آسیب های ناشی از دیر خوابیدن در خوابگاه پسرانه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 89

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از جوانان از جمله ساکنین خوابگاه پسرانه تهران با آن درگیر هستند، مشکلات خواب است. بسیاری از افراد امروزه در ساعاتی از شبانه روز می خوابند که با خواب مناسب فاصله زیادی دارد. در وهله اول باید بدانیم که بدن انسان و تمامی موجودات بر اساس برنامه خاصی فعالیت می کند. بسیاری از فعالیت های ما انسان ها در خوابگاه پسرانه و هر مکان دیگری ناشی از فعالیت های ارادی و خودآگاه ما هستند. این در حالی است که در طول شبانه روز بدن به فعالیت های مشغول می شود که غیر ارادی بوده و انسان خود هیچ آگاهی و اطلاعی از زمان و نحوه انجام آنها در بدن خود ندارد. به طور مثال در ساعات خاصی از شبانه روز بدن هورمون هایی را ترشح می کندک که به پیشبرد فعالیت های مختلفی در بدن کمک می کنند. یکی از فعالیت هایی که در بدن به وجود هورمون ها وابسته است، خوابیدن و استراحت کردن است. هورمون ملاتونین در بدن در زمان خواب ترشح می شود و به خوابیدن انسان ها کمک می کند. افراد زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که زمان خواب آنها تناسب خوبی با ساعت فیزیولوژیکی بدنشان ندارد. بر همین اساس است که افراد در خوابگاه پسرانه با دیر خوابیدن می توانند آسیب های جدی به بدن خود وارد کنند.

خوابگاه پسرانه تهران

چرا برخی از ساکنین خوابگاه پسرانه تهران شب ها دیر می خوابند؟

اگر چه اکثر انسان ها شب را مصادف با خوابیدن و استراحت کردن می دانند اما هستند افرادی که در طول شب بیدار بوده و استراحت و خوابیدن را برای ساعات اولیه صبح قرار می دهند. این افراد معمولا اظهار دارند که انرژی آنها در ساعات پایانی شب بیشتر بوده و به همین دلیل تمایل دارند که کارهای خود را ساعات پایانی شب انجام داده و در خوابگاه پسرانه خوابیدن را به صبح موکول کنند. از طرفی دیگر برخی از ساکنین خوابگاه پسرانه تهران شلوغی های خوابگاه را بهانه قرار داده و سکوت شب را برای درس خواندن و مطالعه کردن مناسب تر می دانند. برخی دیگر از ساکنین خوابگاه پسرانه به دیر بیدار شدن عادت کرده اند و به همین دلیل نمی توانند ساعات زیادی از شب را در خواب سپری کنند. هستند کسانی که در خوابگاه پسرانه به انجام کارهایی نظیر فیلم دیدن و انجام بازی های کامپیوتری در ساعات پایانی شب علاقه داشته و به همین دلیل به دیر خوابیدن عادت کرده اند. تعدادی از ساکنین خوابگاه پسرانه نیز با هم اتاقی های خود به بازی های گروهی نظیر پانتومیم و مافیا در ساعات پایانی شب علاقه داشته و به همین دلیل خوابیدن خود را به تعویق می اندازند.

خوابگاه پسرانه تهران

اثرات مخرب دیر خوابیدن در خوابگاه پسرانه تهران

یکی از مهمترین اثرات منفی که دیر خوابیدن در خوابگاه پسرانه به همراه دارد، بر هم خوردن فعالیت کلی بدن است. بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که شب ها را به خوابیدن و استراحت کردن و روزها را به انجام فعالیت های مختلف سپری کند. زمانی که یک فرد این برنامه را رد خوابگاه پسرانه تهران و هر مکان دیگری تغییر می دهد ناخواسته موجب بر هم خوردن فعالیت طبیعی تمامی اندام ها از جمله مغز، قلب، روده ها، معده و غیره می گردد. یکی دیگر از اثرات مخرب دیر خوابیدن در خوابگاه پسرانه در تهران، کسل و بی انرژی بودن در طول روز است. بسیاری از ساکنین خوابگاه یا در حال تحصیل در دانشگاه بوده و یا افراد شاغلی هستند که باید در طول روز به محل کار خود بروند. این افراد به دلیل دیر خوابیدن در خوابگاه دانشجویی و کارمندی، در کلاس درس یا محل کار خود مدام چرت زده و همیشه کسل و بی انرژی هستند. یکی دیگر از اثرات مخرب دیر خوابیدن در خوابگاه پسرانه تهران، نداشتن تمرکز کافی در طول روز است. مغز یکی از اندام های مهم بدن بوده که فعالیت تمامی اندام های دیگر را کنترل می کند. در واقع تعادل بدن تحت اختیار مغز قرار دارد. زمانی که مغز به قدر کافی استراحت نکرده باشد و اطلاعات دریافتی در طول روز را در ساعات استراحت خود آنالیز و دسته بندی نکرده باشد نمی تواند همچنان به فعالیت عادی خود در طول روز پرداخته و ممکن است با واکنش هایی نظیر عدم تمرکز و نداشتن تعادل بدنی این کمبود خواب مناسب را نشان دهد.  

خوابگاه پسرانه تهران

دیدگاه‌ها