چگونه در خوابگاه دخترانه تهران زندگی شادی داشته باشیم؟

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 94

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

داشتن یک زندگی شاد و به دور از تنش و استرس، آرزوی تمامی افراد است. همه انسان ها با روش ها و راهکارهای خاصی که مد نظر دارند، به دنبال داشتن زندگی شادی می باشند. شاد زندگی کردن به انسان ها کمک می کند که امید به زندگی در آنها بالا رفته و با قدرت بیشتری برای آرزوها و اهداف خود تلاش کنند. از طرفی دیگر داشتن یک زندگی شاد برای انسان ها به یک هدف بزرگ تبدیل شده است. چرا که در زندگی همه انسان ها مسائل و مشکلاتی وجود دارد که ممکن است آنها را از داشتن یک زندگی شاد دور کند. با این حال هنر بزرگ یک فرد می تواند این باشد که حتی در چنین لحظاتی نیز زندگی شاد و فرح بخشی داشته باشد. در خوابگاه دخترانه تهران نظیر هر مکان دیگری، داشتن یک زندگی شاد از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی ممکن است با مسائل گوناگونی روبرو شوند که آنها را از داشتن یک زندگی شاد محروم کند. چالش های مختلفی که بر سر راه ساکنین خوابگاه دخترانه و هر نوع خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی و کارمندی دیگری قرار می گیرد، ممکن است در نظر نخست مختل کننده شادی آنها باشد. اما حقیقت امر این است که شاد زندگی کردن در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه ها و مکان های دیگر در غالب اوقات یک انتخاب بوده و افراد برای داشتن چنین انتخابی می بایست دیدگاه خود به زندگی را تغییر دهند.

خوابگاه دخترانه تهران

زندگی در خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه های دانشجویی و کارمندی زندگی در قالب یک استقلال نسبی می باشد. بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه تهران ممکن است تا پیش از این هرگز با چالش هایی از جنس چالش های پیش آمده در خوابگاه روبرو نشده باشند. به همین دلیل است که گاهی شادی و خوشحالی خود را در گرو حل کردن این چالش ها می دانند. اگر بخواهیم این مساله را بازتر کنیم باید به روند تفکر بسیاری از افراد در هر شرایط نظر بیاندازیم. مغز انسان به طور خودکار و اتوماتیک همواره به دنبال از بین بردن هر گونه چالش ذهنی می باشد. در واقع مغز انسان ها تمایل دارد به هر قیمت و شکلی که هست روند زندگیفرد را همواره در حالتی ثابت حفظ کند. به همین دلیل است که در هر شرایطی حل کردن چالش های آن مقطع زمانی را کاملا مرتبط با تجربه شادی در زندگی می داند. به طور مثال فردی که در خوابگاه دخترانه تهران ساکن است ممکن است با فرد نه چندان دلچسبی هم اتاقی شود. این فرد عدم تجربه شادی در خوابگاه دخترانه در تهران را با چنین مساله ای مرتبط می داند. به همین دلیل است که تمامی تلاش خود را به کار می گیرد تا از این فرد و از این شرایط رهایی یابد. آنگاه در ذهن خود می اندیشد که اگر این فرد در اتاق من و در خوابگاه دخترانه تهران حضور نداشته باشد من می توانم لحظات شادی را در خوابگاه تجربه کنم. این حالی است که واقعیت ها نقطه مقابل چنین چیزی را نشان می دهند.

خوابگاه دخترانه تهران

تجربه کردن شادی و زندگی شاد در خوابگاه دخترانه تهران

تجربه شادی در زندگی به خودی خود به حدی لذت بخش است که هر فردی حاضر است برای بدست آوردن آن از بسیاری از مسائل عبور کند. اما نکته گول زننده در مورد تجربه کردن شادی و زندگی شاد در خوابگاه دخترانه تهران و هر مکان و شرایط دیگری این است که به راستی شادی در ذهن انسان ها شکل می گیرد و چندان ارتباطی با مسائل محیطی ندارد. به این معنی که انسان ها در هر موقعیت و شرایطی، چنانچه تجربه کردن شادی یکی از اولویت های آنها باشد حتی با وجود مشکلات متعدد نیز می توانند به آن دست یابند. اما در نقطه مقابل این افراد، انسان هایی وجود دارند که تجربه کردن شادی در خوابگاه دخترانه و هر مکان دیگری را با شرایط محیطی کاملا مرتبط می دانند. به این معنی که این افراد زمانی را برای تجربه کردن شادی برای خود مد نظر دارند که تمامی چالش ها و مشکلات آنها در زندگی حل شده باشد. داشتن چنین طرز فکری به این دلیل در خوابگاه دخترانه تهران و هر خوابگاه کارمندی و دانشجویی دیگری خطرناک است که پی می بریم هیچ فردی در هیچ مقطعی از زندگی نمی تواند کاملا بدون مشکل و چالش باشد.

دیدگاه‌ها