پس انداز کردن در خوابگاه تهران!

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۳/۲۱

تعداد بازدید:‌ 104

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

زندگی هر یک از انسان ها با روند و نظم خاص خود در حال گذر است. هر کسی با هر میزان مشغله و برنامه در طول روزهای مختلف، بهرحال نظم خاصی را در زندگی دنبال می کند. کسی نمی تواند ادعا کند که در هر روز از زندگی وی یک اتفاق غافلگیر کننده از نوع خوب یا بد آن رخ می دهد. اما گاهی ممکن است در یک روز معمولی که ما انتظار داریم زندگی در عادی ترین حالت خود باشد، اتفاقی بیفتد که به کل مسیر زندگی فرد را عوض کند. چنین اتفاقاتی برای هر کسی در هر شرایطی از جمله ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی در تهران و سایر شهرها نیز ممکن است رخ دهد. این اتفاق گاها ممکن است خوشایند و گاهی نیز ممکن بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد. با این وجود در نظر داشتن تدابیری برای این شرایط می تواند به کل شرایط را تغییر دهد. فردی را در نظر بگیرید که تا به همین امروز، زندگی عادی و معمولی خود را سپری می کرده است اما امروز به طور ناگهانی به وی گفته اند که بیماری خاصی دارد. زندگی این فرد از زمان شنیدن این خبر به کلی تغییر می کند. اما اگر همانگونه بنشیند و دست روی دست بگذارد بدون شک نمی تواند هیچ قدم مثبتی بردارد. اما ممکن است اگر اقدام کرده و تلاش کند که بیماری خود را درمان کند نیاز به هزینه های مالی قابل توجهی داشته باشد. در چنین شرایطی است که پی می برد داشتن نیاز مالی در زمان بیماری می تواند مشکل را صد چندان کند. برای جلوگیری از وقوع چنین مساله ای نه تنها در مورد بیماری هایی که به طور غیر منتظره به سراغ افراد می آیند بلکه در مورد مسائل مختلف در زندگی می توان به داشتن پس انداز اتکا کرد.

خوابگاه تهران

داشتن پس انداز در خوابگاه در تهران و سایر شهرها می تواند در مواقع اضطراری مشکلات زیادی را از افراد حل کند. نکته قابل توجه در این زمینه این است که برخی از افراد ادعا می کنند که برای ساکنین خوابگاه تهران و هر نوع خوابگاه دانشجویی دیگری امری تقریبا غیر ممکن است. برای پی بردن به چرایی این حرف در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا از نظر برخی افراد پس انداز کردن در خوابگاه تهران ناممکن است؟

بر اساس درآمدی که ساکنین خوابگاه تهران و دیگر شهرها دارند برخی از ساکنین اینگونه اقامتگاه ها ادعا می کنند که داشتن پس انداز در چنین مکانی امری ناممکن و دور از انتظار است. باید توجه داشت که پس انداز کردن چه در خوابگاه در تهران و چه در هر شرایط و موقعیت دیگری به معنی کنار گذاشتن درصدی از درآمد فرد برای روز مبادا می باشد. از آنجایی که در این بحث صحبت از درصد می شود بنابراین هر فردی می تواند بر اساس میزان درآمد خود مبلغی را برای پس انداز کنار بگذارد. قرار نیست فردی که در خوابگاه تهران ساکن است  بصورت ماهیانه پس اندازی برابر با یک تاجر داشته باشد. بلکه هر کسی بر اساس شرایط زندگی خود می تواند مبلغی را به صورت ماهیانه نگه دارد. از طرفی دیگر برخی از ساکنین خوابگاه تهران ادعا دارند، از آنجایی که بیشتر ساکنین خوابگاه خرج و مخارج خود را از طریق کمک هزینه ای که از طرف خانواده هایشان پرداخت می شود تامین می کنند، بنابراین پس انداز کردن چنین پولی کار درستی نیست. اما باید خاطر نشان کرد زمانی که خانواده فردی مبلغی را به عنوان کمک هزینه تحصیلی به وی پرداخت می کند بسیار خرسند هم خواهد شد که اگر از این مبلغ مقداری به پس انداز اختصاص داده شود.

خوابگاه تهران

بر همین اساس می توان گفت که پس انداز کردن در خوابگاه تهران کاری بسیار عاقلانه و آینده نگرانه است. از طرفی دیگر این کار به فرا گرفتن مهارت مدیریت مالی در فرد می انجامد که در زندگی آتی وی می تواند بسیار مفید و موثر باشد. چرا که زمانی که فردی مهارت مدیریت مالی و هرینه های شخصی خود را فرا بگیرد در آینده نیز می تواند از این مهارت استفاده کرده و حتی اگر به درآمدهای بسیار بالا هم رسیده باشد با داشتن یک پس انداز خود آینده خود را تضمین کند. به همین دلیل است که پس انداز کردن در خوابگاه تهران از هر نظر می تواند برای زندگی فردی ساکنین بسیار مفید باشد. 

دیدگاه‌ها