معضلی به نام شستن لباس در خوابگاه دخترانه

بشرا یعقوبیان

۱۴۰۲/۱۲/۲۸

تعداد بازدید:‌ 144

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

زندگی کردن در خوابگاه دخترانه مانند زندگی در هر مکان و شرایط دیگری معضلات و مشکلاتی را با خود به همراه دارند. کسانی که تجربه زندگی در خوابگاه دخترانه را دارند به خوبی می دانند یک مساله کوچک از نظر دیگران در خوابگاه دخترانه تهران می تواند به مشکل بزرگی تبدیل شوند. این مساله از آن جایی نشات می گیرد که شرایط زندگی در خوابگاه دخترانه با هر مکان دیگری متفاوت است. افراد در خوابگاه دخترانه تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز برای داشتن یک زندگی راحت را در اختیار ندراند. یکی از این وسایل که وجود آن حیاتی می باشد، ماشین لباسشویی است. کسانی که در منزل شخصی خود زندگی می کنند معمولا یک ماشین لباسشویی در اختیار دارند که به راحتی لباس های خود را با آن می شویند. اما در خوابگاه ممکن است چنین امکانی فراهم نباشد و یا حتی در صورت موجود بودن نمی توان مانند زمانی که این وسیله اختصاصا به افراد خانواده شخص تعلق دارد با فراغ خاطر از این استفاده کرد. به همین دلیل است که لباس شستن در خوابگاه دخترانه در تهران همواره معضل ساکنین بوده و هست. آنها نیاز دارند لباس های خود را بشویند و نمی توانند از این کار صرفنظر کنند در حالی که امکانات ساده ای نظیر ماشین لباسشویی را نیز در اختیار ندارند. صحبت کردن در مورد مشکلات مربوط به شست و شوی البسه و گاها ملحفه ها گاهی نقل مجالس در خوابگاه بوده در حالی که مطرح کردن چنین چیزی برای فردی که تجربه زندگی در خوابگاه را ندارد نه تنها برای وی جدی نیست بلکه حتی ممکن است آنها را نیز به باد تمسخر بگیرد. معضلی به نام شستن لباس در خوابگاه دخترانه یک معضل همیشگی است. افراد در فصول مختلف سال در بازه های زمانی مختلفی لباس های خود را عوض می کنند و نیاز است آنها را شست و شو داده و تمیز کنند. به همین دلیل گاهی ممکن است دسترسی به یک ماشین لباسشویی هر چند ساده به دغدغه بزرگی برای آنها تبدیل شود. افراد می توانند در خوابگاه دخترانه تهران ظرف ها را با دست شسته و یا حتی شخصا آشپزی کنند، اما به راستی شستن لباس ها چیزی فراتر از این می باشد.

راه حل مناسب برای شستن لباس ها در خوابگاه دخترانه

ساکنین خوابگاه دخترانه ممکن است راه های مختلفی را برای شستن لباس های خود انتخاب کنند. اما آنچه پیش از هر چیزی باید به آن توجه کنند انتخاب خوابگاهی است که ماشین لباسشویی داشته باشد. شاید مسخره به نظر برسد که افراد دوره بیفتند و به دنبال خوابگاه دخترانه ای باشند که ماشین لباسشویی دارند. اما زمانی اهمیت این موضوع را درک می کنند که با کپه ای از لباس کثیف در خوابگاه روبرو می شوند و نمی دانند باید با آنها چکار کنند. راه حل شستن لباس ها با دست است. اگرچه این کار دشوار بوده و ممکن است ساکنین را آزار دهد، اما گاهی غیر از این چاره دیگری ندارند. یکی دیگر از راه حل های شستن لباس ها در خوابگاه، بردن لباس ها به خشک شویی های بیرون است. این کار مشکل بزرگی که دارد تحمیل هزینه اضافی بر دوش ساکنین خوابگاه دخترانه می باشد. یکی دیگر از راه های شستن لباس ها در خوابگاه جمع کردن آنها و بردن همراه خود در زمان مراجعت به خانه می باشد. این کار خنده دار است اما می توان به راحتی از آن برای شستن لباس های زمستانی که راستی شستن آنها با دست دشوار است، استفاده کرد.

استفاده از ماشین لباسشویی در خوابگاه دخترانه

ممکن است شما در خوابگاهی ساکن شده باشید که ماشین لباسشویی دارد. این خبر یک خبر خوشحال کننده است. اما برای این کار هم مشکل نظافت به میان می آید. برخی از افراد بی محابا از ماشین های لباسشویی موجود در خوابگاه دخترانه استفاده می کنند بدون آنکه نگران مشکلات سلامتی ناشی از این کار باشند. بسیاری از بیماری ها توسط میکروب هایی ایجاد می شود که می توانند در ماشین لباسشویی و هر جای دیگری تجمع کرده و با دمای پایین و مواد شوینده معمولی از بین نروند. بنابراین بهتر است در زمان استفاده از ماشین لباسشویی در خوابگاه دخترانه یک بار آن را صورت خالی و بدون لباس و با دمای بالاتر روشن کرد. حداقل اینگونه می توان امیدوار بود که میکروب های مضر در اثر دمای آب از بین می روند.

دیدگاه‌ها