چمدانی از وسایل مورد نیاز زندگی در خوابگاه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 762

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانهخوابگاه پسرانه

برای اینکه لیست کاملی از وسایلی که در خوابگاه نیاز دارید را بتوان به راحتی تهیه کرد و چیزی از قلم نیوفتد، میتوانید از افرادی که تجربه ی زندگی در خوابگاه را دارند کمک بگیرد یا چک لیستی از وسایل را  تهیه کنید که البته این لیست در خوابگاه دخترانه و پسرانه و در فصول مختلف سال و بسته به خوابگاه مورد نظر شما میتواند متفاوت باشد، در این مطلب وسایل لازم به صورت دسته بندی شده جمع آوری شده است که به شما کمک میکند زنذگی بهتری را در خوابگاه تجربه کنید،دسته بندی شامل لوازم خواب، لوازم بهداشتی-آرایشی، لوازم آشپزخانه، لوازم مورد نیاز مطالعه و پوشاک میباشد. با توجه به کمبود فضا و شرایط موجود در خوابگاه، وسایلی که تهیه می کنید نباید گران قیمت بوده و باید در سایز مناسب باشد و از به همراه داشتن وسایل غیر ضروری خودداری کنید.

لوازم خواب و بهداشتی

شامل تشک ، پتو، ملحفه، لباس راحتی، روتختی، چشم بند و اکر خواب سبکی دارید می توانید گوش گیر ضد صدا همراه خود داشته باشید. لوازم بهداشتی شامل حوله، دستمال کاغذی، دستمال توالت، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، خلال دندان، صابون، جا صابونی، شامپو ( سر و بدن )، لیف، پودر لباسشویی، مایع دستشویی، ژیلت، گوش پاک کن، خوش بو کننده ی بئن، خوش بو کننده ی هوا، عطر و ادکلن، ناخن گیر، شانه، برس، دمپایی، تشت برای شتشوی لباس و کیسه ی لباس میباشد. برای خوابگاه دخترانه ساق دست، چادر نماز، اتو مو، اپی لیدی، پدهای بهداشتی و برای خوابگاه پسرانه ریش تراش و لوازم اصلاح به این لیست اضافه می شود.

 

لوازم آشپزخانه و خوراکی

 

 

کتری، قوری، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان، چاقو، استکان، دربازکن، کف گیر، چای ساز یا کتری برقی، فلاسک چای، ظروف پلاستیکی، ماهیتابه، آبکش، قابلمه، کیسه فریزر، کیسه زباله، کبریت و فندک، کاسه، اسکاج، دستگیره، برنج، روغن، حبوبات ( عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لپه )، چای، قهوه، قند، شکر، نبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، غذاهای فریز شده ( برای مواقعی که وقت کافی برای آشپزی ندارید مثلا ایام امتحانات یا افرادی که شاغل هستند )، سبزیجات خشک، عرقیجات، آبلیمو

 

لوازم مطالعه

لوازم مورد نیاز مطالعه با توجه به اینکه در چه رشته ای تحصیل میکنید میتواند متفاوت باشد. به عنوان مثال اگر در رشته ی مهندسی یا ریاضی مشغول به تحصیل هستید ماشین حساب در اولویت این لیست قرار خواهد گرفت و یا اگر رشته شما گرافیک میباشد لوازم طراحی عضو جدا نشدنی از لوازم شما هستند. اما تعدادی از لوازم در هر مقطع و جدا از رشته ی تحصیلی شما مورد نیاز هستند مانند مداد، دفتر، کاغذ، پاک کن، هایلایتر، ماژیک، کاغذ، کاور کاغذ، پوشه، لاک غلط گیر، میز مطالعه که در بیشتر خوابگاهها وجود دارد و چراغ مطالعه.

 

 

سایر وسایلی که برای زندگی در خوابگاه باید همراه خود داشته باشید:  

چمدان ( بزرگ: برای آوردن وسایل برای خوابگاه، کوچک: برای رفت و آمد )، قفل برای چمدان، شارژر، اتو و سشوار، چوب لباسی، رو فرشی، رخت آویز، گیره لباس، دمپایی برای داخل اتاق و سرویس بهداشتی، طناب، جارو دستی، کوله پشتی، ساک، سنجاق قفلی، وسایل گردگیری و نظافت.

و در آخر برای ایجاد فضایی آرامش بخش و مملو از شور و نشاط و خالی از مردگی و افسردگی در خوابگاه میتوان از پرده های رنگی، وسایل تزیینی، مجسمه های کوچک، گلدان، قاب عکس و ... استفاده کرد و همچنین با هم اتاقی های خود روابط دوستانه و صمیمی داشته باشید چون قرار است روزها و شب هایتان را با آنها سپری کنید و روزهای شیرین و خاطره انگیزی را برای هم رقم بزنید

 

دیدگاه‌ها