نادیده گرفتن حقوق هم اتاقی در خوابگاه پسرانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 115

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

آیا هم اتاقیتان بدون اجازه گرفتن از شما ازوسایل تان استفاده می کند، یا ظرف های کثیف را برای هفته ها در سینک می گذارد؟ زندگی با یک هم اتاقی بی ملاحظه ممکن است باعث شود شما احساس آرامش نکنید، اما نگران نباشید – با صحبت کردن با آنها، می توانید راه حلی بیابید و اتاق خود را دوباره به مکانی امن تبدیل کنید. مقاله ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد زندگی در پانسیون پسرانه در تهران و حل مشکلات بدانید، بیاموزید.

 

صحبت کردن با هم اتاقی را به تعویق نیندازید

شاید نادیده گرفتن مسائل و مشکلات زندگی در خوابگاه پسرانه آسان ‌تر به نظر برسد، اما در واقع، بهتر است با این مسائل روبرو شوید. از هم اتاقی خود بخواهید که با هم صحبت کنید یا از چند روز قبل جلسه ای را در خوابگاه تعیین کنید. سعی کنید زمانی آرام و بدون استرس را برای صحبت با هم اتاقی خود انتخاب کنید. عصری که شما دو نفر با هم در حال استراحت هستید زمان مناسبی است، اما اگر هم اتاقی شما استرس یا مشغله دارد، صحبت تان را به زمان دیگری موکول کنید.

 

بدون اینکه هم اتاقیتان را متهم کنید مشکل را توضیح دهید.

اجتناب از اتهام زدن به شما کمک می کند مکالمه سازنده تری داشته باشید. هر چیزی که شما را آزار می دهد به آرامی بیان کنید ، می توانید جدی باشید، اما سعی کنید به هم اتاقی خود حمله نکنید یا او را سرزنش نکنید. به این ترتیب، شما دو نفر می توانید یک گفتگوی منطقی داشته باشید تا یک مشاجره. سعی کنید از کلمه "من" برای بازگرداندن توجه به خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است بگویید: "وقتی اتاق در شب پر سر و صدا است، من نمی توانم بخوابم."

"وقتی آشپزخانه کثیف است، من نمی توانم آشپزی کنم".

 

به حرف های هم اتاقی تان گوش دهید

به هم اتاقی هایتان نیز زمان بدهید صحبت کنند تا احساس نکنند مورد حمله قرار گرفته اند. هنگامی که صحبت های خود را در مورد وضعیت زندگیتان در پانسیون به پایان رساندید ، یک قدم به عقب بردارید و واقعاً به نقطه نظرات هم اتاقی خود گوش دهید. سعی کنید حرف آنها را قطع نکنید و احساسات آنها را در مورد موقعیت تأیید کنید تا احساس کنند شنیده می شوند. اگر هم اتاقی شما حالت تدافعی یا عصبانیت می گیرد، سعی کنید چیزی شبیه این بگویید: "می فهمم که ناراحتی، اما من واقعاً دوست دارم تغییراتی ایجاد کنیم تا اینجا احساس راحتی کنیم." یا «از اینکه دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتید متشکرم. با این حال، اگر بتوانیم در مورد راه حل های عملی صحبت کنیم، خوشحال می شوم.

 

 

با هم راه حلی ارائه دهید

اگر با هم قوانین را تعیین کنید، هم اتاقی شما به احتمال زیاد از آنها پیروی می کند. بعد از اینکه همه ی اعضای اتاق مسائل خود را به اشتراک گذاشتید، با هم در مورد آنچه که باید تغییر کند تبادل نظر داشته باشید. ذهن خود را باز نگه دارید و مایل به سازش باشید تا همه در نهایت شادتر شوند. شاید به جای برگزاری مهمانی های آخر هفته، آنها را به یک بار در ماه محدود کنیم. آیا این عادلانه به نظر می رسد؟». «ممکن است برای نظم بیشتر در مورد وظایفی که در پانسیون داریم، لازم باشد جدولی برای کارهای روزمره ایجاد کنیم،. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟". "اگر چیزهای مرا قرض بگیرید مشکلی ندارم، اما اگر اول بپرسید ممنون می شوم. آیا می توانید قبل از استفاده از هر چیزی که متعلق به من است با من تماس بگیرید؟»

قوانین اساسی را تعیین کنید

قوانین پایه به وضوح مشخص می کند که چه چیزهایی در اتاق شما ممنوع است، مهم نیست چقدر با هم زندگی می کنید، هیچ وقت برای وضع قوانین در مورد محل زندگیتان دیر نیست. همانطور که با هم اتاقی خود گپ می زنید، دستورالعمل های اساسی را ایجاد کنید که همه ی شما می توانید آنها را دنبال کنید تا زندگی خود در پانسیون پسرانه را امن و راحت کنید. قوانین اتاق شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

اگر خرابکاری کردید، آن را تمیز می کنید.

کلید اتاق را به کسی که از اعضای اتاق نیست ندهید.

اگر قرار است دیر به خوابگاه برسید، وقتی وارد اتاق می شوید سر وصدا نکنید

 

دیدگاه‌ها