معجزه شروع سال جدید همراه با بخشش و مهربانی در خوابگاه تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۱/۱۶

تعداد بازدید:‌ 132

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

شروع سال جدید ممکن است برای بسیاری از افراد معنا و مفهوم خاصی را به دنبال نداشته باشد. اما بسیارند افرادی که شروع سال نو و فرا رسیدن بهار را به فال نیک گرفته و تغییراتی اساسی در زندگی خود علی الخصوص در روابطی که با دیگران دارند به وجود می آورند. در خوابگاه تهران نیز فرا رسیدن سال نو می تواند بهانه قشنگی برای شروع یک سال جدید همراه با بخشش و مهربانی باشد. بدون شک چه در خوابگاه تهران و چه در هر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دیگر و همچنین در میان عموم مردم شروع کردن سال جدید اگر همراه با بخشش و مهربانی باشد می تواند اتفاقات خوشایند بسیاری را در پی داشته باشد. به طور مثال فردی که در خوابگاه در تهران و سایر خوابگاه دخترانه و خوابگاه پسرانه عادت کرده است که دیگران را ببخشد و بدون هیچ چشم داشتی مهربانی کند بیش از همه آرامش را برای زندگی خود به ارمغان می آورد. چرا که زندگی کردن با کینه و دلخوری از دیگران می تواند مانند یک خوره روح و روان آدمی را از بین برده و انسان را به هلاکت برساند. این در حالی است که بسیاری از پژوهش های روانشناسی نشان داده اند که زندگی کردن در خوابگاه تهران و هر موقعیت دیگر زمانی که با بخشش دیگران و مهربانی کردن با آنها همراه باشد می تواند حس رضایت خاطر بسیاری را برای افراد رقم بزند. در میان بسیاری از ساکنین خوابگاه تهران تنها آن دسته از افراد که شروع سال جدید را به فال نیک گرفته و آن را با اتفاقات زیبا همراه می کنند می توانند طعم شیرین یک شروع جذاب همراه با جان گرفتن طبیعت زیبا را تجربه کنند.

خوابگاه تهران

معجزه شروع سال جدید همراه با بخشش و مهربانی در خوابگاه در تهران دقیقا همان چیزی است که انسان ها پس از سپری کردن یک سال به آن نیاز دارند. در طول یک سال ممکن است اتفاقات مختلفی برای یک نفر رخ دهد. از مشکلات کاری و تحصیلی و عاطفی گرفته تا مشکل پیدا کردن با سایر هم اتاقی ها در خوابگاه دخترانه و خوابگاه پسرانه. تک تک این مشکلات ممکن است اعصاب افراد را آنچنان به هم بریزد که جایی برای پیدا کردن آرامش برای آنها بر جای نگذارد. در چنین شرایطی پیدا کردن راهی برای بخشیدن دیگران و مهربانی کردن به آنها مانند ریسمانی است که هر فردی به آن چنگ می زند تا در ورطه سیاهی کینه نیفتد. سال جدید بهانه خوبی برای این است که فرد رویه خود را در زندگی تغییر داده و به سمت و سوی یک زندگی مثبت قدم بردارد. در دنیای شلوغ امروزه انسان ها به قدری مشغول کارهای شخصی خود هستند که زمانی برای فکر کردن به مشکلات دیگران و حتی نوع رفتار و برخورد آنها ندارند. با کینه توزی و نامهربانی کردن در خوابگاه تهران و هر مکان دیگری، ممکن است یک نفر از اطرافیان چندان متوجه امر نگردد ولی خود فرد چنان به سیاهی فرو می رود که بعدا خارج شدن از آن برایش به ظاهر کاری غیر ممکن است. 

خوابگاه تهران

چرا باید در خوابگاه تهران با دیگران مهربان باشیم؟

مهربان بودن با دیگران و به طور کلی درست رفتار کردن با دیگران در قدم اول به نفع زندگی خود فرد است. در خوابگاه تهران و دیگر خوابگاه دانشجویی و کارمندی اهمیت این مساله بیش از پیش است. چرا که در خوابگاه تهران افراد از خانواده خود دور بوده و دوستان و هم اتاقی هایشان را به جای خانواده خود پذیرفته اند. هر گونه نامهربانی و کینه توزی از طرف آنها می تواند موجب دل شکستگی فرد گردد. علاوه بر این افراد در خوابگاه در تهران به قدری با یکدیگر در ارتباط نزدیک هستند که مانند سرنشینان یک قایق به نظر می رسد. در واقع تشبیه کردن یک اتاق در خوابگاه تهران به یک قایق از این جهت است که اگر فردی در ی اتاقی سعی بر اذیت کردن دیگران داشته باشد مانند آن است که قایق آرامش خود را سوراخ کرده است. به همان اندازه که دیگران را در معرض خطر و سختی قرار می دهد موجب می شود که آرامش خود نیز به راحتی از بین برود. علاوه بر این مهربان بودن در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی به افراد کمک می کند که دوستان بیشتری داشته باشد. 

 

دیدگاه‌ها