مزایا و معایب داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه تهران

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۲/۳

تعداد بازدید:‌ 85

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

پیش از آنکه بخواهیم در مورد چیزی اظهار نظر کنیم لازم است در مورد آن شناخت داشته باشیم. صحبت کردن در مورد کیفیت زندگی در خوابگاه پسرانه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که می خواهیم در مورد هر پارامتری از کیفیت زندگی در خوابگاه پسرانه در تهران حرف بزنیم لازم است که فاکتورهای متعددی را در نظر بگیریم. یکی از این فاکتورها، هم اتاقی در خوابگاه می باشد. می توان به جرات گفت که پارامتر و فاکتور هم اتاقی و تاثیری که این فاکتور بر کیفیت زندگی افراد در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دارد، اثرگذارترین فاکتور در این حوزه می باشد. چرا که انسان به تبع ذات اجتماعی خود مدام با دیگر انسان ها در حال مراوده و ارتباط می باشد. این ارتباط چنانچه مقبول و مفید باشد می تواند اثر شگرفی در زندگی افراد ساکن در خوابگاه داشته باشد. این اثر گذاری به این جهت است که انسان ها خود ذاتا موجودی به شدت اثرپذیر هستند. به جرات می توان گفت که این حیوان ناطق به قدری از اطراف خود اثر می پذیرد که پس از مدتی در تماس بودن با چیزی خواسته یا ناخواسته بخشی از آن می شود. در مورد هم اتاقی ها در خوابگاه پسرانه در تهران و اثرگذاری شدیدی که بر زندگی  دیگران دارند میتوان در مقاله ای جذا به تفصیل بحث نمود. اما آنچه که امروز و در این متن دغدغه و دل مشغولی ما است مزایا و معایب داشتن یک یا چند هم اتاقی در خوابگاه پسرانه می باشد. در ادامه به هر یک از این موضوعات خواهیم پرداخت.

 

خوابگاه پسرانه تهران

مزایای داشتن  هم اتاقی در خوابگاه پسرانه تهران

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، انسان در زندگی خود نیاز دارند که با دیگر انسان ها در ارتباط باشند. این ارتباط داشتنگاهی از جنس تمنا و نیاز و گاهی فقط از جنس هم صحبتی و هم نشینی محض می باشد. در مورد افرادی که در خوابگاه پسرانه در تهران با یکدیگر هم اتاقی می شوند نمی توان چنین تفکیکی قائل شد. به این معنی که در یک اتاق در خوابگاه پسرانه در تهران هم اتاقی ها گاه برای گذران زندگی  به یکدیگر نیاز داشته و گاهی نیز فقط نقش دوست و هم صحبت را برای یکدیگر بازی می کنند. به همین دلیل برای داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه می توان طیف وسیعی از مزایا را بر شمرد. در وهله اول می توان گفت که ساکنین خوابگاه پسرانه تهران از این جهت که از خانواده و دوستان سابق خود دور هستند نیاز دارند که این خلا را با افراد جدیدی پر کرده و دوستانی جدید برای خود داشته باشند. این مزیت از جنس یافتن هم صحبت خوب می باشد. اما گاهی هم اتاقی ها در خوابگاه پسرانه در تهران برای گذران زندگی به هم اتاقی هایشان نیاز دارند.

معایب داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه تهران

تعدادی از افراد ترجیح می دهند که زندگی در خوابگاه پسرانه در تهران را تنهایی و بدون داشتن هم اتاقی سپری کنند. این افراد نیز برای این تصمیم خود دلایل موجه زیادی دارند. در وهله اول آنها نیاز به داشتن حریم خصوصی و تنهایی را برای این تصمیم خود بیان می کنند. به راستی نیز زمانی که افراد در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی هم اتاقی می شوند تا حد زیادی حریم خصوصی یکدیگر را نقض می کنند. یکی دیگر از معایب داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه هماهنگ نبودن افراد با یکدیگر است. در یک اتاق در خوابگاه پسرانه ممکن است یکی  از ساکنین ترجیح بدهد شب ها دیر بخوابد در حالی که فرد نغالب اوقات به نزاع و ایجاد مشکل ختم می شود. یکی دیگر از معایب بزرگ داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه تهران، کم شدن فضای شخصی برای هر فرد می باشد. فردی هر چقدر هم فرد دیگری را دوست داشته باشد و با وی مشکل نداشته باشد در مواقعی نیاز دارد که فضایی شخصی برای خود داشته باشد که با داشتن هم اتاقی در خوابگاه پسرانه در تهران این مساله عموما ناممکن می شود. از طرفی دیگر گاهی این هم اتاقی ها دوستان دیگر خود را به اتاق دعوت می کنند و با این کار به  شلوغی و نابسامانی وضعیت خوابگاه دامن می زنند.

دیدگاه‌ها

امیرحسین سلیمانی

۱۴۰۳/۲/۴, ۱۶:۰۱


قالبا سر تقسیم پوله که آدم هم اتاقی می گیره!