اندوهگین شدن در پانسیون دخترانه در تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۲/۲۲

تعداد بازدید:‌ 94

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

انسان ها از محدود موجوداتی هستند که احساسات مختلف را تجربه می کنند. در واقع این احساسات هستند که به انسان ها نشان انسانیت می دهد. انسان بدون احساساتی که دارد موجود بی جانی بیش نیست. به همین دلیل است که احساسات در زندگی انسان نقش پررنگی را ایفا می کنند. حس دوست داشتن، تنفر، دلسوزی، شادی، ناراحتی و غیره از جمله احساساتی انسانی هستند که موجب رنگ بخشیدن به زندگی افراد می شوند. یکی از احساس هایی که انسان در طول زندگی خود به وفور با آن سروکار دارد، حس اندوهگین بودن و ناراحتی است. انسان ممکن است در اثر هر مساله ای ناراحت شود. اینکه انسان ها ناراحت یا اندوهگین شوند به همان اندازه امری طبیعی است که حس گرسنگی و تشنگی می تواند طبیعی باشد. در پانسیون دخترانه در تهران نیز ساکنین گاهی اندوهگین می شوند و غم به شکل های مختلفی به سراغ آنها می آید. در پانسیون دخترانه تهران و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی اتفاقا حس اندوه و ناراحتی می تواند بیشتر از هر احساس دیگری طبیعی و نرمال باشد. چرا که ساکنین پانسیون دخترانه به شکل های مختلفی از خانواده و دوستان خود دور شده و مستقل شدن را با تمام پوست و استخوان خود حس می کنند. حس مستقل شدن ممکن است در ابتدای سکونت در پانسیون دخترانه حسی دلپذیر باشد. چرا که انسان ساخته شده است تا آزاد باشد و آزادانه برای زندگی خود تصمیم گیری کند. اما پس از یک مدتی که حس استقلال را تجربه می کند ممکن هست همین حس خود موجب ناراحتی و اندوه وی گردد. احساس دور شدن از تمامی کسانی که تاکنون به شکلی در زندگی وی حضور داشته اند، حس وحشتناکی است. احساس تنهایی به دوش کشیدن مشکلات در کنار افرادی که تاکنون آشنایی چندانی با آنها نداشته است، ممکن است پس از مدت کوتاهی حس ترس و از آن پس حس اندوه را به سراغ افراد بیاورد.

در پانسیون دخترانه تهران ساکنین می دانند برای حل و فصل کردن مسائل خود چندان کمکی در اختیار ندارند. آنها حتی نمی توانند در مورد مسائل خود با دیگران صحبت کنند چون هنوز شناخت چندانی از آنها پیدا نکرده اند. بنابراین کم کم به این تنهایی عادت کرده و می پذیرند که خود باید به تنهایی مسائل مختلف زندگی را مدیریت کنند. علاوه بر این آنها اکنون مسئولیت های سنگینی بر عهده دارند. اگر دانشجو هستند باید درس های خود را مدیریت کرده و در کنار آن به امور مختلف زندگی خود رسیدگی کنند و اگر شاغل هستند باید به سرکار بروند و پس از آنکه به پانسیون دخترانه در تهران برگشتند تازه شروه سروکله زدن با مسائل مختلف فردی و جمعی در پانسیون می باشد. ممکن است مشکلات مالی به سراغ آنها بیایند و آنها که تازه از خانواده خود دور شده اند ندانند که چگونه باید این مشکلات را مدیریت کنند. علاوه بر این آنها باید برای خود غذا تهیه کنند، لباس های خود را بشویند و در مورد وسایل مورد نیاز خود در پانسیون دخترانه فکر کنند. تمامی این مسائل می توانند حس اندوه و ناراحتی را در ساکنین پانسیون دخترانه تهران شکل دهند. اما این تمامی مسائلی نیستند که آنها باید نگران آن باشند. گاهی زندگی کردن با یک هم اتاقی نه چندان نرمال می تواند تمامی معادلات آنها را به هم بریزد. آنها اکنون باید نحوه برخورد و زندگی کردن با چنین فردی را نیز مدیریت کنند.

چگونه در پانسیون دخترانه در تهران اندوهگین نباشیم؟

همانگونه که گفته شد ممکن است دلایل مختلفی برای اندوهگین شدن در پانسیون دخترانه در تهران وجود داشته باشند. افرادی که در پانسیون دخترانه اندوهگین و ناراحت هستند ممکن است زمانی که به دلیل این ناراحتی خود فکر می کنند کاملا به خود حق بدهند. اما آنها نباید این اجازه را بدهند که اندوهگین و ناراحت بودن در پانسیون دخترانه تهران بهترین روزهای جوانی و عمر آنها را تحت الشعاع قرار دهد. در زمان اندوهگین شدن در پانسیون دخترانه اولین کار فکر کردن به دلیل این ناراحتی است. پس آن آنها باید فکر کنند که چگونه می توانند این دلایل را رفع کنند. اگر فردی باعث به وجود آمدن این حس می شود از وی دوری کنند و اگر این حس به دلیل دلتنگی برای خانواده و دوستان است سعی کنند به شکلی با آنها ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این فکر کردن به تفریحات سالم در کنار ورزش کردن و اختصاص دادن زمان هایی برای خود و رسیدگی به مسائل کاملا فردی در پانسیون دخترانه می تواند در رفع این احساسات مفید باشد.

دیدگاه‌ها