دیگری به دلیل ارتباط نزدیک افراد با افراد دیگر هم سن و سال خود، روند شکل گیری اعتماد سریع تر اتفاق می افتد. افراد در پانسیون دخترانه به سرعت به هم سن و سال های دیگر خود که در پانسیون ساکن هستند اعتماد می کنند و خصوصی ترین اطلاعات زندگی خود را با آنها در میان می گذارند. در این بین وجود شبکه های اجتماعی که محلی برای بهب اشتراک گذاشتن بخش های مختلف زندگی است، در این مساله بی تاثیر نخواهد بود. اما افراد با حساسیت خاصی نسبت به رازهای خود و حفظ آنها در پانسیون دخترانه در تهران داشته باشند.

پانسیون دخترانه

چرا اعتماد زود هنگام در پانسیون دخترانه کار درستی نیست؟

زمانی که ما به سرعت با دیگران در پانسیون دخترانه صمیمی می شویم و رازهای خود را با یکدیگر به استراک می گذاریم، در واقع یک مجوز غیر رسمی برای دخالت کردن دیگران در خصوصی ترین بخش های زندگی خود صادر می کنیم. پس یکی از مهمترین عواقب به اشتراک گذاشتن رازها و بخش های خصوصی زندگی با دیگران، فراهم کردن امکان دخالت دیگران در زندگی خود می باشد. از طرفی دیگر با به اشتراک گذاشتن رازهای خود با دیگران در پانسیون دخترانه تهران، راهی آسان برای افراد غیر قابل اعتماد فراهم می کنیم که بتوانند به راحتی از ما اخاذی کنند. موارد بسیاری مشاهده شده است که افراد سو استفاده گر از رازهای افراد دیگر در پانسیون دخترانه و هر مکان دیگری برای اخاذی و باج گیری از وی استفاده کرده اند. بنابراین عاقلانه ترین کار در پانسیون دخترانه در تهران و هر مکان دیگری پیش از به اشتراک گذاشتن رازهای خود با دیگران، تلاش برای اعتماد سازی بوده تا در صورت انجام چنین کاری حداقل آن را در مورد افراد قابل اعتماد انجام دهیم.

 

دیدگاه‌ها