آرامش روانی در پانسیون دخترانه تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۲/۳۱

تعداد بازدید:‌ 135

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

چه کسی وجود دارد که بتواند ادعا کند داشتن آرامش روحی و روانی یکی از اولویت های اصلی وی در زندگی نمی باشد؟ بدون شک همه انسان ها در زندگی تلاش می کنند به آرامش روانی دست پیدا کنند. می توان ادعا کرد که همه تلاش انسان ها در زندگی در امور مختلف در نهایت با هدف دستیابی به آرامش روانی می باشد. برای ساکنین پانسیون دخترانه تهران نیز دقیقا همین مساله صدق می کند. در پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها افراد با اهداف مختلفی زندگی می کنند. دسته ای از آنها دانشجو هستند و در راه کسب این موفقیت تلاش می کنند. این در حالیست که دسته ای دیگر از ساکنین پانسیون دخترانه تهران کارمندانی هستند که در شرکت ها و محل کارهای دولتی و خصوصی در حال انجام وظیفه هستند. با این وجود آنها همه کارهای خود را در نهایت برای کسب آرامش و رضایت روانی انجام می دهند. اگر بخواهیم به این مساله دیدی عمیق داشته باشیم می توانیم به راحتی تصور کنیم که تمامی کارهای افراد در طول زندگی در واقع به نوعی برای کسب آرامش روانی هستند. چه آن کارهایی که برای کسب درآمد مالی انجام می شوند و چه کارهایی که هدف مالی ندارند در صورتی که با رضایت فرد صورت پذیرند در نهایت با هدف کسب آرامش روانی انجام می گردند. 

در پانسیون دخترانه در تهران و سایر پانسیون دانشجویی و کارمندی، آرامش روانی افراد بیش از همه در معرض به خطر افتادن است. چرا که در پانسیون دخترانه و هر نوع پانسیون دیگری ساکنین به شکل خاصی از زندگی روی آورده اند که ممکن است آرامش روانی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال یکی از واضح ترین و مشخص ترین خصوصیت زندگی در پانسیون دخترانه تهران، جمعی زندگی کردن ساکنین در آن است. در مکانی جمعی نظیر پانسیون دخترانه افراد به راحتی ممکن است آرامش روانی خود را از دست داده و به ورطه ناآرامی روانی کشیده شوند. این در حالیست که باحتی می توان با به کار بردن چند راهکار ساده این آرامش را در افراد حفظ کرده و یا در صورت از دست رفتن آن، مجدد آن را به فرد بازگرداند. با ما همراه باشید تا چند راهکار مهم در میان خیل عظیم این راهکارها را بررسی نماییم. 

پانسیون دخترانه تهران

قبل از شناخت افراد به آنها اعتماد نکنید

بدون شک به راحتی می توان با دیگران صمیمی شد در حالی که این کار یک کار به ظاهر صمیمانه و محبت آمیز می باشد. این در حالیست که اعتماد کردن به افرادی که راحت با دیگران صمیمی می شوند کار سختی می باشد. چرا که این افراد با زبان بی زبانی به دیگران می گویند که من هیچ حریم خصوصی ندارم و به راحتی می توانید در کار من دخالت کنید. 

نسبت رفتارها و نظرات آزاردهنده، بی خیال باشید

یکی از مهمترین راهکارهایی که برای حفظ آرامش روانی همه افراد جامعه لازم است، بی توجه بودن به رفتارها و نظرات آزاردهنده دیگران می باشد. باید این را در پانسیون دخترانه تهران و سایر مکان ها در نظر داشت که گاهی ممکن است دیگران عمدا یا سهوا موجب آزار دیدن ما شوند. این آزارها را می توان راحت به کمک استراتژی بی خیالی طی کرد در حالی که آرامش روانی خود را نیز مختل ننمود. 

پانسیون دخترانه تهران

برای انجام کارهای خود برنامه ریزی داشته باشید

یکی از مهمترین علل بر هم خوردن آرامش روانی افراد در پانسیون دخترانه تهران، عقب افتادن کارها و برنامه های شخصی می باشد. یک راهکار ساده برای رفع این مشکل داشتن برنامه ریزی دقیق و مناسب شخصی می باشد. بهتر است برای انجام کارهای خود برنامه ریزی کرد تا تمامی کارها در وقت و شکل مناسب خود انجام پذیرند. 

با هر کسی در پانسیون دخترانه متناسب با ظرفیت او رفتار کنید

گاهی ما تصور می کنیم اگر با همه به یک شکل رفتار کنیم کمال احترام را رعایت کرده ایم. این در حالیست که افراد مختلف رفتارهای گوناگونی دارند و در نتیجه واکنش آنها به رفتارهای ما نیز متفاوت است. بنابراین بهتر است با هر کسی در پانسیون دخترانه در تهران متناسب با رفتار و منش وی رفتار گردد. این کار به شدت کمک می کند که تنش ها کاهش پیدا کرده و در نتیجه آرامش روانی افراد در پانسیون دخترانه حفظ گردد. 

دیدگاه‌ها