راه های پیشگیری از آنفولانزا در خوابگاه دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 77

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

در مقاله پیشین وبلاگ خواب اینجا به دردسرهای ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه در تهران پرداختیم. همانگونه که گفته شد، در فصول سرد سال این بیماری در کمین بسیاری از افراد است. بیماری آنفولانزا یک بیماری ویروسی بوده که در پاره ای از موارد به عفونت های ثانویه میکروبی منجر می گردد. سرعت انتقال بالایی که سویه های مختلف ویروس آنفولانزا در خوابگاه دخترانه و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دارد، این بیماری را به یکی از دردسرهای اصلی برای ساکنین خوابگاه در فصول سرد سال تبدیل کرده است. ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه و سایر مکان ها به معنی چند روز تعطیل شدن فعالیت های فرد می باشد.. به همین دلیل است که بسیاری از افراد چه در خوابگاه دخترانه و چه در سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی از ابتلا به آنفولانزا وحشت دارند. چرا که با ابتلا به این بیماری افراد مجبور می شوند از روتین معمولی روزانه خود فاصله گرفته و چند روزی را به استراحت مطلق بگذرانند. همین امر آنها را از بسیاری از فعالیت های معمولی خود که یکی از مهمترین آنها درس خواندن و شرکت در کلاس های دانشگاه می باشد، محروم می کند. به همین دلیل است که پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه و سایر شرایط و موقعیت ها یکی از بهترین راه های فرار از دست این بیماری دردسر آفرین می باشد. بر همین اساس بنا داریم در این مقاله به راه های پیشگیری از آنفولانزا در خوابگاه دخترانه بپردازیم. اگر شما هم از دست این بیماری در خوابگاه دخترانه تهران و سایر شرایط به تنگ آمده اید، پیشنهاد ما به شما دنبال کردن این مقاله تا پایان آن می باشد.

خوابگاه دخترانه

در بسیاری از موارد که بحث بیماری های مختلف پیش می آید، اولین توصیه متخصصان حوزه سلامت، روی آوردن به پیشگیری از ابتلا به بیماری می باشد. بدون شک هزینه ای که افراد در درمان بیماری ها صرف می کنند با آنچه که برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها در نظر می گیرند، قابل مقایسه نمی باشد. چرا که همواره هزینه پیشگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار ناچیز تر از هزینه درمان آنها می باشد. زمانی که بحث هزینه به میان می آید، منظور تنها هزینه های مادی نیست. هزینه های غیر مادی که افراد در زمان ابتلا به انواع بیماری ها متحمل می شوند بسیار کمر شکن تر از هزینه های مادی آنها می باشد. پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه یکی از بهترین و عاقلانه ترین راه های دور ماندن از متحمل شدن این هزینه ها می باشد. انسان با هر بار ابتلا به بیماری نظیر آنفولانزا که در ظاهر بیماری خطرناکی نیز نمی باشد، درصدی از سلامت کلی بدن خود را از دست می دهد. این مساله با مصرف داروها نیز بیش از پیش خود را نشان می دهد. بنابراین چه بهتر که افراد با پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه تهران خود را هم از گزید این بیماری موزی در امان نگه دارند و هم از عوارض داروهای آن نیز دور باشند.

خوابگاه دخترانه

بهترین راه های پیشگیری از آنفولانزا در خوابگاه دخترانه

جهت پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه تهران بهترین راه هایی را که می توان به کار بست در ادامه بررسی خواهند شد. بهرحال پیشگیری از ابتلا به بیماری مهلک آنفولانزا می تواند نیاز به اقداماتی داشته باشد که در نگاه اول آزار دهنده به نظر می رسند. اما حقیقت امر این است، آزاری که افراد در راه پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا متحمل می شوند در مقایسه با درمان آن بسیار ناچیز است. تعدادی از راه های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه عبارتند از:

  1. دوری کردن از افراد مبتلا به آنفولانزا؛
  2. استفاده از ماسک و حفاظ تنفسی در زمان پرستاری از افراد مبتلا به آنفولانزا در خوابگاه دخترانه؛
  3. مصرف ویتامین هایی نظیر ویتامین ث، د و سایر فاکتورهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن؛
  4. مصرف غذاها و خوراکی های سالم و دوری کردن از مصرف خوراکی های ناسالم در خوابگاه؛
  5. مصرف کافی آب در طول روز جهت دفع ویروس های وارد شده به بدن؛
  6. مصرف حداقل یک وعده غذاهای آبکی و گرم؛
  7. استفاده از ماسک در زمان ورود به مکان های شلوغ؛
  8. شست و شوی صحیح و مرتب دست ها چه در خوابگاه دخترانه و چه در زمان حضور در مکان های دیگر نظیر دانشگاه یا محل کار؛

دیدگاه‌ها