فراگرفتن هوش مالی در اقامتگاه پسرانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 73

دسته‌بندی:

اقامتگاه پسرانه

پیشرفت در روانشناسی مانند سایر علوم موجب یافتن و پی بردن مفاهیم جدید شده است. در روانشناسی نوین، هوش انسان را به چند بخش تقسیم کرده اند که هرکدام به تنهایی مورد مطالعه قرار می گیرند. یکی از هوش های انسان که طی دهه ی اخیر مورد توجه اساتید بسیاری قرار گرفته است و در سرتاسر جهان اهمیت و کاربری آن را بسیار پر رنگ کرده اند، هوش مالی است. چندین تعریف و نظریه در این علم مطرح شده است که طرفداران و منتقدان مختص به خود را دارند. اما به طور کلی، بهترین تعریف هوش مالی را از آقای رابرت کیوساکی، نقل کرده اند. کیوساکی می گوید: هوش اقتصادی یا همان شم اقتصادی، عبارت است از مجموعه تشخیص، تصمیم و اقداماتی که یک فرد در جهت مدیریت مالی زندگی خود و کسب و کارش به کار می گیرد. به همین دلیل است که کیفیت شرایط مالی امروز ما بستگی مستقیم به کیفیت رشد و پرورش هوش مالی ما از کودکی تا کنون دارد. جالب است که اثبات شده ، هوش مالی کودک مشابه به هوش مالی والدین و نزدیکان او است. اما بعد ها هوش مالی و سرمایه گذاری فرد در واکنش به تجربیات پیش رو دست خوش تغییر و تحول مثبت و یا منفی می شود که نهایتا در بزرگسالی شکل و فرم شخصی و خاصی به خود می گیرد. یعنی هرکدام از ما در هر سنی شخصیت مشخص مالی در خود داریم و بر اساس نظام باورهای مالی خود عمل می کنیم. حال این مطلب، نگاه مختصری بر هوش مالی ساکنین اقامتگاه پسرانه خواهد داشت.

اقامتگاه پسرانه

از اقامتگاه پسرانه یک کلاس آموزشی بسازید!

مطالعه و حتی حضور در کلاس های مربوط به هوش مالی می تواند یک مرور کلی درباره دانش و مهارت هایی که دانشجویان برای مدیریت پول خود در طول دانشگاه و بعد از آن نیاز دارند، ارائه دهد. برای افرادی که در دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته های مربوطه هستند، یادگرفتن و ارتقاء هوش مالی آسان و در دسترس است. اما برای دیگر افراد که مشغول به کار یا تحصیل در رشته های غیر مرتبط هستند، شرکت در کلاس های هوش مالی بسیار تأثیرگذار است.  هدف این برنامه ها می تواند کمک به افراد جامعه در هنگام رسیدگی به امور مالی شخصی، کنترل و اطمینان را در فرد باشد. طی این دوره ساکنین خوابگاه یاد می گیرند که برای زندگی مالی خود تصمیم صحیح بگیرند. برگزاری این کلاس ها در اقامتگاه پسرانه می تواند با همکاری ساکنین تدارک دیده شود. زیرا شروع تجربه دوری از خانه و استقلال در یک شهر بزرگ با شرایط اقتصادی امروز جامعه، همگی نیاز به بالابردن هوش مالی چه در اقامتگاه و چه در هر مکان دیگری را گوشزد می کند. استفاده از علم افرادی که در دسترس هستند، علاوه بر آنکه هزینه ها را کاهش می دهد، در اتلاف وقت نیز صرفه جویی می کند. همچنین می تواند یک کسب و کار کوچک در اقامتگاه پسرانه تهران و سایر شهرها راه بیندازد.

اقامتگاه پسرانه

مزایای هوش مالی در اقامتگاه پسرانه

اولین مزیت در بالا بردن سطح هوش مالی در طی دورانی که فرد در اقامتگاه پسرانه ساکن می باشد، ایجاد برنامه های بلند مدت برای پولدار شدن است. به ویژه برای افرادی که در گرفتن خرج و مخارج خود از خانه مشکل دارند، یا به هر دلیلی قصد دارند خیلی زود از نظر اقتصادی به استقلال برسند، ارتقاء هوش مالی یک تصمیم هوشمندانه است.

 

دیدگاه‌ها