چگونه زمان خود را در خوابگاه پسرانه در تهران مدیریت کنیم؟

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۲/۱۴

تعداد بازدید:‌ 118

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

نیازهای روزانه ساکنین خوابگاه دانشجویی/ خوابگاه کارمندی:

تجربه یک زندگی ساده و زیبا در کمال آرامش در بین گروهی از دوستان که تقریبا در یک رنج سن قرار دارند، یکی از زیبایی های زندگی در خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه است. داشتن جو صمیمی در بین دوستان ساکن در یک اتاق کوچک که به حق فضای کافی برای تعداد افراد موجود در آن مناسب نیست با تمام مشکلات کوچک و بزرگ، شیرین و خاطره ساز است. شاید اگر در مورد مشکلات همیشگی که ساکنین اتاق با آن مواجه هستند، از ساکنین خوابگاه و پانسیون دانشجویی نظرخواهی شود، مشکل کمبود امکانات غذایی به عنوان بزرگترین معضل معرفی خواهد شد. در مورد نحوه ی تهیه مواد غذایی در اتاق روش های مختلفی وجود دارد که بیشتر آن ها به نحوه برنامه ریزی و همچنین میزان مشارکت و صمیمت اعضاء اتاق وابسته است. در ضمن دانشجویان ساکن در خوابگاه دخترانه و پسرانه با وجود شباهت بسیار در شیوه ی زندگی خوابگاهی، اما در نحوه ی تأمین نیازهای روزمره در خوابگاه دارای تفاوت های بسیاری هستند که شاید به ویژگی ها و خصلت های منحصربه فرد در هرکدام مربوط می شود.

فراهم کردن مواد غذایی در اتاق دختران:

قطعأ در اکثر اتاق های دخترانه شرایط تغذیه ای و تهیه ی خورد و خوراک تا حدود زیادی با اتاق پسران متفاوت است. زیرا بیشتر دختران ساکن در اقامتگاه دخترانه با وجود سختی های زیادی که در طول مسیر ممکن است با آن روبه رو شوند، اما مقدار زیادی آذوقه به همراه خود به خوابگاه می آورند. برای اکثر دختران ساکن در خوابگاه، تحمل مشکلات مربوط به حمل کیف و چمدان های بزرگ با لذت مرفه بودن در اتاق قابل قیاس نیست. زیرا رفتن به بیرون از خوابگاه و خرید وسایلی که برای چند قلم از آن باید ساعات زیادی از روز را در خیابان چرخید. علاوه بر زحمت خرید، هزینه های بالا نیز باعث می شود که بیشتر دختران مواد غذایی را به میزان نیاز یک یا چند هفته به همراه خود بیاورند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند. به ویژه برای دانشجویانی که در خوابگاه دانشجویی در تهران ساکن هستند، مشکلات مربوط به خرید بسیار زیاد است. زیرا گاهی مسیرهای طولانی را برای یک قلم ماده خوراکی باید طی کنند. مورد دیگر به خوشخوراکی دختران و اهمیت دادن آن ها به تغذیه شان مربوط می شود. اکثر دختران با فست فود و غذاهای آماده سازگاری خوبی ندارند. به همین دلیل ترجیح می دهند مواد خام را با خود از خانه به خوابگاه برده، زمان لازم برای آشپزی را صرف کرده و در عوض از دستپخت خود لذت ببرند و سرو غذاهای ساده در خوابگاه را به غذاهای بیرون ترجیح می دهند.

فراهم کردن مواد غذایی در اتاق پسران:

در اتاق های پسرانه اما وضعیت به میزان بسیار زیادی متفاوت است. کمتر پسری حاضر به برداشتن وسایل سنگین خوراکی از خانه به خوابگاه کارمندی و دانشجویی می شود. تأمین مواد خوراکی از سوپرمارکت سر کوچه ی خوابگاه برای پسران جزء پیش پا افتاده ترین مشکلات اقامت در خوابگاه است. همچنین تقریبا کمتر اتاقی را می توان یافت هر روز بوی غذای خوشمزه در آن پیچیده باشد. برای اکثر پسران ساکن در خوابگاه های دانشجویی، رفت و آمد به سلف دانشکده بسیار آسان تر و لذت بخش تر از درست کردن غذا و معطل شدن در آشپزخانه است. هرچند که بر خود آن ها نیز پوشیده نیست که غذای سلف و غذاهای آماده ی بیرون از نظر خواص و خوشمزگی با غذاهایی که خود می توانند آماده کنند قابل مقایسه نیست.

 

 

دیدگاه‌ها