در پانسیون دخترانه شنونده خوبی باشید!

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۱/۲۶

تعداد بازدید:‌ 123

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

زندگی در مکان هایی نظیر پانسیون دخترانه و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی، مهارت خاصی است که لازم است به کار گرفته شود. هرگز نمی توان زندگی در چنین جاهایی را با زندگی در مکان های دیگر مقایسه کرد. یک پانسیون دخترانه و یا به طور کلی یک پانسیون دانشجویی و کارمندی هرگز صمیمیت و محبت موجود در یک خانه شخصی و در کنار خانواده را ندارد. از طرفی دیگر فضای چنین مکانی به اندازه فضای یک پادگان نظامی خشک و مقرراتی نیست. در واقع می توانیم فضای موجود در یک پانسیون دخترانه را چیزی مابین این دو در نظر بگیریم. اکنون که با فضای کلی پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها آشنا شدیم لازم است بدانیم که در این مکان ممکن است نیاز داشته باشیم بیش از سایر مکان ها مواردی را رعایت کنیم. یکی از مواردی که رعایت کردن آن در پانسیون دخترانه در تهران و اتفاقا در هر شرایط و موقعیتی از ضروریات است، گوش دادن به حرف های دیگران می باشد. انسان ها در هر موقعیتی به شدت نیاز دارند که شنیده شوند تا بتوانند به دیگران به عنوان طرف دیگر رابطه اعتماد کنند. زمانی که فردی به حرف ها و صحبت های فرد دیگری گوش می دهد در واقع برای وی احترام و شخصیت خاصی قائل می شود. همین مساله پایه های برقراری روابط را در موقعیت های مختلف محکم می کند.

پانسیون دخترانه

 

زمانی که در پانسیون دخترانه تهران و هر مکان دیگری ما شنونده خوبی باشیم به راحتی دیگران را به خود جذب می کنیم. شاید بتوان ادعا کرد که هیچ مهارت دیگری به اندازه شنونده خوب بودن نمی تواند به انسان ها در جذب دیگران کمک کند. ما انسان ها به روش های مختلفی با دیگران ارتباط برقرار می کنیم. این روش ها گاهی غیر کلامی اما در غالب اوقات روش های برقراری ارتباط کلامی هستند. زمانی که ما یاد بگیریم به اندازه خوب صحبت کردن خوب گوش هم بدهیم آنگاه است که دیگران را به سادگی به سمت خود جذب کرده ایم. بیشتر انسان ها دردها و رنج هایی را که در زندگی تحمل می کنند به زبان می آورند. حتی تودارترین انسان ها هم بلاخره در موقعیت و شرایطی تحمل خود را از دست داده و دوست دارند که در مورد رنج هایشان صحبت کنند. همین مساله سبب می شود به سمت افرادی جذب شوند که می دانند چگونه به آنها گوش دهند. یک شنونده خوب به خوبی دیگران را به سمت خود جذب کرده و با شناخت دردهای دیگران سعی می کند آنها را به سمت احساسات بهتری سوق دهد. در پانسیون دخترانه افراد دقیقا به همین شیوه نزدیک ترین دوست های خود را انتخاب می کنند. آنها دقت می کنند که چه کسی بهتر آنها را می فهمد و به صحبت های آنها گوش می دهد آنگاه وی را لایق دوستی خود می بینند. 

پانسیون دخترانه

یک شنونده خوب در پانسیون دخترانه باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

برای تبدیل شدن به یک شنونده خوب در پانسیون دخترانه و هر مکان دیگری افراد باید برای این کار تمرین و ممارست داشته باشند. این به این معنی است که نمی توان به راحتی گفت من اموز تصمیم گرفته ام شنونده خوبی باشم و درجا این اتفاق بیفتد. بلکه برای این کار لازم است که فرد به طور فعالانه نسبت به صحبت های دیگران دقت و توجه کافی داشته باشد. گاهی برای برقراری ارتباطی عمیق با یک فرد کافی است با جان و دل به صحبت های وی گوش داد. این گوش دادن نباید به شکلی باشد که طرف مقابل فکر کند در تلاش هستیم تا وی را از سر خود باز کنیم. بلکه این فرد باید متوجه شود که گوش دادن به حرف های وی در آن لحظه و در پانسیون دخترانه تهران مهمترین کاری است که ما در آن لحظات داریم. زمانی که یک فرد گوینده چنین حسی نسبت به شنونده و مخاطب خود داشته باشد آنگاه عمیق ترین ارتباط در بین آنها شکل می گیرد. بنابراین می توان گفت که یکی از مهمترین خصوصیات یک شنونده خوب در پانسیون دخترانه دقت و توجه وی به صحبت های طرف مقابل است به شکلی که در وقت های مناسبی واکنش مناسب و در خوری به صحبت های وی نشان دهد. 

دیدگاه‌ها