جنایتی به نام طرد کردن یک یا تعدادی از افراد در خوابگاه دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۱۰/۲۳

تعداد بازدید:‌ 100

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

انسان ها نیاز دارند که خود را بخشی از هر اجتماعی که در آن زندگی می کنند، ببینند. دقیقا به همین دلیل است که پس هزاران سال زندگی انسان ها بر روی کره زمین، آنها هنوز هم به زندگی جمعی مبادرت می ورزند. انسان ها در اجتماع زندگی کرده و بر همین اساس نیز نیازهای خود را تامین می کنند. در دنیای پر سرعت امروز، کمتر کسی می تواند ادعا کند که برای زندگی خود و گذراندن آن، به دیگران نیاز ندارد. اما در این زمینه همه افراد به یک اندازه خوش شانس نیستند. افرادی را در مکان ها و شرایط مختلف می بینیم که به دلایل مختلفی از اجتماعی که در آن زندگی می کنند، طرد شده اند. این طرد شدگی می تواند در اجتماع بزرگی نظیر جامعه یک کشور یا شهر بوده و یا اینکه می تواند در جوامع کوچکتری نظیر جامعه تشکیل شده در یک خوابگاه دخترانه صورت گیرد. به هر جهت، طرد شدن در هر موقعیت و شرایطی، یک حال بسیار ناخوشایندی را در افراد ایجاد کرده و می تواند سبب بر هم خوردن تعادل روحی افراد گردد. اکنون تصور کنید فردی که خوابگاه دخترانه و یا هر نوع خوابگاه دانشجویی و کارمندی دیگری را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده است، در محل زندگی خود و در مکانی که ساعت های بسیار زیادی از روز خود را در آن می گذراند، مورد چنین بی لطفی بزرگی قرار بگیرد. بدون شک تجربه چنین حالت ناخوشایندی حق هیچ انسانی نبوده و هیچ فردی مستحق آن نیست که بدون دلیل و یا بدون اینکه مرتکب جرمی شده باشد، مورد طرد شدگی قرار بگیرد.

خوابگاه دخترانه

انسان ها زمانی که از جوامع مختلف طرد می شوند، احساسات مشابهی را تجربه می کنند. بسیاری از کسانی که به شکلی مورد طرد شدگی در خوابگاه دخترانه در تهران و هر مکان دیگری قرار می گیرند، اولین حسی که در چنین شرایطی تجربه می کنند احساس کمبود و حقارت است. آنها به راحتی اعتماد به نفس خود را از دست داده و حتی قوی ترین افراد پس از طرد شدن از سوی دیگران، دچار نوعی خود کم بینی افراطی می گردند. این در حالیست که در بسیاری از مواقع آنها کار اشتباهی را مرتکب نشده و تنها به یک دلیل گاها بچه گانه ممکن است به شدت دچار آسیب های روحی و روانی گردند. به همین دلیل است که گفته می شود هر نوع طرد کردن دیگران در خوابگاه دخترانه و سایر مکان ها به راستی نوعی جنایت تلقی می گردد. در خوابگاه دخترانه در تهران انسان ها بارزترین رابطه ای که تجربه می کنند، رابطه دوستی می باشد. آنها بسیاری از اعمال خود در درون خوابگاه را بر اساس همین رابطه دوستی پایه گذاری می کنند. این در حالیست که در زمان طرد کردن یک فرد در خوابگاه دخترانه در تهران، اولین چیزی که از یک فرد طرد شده گرفته می شود رابطه دوستی است که با دیگران شکل داده است. بنابراین به راحتی چنین فردی به هم ریخته و حتی ممکن است دچار از هم گسیختگی روانی گردد.

خوابگاه دخترانه

چه افرادی در خوابگاه دخترانه طرد می شوند؟

معمولا در یک خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی، هیچ قاعده و قانون خاصی برای روابط دوستی بین افراد وجود ندارد. افراد به راحتی با یکدیگر دوست شده و ممکن است به همان راحتی هم رابطه دوستی آنها از بین برود. بنابراین اولین و مهمترین دلیل طرد شد یک فرد می تواند تمام شدن رابطه دوستی وی با یکی دیگر از ساکنین خوابگاه دخترانه باشد. در چنین حالتی فرد متقابل شروع به بدگویی از دوست سابق خود کرده و همین مساله سبب می شود یک فرد در خوابگاه دخترانه به راحتی طرد شود و به عواقب ناخوشایند آن دچار گردد. یکی دیگر از دلایل طرد کردن یک یا تعدادی از افراد در خوابگاه دخترانه، متفاوت بودن آنها با دیگران است. اکنون این متفاوت بودن می تواند از جهات مختلفی نظیر ظاهر، طرز حرف زدن، طرز تفکر و غیره باشد. همین مساله می تواند به راحتی دیگران را علیه چنین فردی کرده و او را از دایره دوستی دیگران خارج نماید. یکی دیگر از دلایل طرد کردن یک فرد در خوابگاه دخترانه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی، پایبند نبودن وی به قوانین و مقررات مختلف خوابگاه می باشد. اگرچه این مساله خود می تواند دلیل کافی برای طرد کردن یک نفر باشد اما بازهم طرد کردن افراد حتی در چنین شرایطی کاری درست و پسندیده نیست.

دیدگاه‌ها