شروع یادگیری یک مهارت جدید در خوابگاه دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 92

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

بسیاری از انسان ها از یک سن به بعد یادگیری را برای خود دشوار می بینند. و یا اینکه به قدری به دنبال یادگیری مسائل درسی هستند که عملا هر گونه یادگیری دیگری را نادیده می گیرند. بدون شک درس خواندن و کسب مدرک تحصیلی از این طریق کاری بس صحیح و پسندیده می باشد. اما بهانه کردن چنین چیزی برای عدم یادگیری یک مهارت جدید به طور جدی می تواند برای آینده افراد مضر و آسیب زننده باشد. چرا که انسان ها برای گذراندن زندگی خود به مهارت ها و دانش های مختلفی به طور تلفیقی نیاز دارند. در واقع یادگیری مهارت های مختلف به افراد کمک می کند که به بهترین شکل از دانش خود استفاده کنند. در مکان هایی نظیر خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی افراد از این قاعده مستثنی نیستند. ساکنین خوابگاه دخترانه تهران مانند هر دانشجوی دیگری در پی کسب  علم و دانش می باشند. همین مساله گاهی آنها را از یادگیری یک مهارت جدید باز می دارد. اما توجه به این امر ضروری است که در شرایط بحرانی دانستن و تسلط بر یک مهرات می تواند به طرز خارق العاده ای موجب پیشرفت زندگی افراد گردد. فردی را در نظر بگیرید که مهارت عروسک سازی را فرا گرفته است. چنین فردی در هیچ شرایط و موقعیتی از زندگی خود از بیکاری رنج نخواهد برد می تواند با عروسک سازی خرج زندگی خود را تامین کند. یادگیری یک مهارت جدید در هر سن و موقعیتی علاوه بر اینکه می تواند در شرایط زندگی انسان ها تغییر اساسی ایجاد کند، کمک شایان توجهی به رشد مغزی انسان نیز دارد.

خوابگاه دخترانه

چه مهارت هایی را می توان در خوابگاه دخترانه فرا گرفت؟

در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی افراد با مهارت ها و شرایط مختلفی زندگی می کنند. برخی از ساکنین خوابگاه دخترانه یک یا چندین مهارت مختلف را می دانند و به راحتی می توانند از طریق آنها در خوابگاه و هر شرایط دیگری درآمد زایی کنند. علاوه بر این یادگیری مهارت هایی نظیر مهارت های هفتگانه کامپیوتر نه تنها کمک بزرگی به درآمدزایی شخصی افراد دارند بلکه در روند تحصیلی آنها نیز مثمر ثمر خواهند بود. در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه ها افراد می توانند هم در داخل خوابگاه و از هم خوابگاهی های خود برای یادگیری مهارت های مختلف کمک بگیرند و هم در کلاس های مختلف ثبت نام کرده و از این طریق مهارت یا مهارت های جدیدی را برای زندگی آینده خود فرا بگیرند. به طور مثال ممکن است یکی از ساکنین خوابگاه دخترانه به خوبی بافندگی با کامرا را انجام دهد. سایر ساکنین خوابگاه دخترانه می توانند از چنین فردی کمک گرفته و با یادگیری بافندگی یک مهارت جدید را فرا بگیرند. علاوه بر این در داخل دانشگاه و سایر مراکز نظیر مراکز فنی و حرفه ای افراد می توانند کلاس هاس مختلفی را بیابند که در آنها مهارت های متنوعی نظیر مهارت های هفتگانه کامپیوتر، بافندگی، خیاطی، عروسک سازی، شمع سازی، نقاشی، خطاطی، گلسازی و غیره را یاد گرفته و در آینده از این مهارت ها درآمد کسب کنند.

خوابگاه دخترانه

چرا یادگیری یک مهارت جدید در خوابگاه دخترانه کار عاقلانه ای است؟

بسیاری از ساکنین خوابگاه دخترانه در تهران و سایر خوابگاه دخترانه در سرتاسر کشور تمامی زمان خود را به درس و دانشگاه اختصاص نمی دهند. این افراد علاوه بر شرکت در کلاس های دانشگاهی خود زمان کافی برای انجام کارهای دیگر را نیز دارند. بسیاری از افراد در خوابگاه دخترانه به خوبی از این فرصت استفاده نکرده و آن را به انجام امورات غیر ضروری اختصاص می دهند. این در حالی است که اگر آنها زمان فراغت خود را به یادگیری یک مهارت جدید اختصاص دهند می توانند کیفیت زمان فراغت خود را به میزان بسیار زیادی بالا ببرند. چه بسا افرادی در خوابگاه دخترانه حضور دارند که در زمان فراغت خود مهارت نویسندگی را یاد گرفته و پس از آن به یک نویسنده توانا و بزرگ تبدیل می شوند. بنابراین یک دلیل اساسی و مهم برای اهمیت یادگیری مهارت جدید در خوابگاه دخترانه تهران، استفاده بهینه و مناسب از زمان های بیکاری و فراغت افراد می باشد. این افراد می توانند به جای انجام کارهای غیر ضروری نظیر اتلاف وقت در شبکه های اجتماعی یک مهارت جدید را حتی از طریق آموزش مجازی و از طریق اینترنت در خوابگاه دخترانه فرا گرفته و در زندگی خود از تبعات مثبت آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها