شرایط تأسیس بوفه در خوابگاه دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 105

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

بوفه های فعال در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه دانشجویی در پی درخواست دانشجویان و در جهت بهبود در سطح خدمت رسانی به ساکنین خوابگاه، پانسیون و اقامتگاه تأسیس می شوند. اغلب دانشجویان و دیگر ساکنین خوابگاه با داشتن یک بوفه که بتوانند مایحتاج روزانه ی خود را از آن تأمین کنند، موافق هستند. پس از این نظر جای نگرانی نیست و رضایت ساکنین می تواند یک تأییدیه ی معتبر جهت راه اندازی یک بوفه در خوابگاه دخترانه باشد.

خوابگاه دخترانه

پس کسانی که به فکر داشتن یک بوفه در خوابگاه دخترانه هستند، می توانند در قدم اول با جمع کردن امضاء موافقت ساکنین خوابگاه دخترانه مبنی بر نیاز دانشجویان و دیگر ساکنین خوابگاه شروع کنند. تأسیس بوفه برای خوابگاه های خودگردان و روزانه که تحت نظر وزارت علوم هستند و دانشگاه طرف قرارداد آنان است و همچنین از حضور شوراهای صنفی دانشجویی فعال بهره مند هستند، شرکت در مناقصه ها و مزایده هایی که هر سال برای واگذاری بوفه ها توسط دانشگاه ابلاغ می شود، مسیر مشخصی دارد. تنها راه برای تأسیس بوفه پیگیری های لازم از طریق مراجع مربوطه است.

پس از کسب رضایت مبنی بر واگذاری بوفه خوابگاه دخترانه به فرد مورد نظر، قوانین و ضوابطی وجود دارد که باید زیر نظر دانشگاه، شورای صنفی و دیگر بخش های مربوطه رعایت شود. دانشگاه ها به افرادی که قصد تأسیس یک بوفه در خوابگاه دخترانه تهران را دارند، قوانین را ابلاغ و در برابر رعایت قوانین از فرد امضاء می گیرند. در این مطلب نمونه ای از مواردی که در هنگام تأسیس بوفه باید رعایت شود، ذکر شده است:

خوابگاه دخترانه

فروش دخانیت و یا هرگونه فعالیت غیر مجاز دیگر در بوفه باعث سلب امتیاز بوفه می شود. همچنین علاوه بر آن فرد یا افراد متخلف به کمیته ی انضباطی دانشگاه معرّفی خواهند شد. مزاحمت برای تردد دانشجویان ، فروش کالای خراب یا تاریخ مصرف گذشته، فروش مواد غذایی بدون مجوز وزارت بهداشت، کم فروشی، گران فروشی، عدم انضباط ساعت کاری، برخورد نامناسب و عدم تأمین به موقع مایحتاج ضروری دانشجویان موجب جریمه نقدی و در صورت تکرار موجب سلب امتیاز می شود. کالاهای موجود در بوفه خوابگاه دخترانه در تهران باید فاکتور خرید معتبر با تاریخ و مهر فروشنده را داشته باشند. سود هیچ یک از کالاها نباید بیشتر از 15 درصد نسبت به قیمت خرید آن کالا باشد. صاحب بوفه و یا فروشنده موظف است هرگاه نماینده شورای صنفی رفاهی دانشجویان با ارائه کارت شناسایی خواستار کنترل  فاکتور های خرید بوفه بود، همکاری لازم را مبذول دارد. کالاها بایستی از مراکز اصلی و عمده تأمین شده و واسطه ها به کمترین حد ممکن برسند. طرف قرارداد حق واگذاری به غیر را نخواهد داشت. رعایت نظافت و بهداشت محیط فروشگاه و اطراف آن به عهده ی صاحب بوفه خواهد بود.

در این بخش نیز نمونه ای از اطلاعیه مناقصه بوفه خوابگاه ذکر شده است:

از آنجاکه دانشگاه ... در نظر دارد بوفه واقع در خوابگاه ... را به مستأجر واجد شرایط واگذار نماید، لذا از متقاضیان درخواست می گردد حداکثر تا مورخ ... پیشنهادات خود را در پاکت در بسته به نشانی ... تحویل نمایند. دانشگاه پس از بررسی صلاحیت عمومی و همچنین ارزیابی قیمت اعلامی، بوفه مذکور را به مدت یکسال و بموجب قرارداد به متقاضی که بالاترین قیمت را پیشنهاد نموده باشد، واگذار خواهد کرد. قیمت پایه ... ریال برای هر ماه می باشد.

دیدگاه‌ها