آیا شما پیش از خارج شدن از خوابگاه در تهران صبحانه می خورید؟

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۱/۴

تعداد بازدید:‌ 158

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

بدن ما انسان ها به انرژی نیاز دارد. شاید این بدیهی ترین و روشن ترین مساله در زنگی هر انسانی باشد. چرا که انسان ها از زمانی که پا به این جهان می گذارند به شکل های مختلفی در تلاش هستند تا خود را سیر کنند. نیاز به رفع گرسنگی از ابتدایی ترین نیازهای هر بشری است. این مساله در گذشته با آنچه که ما امروزه در مورد آن فکر می کنیم متفاوت بوده است. انسان های اولیه تنها به سیر شدن فکر می کردند و از هر نوع خوراکی که می توانست آنها را از شر احساس گرسنگی خلاص کند، استقبال می کردند. اما امروزه انسان ها خیلی بیشتر و بهتر به نوع غذای مصرفی خود اهمیت می دهند. برخی از ساکنین خوابگاه در تهران و سایر افراد عادت به کالری شماری دارند. برخی دیگر از افراد به دقت میزان مواد دریافتی خود را چک می کنند. تک تک غذاهایی که ما در خوابگاه تهران و یا هر مکان دیگری مصرف می کنیم می تواند مستقیما بر سلامتی ما اثر بگذارد. در این میان وعده صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی می باشد. انسان ها زمانی که پس از ساعت ها خوابیدن از خواب بیدار می شوند بلافاصله احساس گرسنگی دارند. آنها همه تلاش خود را به کار می گیرند تا این حس گرسنگی را هر چه سریع تر از بین ببرند. این کار به کمک مصرف وعده صبحانه صورت می گیرد. مصرف صبحانه در اول روز می تواند انرژی مورد نیاز بدن را برای ساعت های زیادی از روز تامین می کند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصین حوزه سلامت، اهمیت ویژه ای برای وعده صبحانه قائل هستند.

خوابگاه در تهران

در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی، معمولا ساکنین صبح زود از خواب بیدار می شوند تا به کارهای خود رسیدگی کنند. در این هنگام است که مصرف وعده صبحانه می تواند مانند یک بمب انرژی برای آنها عمل کرده و انرژی مورد نیازشان را تا زمان صرف نهار تامین کند. اما متاسفانه در خوابگاه در تهران و بسیاری دیگر از مکان ها افراد وعده صبحانه را خیلی جدی نگرفته و یا آن را با مصرف خوراکی های ناسالم از سر خود باز می کنند. اجازه دهید در ابتدای کار به افرادی بپردازیم که کلا بدون صرف صبحانه از خوابگاه و منزل خود خارج می شوند. این افراد مانند بیشتر کسانی که صبحانه سالمی مصرف می کنند، در دقایق اولیه بیدار شدن از خواب احساس گرسنگی دارند. اما آنها با بی توجهی کردن به این احساس به مرور موجب از بین رفتن آن شده و احساس سیری کاذبی در خود دارند. اگرچه در ظاهر این افراد گرسنه نیستند اما در واقعیت بدن آنها در این ساعت از روز به شدت به تامین انرژی نیاز دارد. بنابراین می توانند با این کار خود ضربه جبران ناپذیری به سلامت بدن خود وارد کنند. دسته دیگر از افراد کسانی هستند که در خوابگاه تهران صبحانه می خورند اما به راستی خوردن این نوع صبحانه از نخوردن آن به مراتب مضر تر است. این افراد عادت دارند در وعده صبحانه خود قند و شیرینی زیادی مصرف کرده و در همان ساعت های اولیه روز میزان بسیار بالای قندهای ساده را به بدن وارد کنند. این افراد با این کار خود به راحتی زمینه را برای ابتلا به بیماری دیابت در خود فراهم می کنند.

خوابگاه تهران

صبحانه مفید در خوابگاه تهران

اگر بیماری زمینه ای خاصی ندارید، انتخاب های زیادی برای صرف یک صبحانه سالم در خوابگاه تهران خواهید داشت. یک لقمه نان و پنیر و گردو می تواند در مقایسه با مصرف شیرینی های مضر یک صبحانه ایده آل به نظر برسد. اما اگر امکانش را دارید و همچنین تمایل دارید یک صبحانه مفید و عالی در خوابگاه در تهران و هر مکان دیگری داشته باشید، بهتر است مصرف پروتئین را در آن جای دهید. مصرف پروتئین در وعده صبحانه علاوه بر اینکه برای بسیاری از اندام های بدن ما مفید بوده و دیگر مساله احتمال مقاومت به انسولین در مورد آن مطرح نمی باشد، احساس سیری ماندگار و طولانی مدتی را در ما ایجاد می کند که می تواند به راحتی ما را تا زمان صرف وعده نهار سیر نگه دارد. یکی از نکات مهمی که در مورد صبحانه مفید در خوابگاه تهران وجود دارد، ضرورت قطع کردن مصرف چایی شیرین در این وعده بوده که یکی از عادت های دیرینه ما ایرانی ها می باشد.

دیدگاه‌ها