گوش دادن به پادکست نجات بخش دقایق مرده در خوابگاه دخترانه

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۳/۱/۶

تعداد بازدید:‌ 132

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

همه انسان ها در طول روز برای خود کارهای مهمی دارند. هر فردی در طول روز عادت دارد که زمان خود را اولویت بندی کند و آن را به کارهای مهم اختصاص دهد. اما گاهی ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که در طول دقایق و زمان های مرده ای داشته باشد. زمان هایی که عملا از آنها استفاده نمی کند و هدر می روند. این زمان ها ممکن است در هر لحظه از شبانه ورز برای افراد وجود داشته باشند. گاهی در رفت و آمدهایی که به سرکار یا دانشگاه دارد و گاهی دیگر در زمان هایی که در خانه یا خوابگاه دخترانه در حال آشپزی و نظافت کردن است. این زمان ها را می تواند به کارهای دیگری اختصاص دهد ولی از آنجایی که کارهای جانبی دیگری برای انجام دارد نمی تواند آن کارها را نیز نادیده بگیرد. به طور مثال آشپزی کردن و یا ظرف شستن در خوابگاه دخترانه در تهران امری طبیعی است. اما ممکن است فردی دوست داشته باشد در این حین کار مفید دیگری را انجام دهد. در چنین شرایطی ایت که گوش دادن به یک پادکست خوب یا یک کتاب صوتی به کمک افراد می آید و این حس را در آنها از بین می برد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد را در حین انجام این کارها در حالتی می بینیم که یک هدفون در گوش های خود قرار داده و در حال گوش دادن به چیزی هستند. البته این کار می تواند با گوش دادن به یک موسیقی هم همراه باشد. به هر حال گوش دادن به کی پادکست، موسیقی یا کتاب صوتی کاری است که می توان آن را به طور همزمان با کارهای دیگر انجام داد.

خوابگاه دخترانه

در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی و حتی در شرایط دیگر افراد به راستی وقت کم می آورند. آنها تلاش می کنند این کمبود وقت را به روش های مختلفی جبران کنند. به طور مثال فردی ممکن است در طول روز نتواند به راحتی زمانی را برای کتاب خواندن اختصاص دهد. اما می تواند با گوش داد به یک کتاب صوتی این ضعف را جبران کند. در دنیای پیشرفته امروزی زمان به گونه ای با سرعت می گذرد که همه افراد را دچار استرس کمبود وقت می کند. به همین دلیل بسیاری از انسان ها امروزه از کم آوردن وقت شکایت دارند. یا حتی ممکن است افراد به قدری از کارهای روزانه خود خسته باشند که نتوانند کتابی را در دست بگیرند تا آن را مطالعه کنند و حتی انرژی کافی برای دیدن یک فیلم خوب داشته باشند. در این حالت افراد به راحتی می توانند تنها با نسب کردن یک برنامه گوش دادن به پادکست در گوشی های خود این مشکل را رفع کنند. در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه ها ساکنین به طور مستقل زندگی می کنند. همین مساله آنها را ملزم به برنامه ریزی زمانی می کند. آنها باید برای انجام هر کاری در خوابگاه دخترانه تهران زمانی را در نظر بگیرند. رفتن به سرکار یا دانشگاه، خرید کردن، آشپزی و نظافت کردن تنها بخش کوچکی از وظایفی است که همه ساکنین خوابگاه در تهران روزانه با آن سروکار دارند. در شهرهای بزرگی نظیر تهران باید زمان هایی را که افراد در رفت و آمد هستند نیز در نظر بگیریم. تمامی این امور کارهای زمان بری هستند که بخش زیادی از روز افراد را ره خود اختصاص می دهند.

خوابگاه دخترانه

بهتر است چه پادکست هایی را در خوابگاه دخترانه گوش کنیم؟

نوع پادکستی که افراد برای گوش دادن در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه کارمندی و دانشجویی انتخاب می کنند، کاملا به سلیقه شخصی آنها بر می گردد. البته که نمی توانیم تنوع کمتر پادکست فارسی را در مقایسه با سایر پادکست ها نادیده بگیریم. اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم می بینیم که در بین پادکست های فارسی هم محتواهای با ارزش زیادی دیده می شوند. دنیای پادکست فارسی امروزه تقریبا بیشتر ژانرها را پوشش می دهد و هر فردی بر اساس سلیقه خود می تواند حداقل چندین پادکست جذاب را در دنیای پادکست فارسی پیدا کند. البته در بین پادکست های فارسی پادکست هایی که کار آنها ساخت و خوانش کتاب است نیز دیده می شود. بنابراین افراد می توانند با خیال راحت یک پادکست مناسب با سلیقه خود را پیدا کرده و زمان های مرده خود را در خوابگاه تهران به بهترین وجه ممکن پر کنند.

دیدگاه‌ها