سبک شخصیتی هم اتاقی در اقامتگاه پسرانه و دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 26

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانهپانسیون پسرانه

هم اتاقی نامنظم

جوراب‌های کثیف، ظروف کثیف و لباس‌های کثیف امری عادی است و به نظر می‌رسد که آنها ذره‌ای از این موضوع ناراحت نمی‌شوند. وقتی این افراد تنها زندگی می کنند داشتن نظم شاید چندان مهم نباشد اما چه در پانسیون پسرانه چه پانسیون دخترانه  وقتی فضای اتاق با سایر ساکنین به اشتراک گذاشته می شود، نظم حرف اول را می زند. این افراد اغلب از تأثیری که بر هم اتاقی های خود که شبیه آنها نیستند می گذارند بی اطلاع هستند، بنابراین اغلب نسبت به آشفتگی هایی که خود مسبب آن هستند، بی تفاوت به نظر می آیند.

 

دعوت کردن مهمان

فرقی نمی‌کند درون‌گرا باشید یا برون‌گرا، در مورد تعداد افرادی که به اتاق دعوت می کنید در خوابگاه تهران محدودیتی وجود دارد، اما برای این هم اتاقی این محدودیت وجود ندارد. این هم اتاقی همیشه آماده میزبانی یک مهمانی با رضایت شما یا بدون رضایت شماست.

 

هم اتاقی مرموز

چیزها به طور مرموزی در اتاق ناپدید می شوند. گاهی اوقات ممکن است ساعت ها دنبال وسیله یا خوراکی خود بگردید، مانند زمانی که شیر شما را می نوشند و چیزی در مورد آن نمی گویند. در بعضی موارد، آنها در واقع – حتی لباس و پول شما – را می گیرند و وقتی در مورد آن سؤال می شود آن را انکارمی کنند. در حالی که شما دقیقا می دانید آن شخص وسایل شما را برداشته است، شما ممکن است در مورد نحوه برخورد با آن، به خصوص زمانی که مدام آن را انکار می‌کند، غیر استادانه عمل کنید.

 

 

 هم اتاقی خودخواه

این هم اتاقی هرگز برای خرید مواد غذایی حاضر نمی شود، یا حمام رفتن های آن بسیار طولانی است که دیگر آب گرمی برای شما باقی نمی ماند. زندگی با این هم اتاقی ممکن است بدترین حالت باشد زیرا خودخواهی آنها زندگی با آنها را سخت می کند. این قبیل افراد یا  نمی دانند چگونه از فضای اشتراکی استفاده کنند، یا می دانند اما نمی خواهند بپذیرند، زیرا همیشه به فکر خود هستند.

 

هم اتاقی همیشه در صحنه

شما بعد از یک روز پر مشغله در دانشگاه یا یک روز سخت کاری به خوابگاه می آیید و تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که در سکوت بنشینید و سریال مورد علاقه خود را تماشا کنید، اما هم اتاقیتان همیشه و در همه حال کنار شما است. این اشخاص فکر می کنند زندگی مشترک با سایر ساکنین در پانسیون به معنای دوست صمیمی بودن با آنهاست. آنها نمی خواهند شما را تنها بگذارند، از آمدن به اتاق شما لذت می برند و ساعت ها آنجا می مانند.  

 

 

اما چگونه با این هم اتاقی ها باید رفتار کرد؟

 

برقراری ارتباط

منفعل و پرخاشگر بودن در چنین شرایطی کمک چندانی به شما نخواهد کرد. بیشتر اوقات، هم اتاقی هایتان حتی نمی‌دانند کاری که انجام می‌دهند آزاردهنده است، بنابراین برای شما مهم است که با آنها ارتباط برقرار کنید و به هم اتاقی‌تان اطلاع دهید که چه چیزی شما را آزار می‌دهد. به آنها بگویید که مشکل چیست و ناراحتی خود را به شیوه ای خونسرد، واضح و آگاهانه بیان کنید. گرت بارنول، روانشناس بالینی، می گوید: "روابط فرصتی برای شناخت بیشتر خود و رشد در این فرآیند است"، بنابراین از این فرصت برای مدیریت ناراحتی خود به روشی عملی و منطقی استفاده کنید.

 

مرزها را تعیین کنید

«اگر می‌خواهید روابط سالمی داشته باشید، نمی‌توانید اعمال دیگران را کنترل کنید، اما می‌توانید مرزهای خود را تعیین کنید. بیان آنچه که از یک رابطه انتظار دارید – چه چیزی را دوست ندارید، چه چیزی آزاردهنده است، دوست دارید چگونه با شما رفتار شود – بسیار مهم است". به عنوان مثال، گفتن به هم اتاقی خود که می خواهید فقط در ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته با او معاشرت کنید، به آنها این امکان را می دهد که بفهمند به جای حضور در اتاق شما، باید کارهای دیگری انجام دهند یا با دیگر دوستان خود در ارتباط باشند.

داشتن یک رابطه منطقی و درست با هم اتاقی در اقامتگاه دخترانه و پسرانه واقعاً به این بستگی دارد که چقدر نگرانی های خود را به خوبی بیان می کنید و چقدر به هم اتاقی تان اهمیت می دهید و چگونه خواسته ای خود را مطرح می کنید. در پایان روز، مهم است که هر دو یکدیگر را درک کنید و در مورد شرایط زندگی به توافق متقابل برسید. با این حال، اگر مشکلات آنقدر شدید شوند که نتوان به راحتی آنها را حل کرد ، به شما پیشنهاد می شود به دنبال یک متخصص باشید تا به شما کمک کند تا در موقعیت های پیچیده تر چگونه رفتار کنید.

 

دیدگاه‌ها