جست و جوی سرزمین آرزوها در خوابگاه تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 21

دسته‌بندی:

خوابگاه تهران

شروع زندگی در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی با شروع زندگی مستقل ساکنین اینگونه اقامتگاه دانشجویی همراه است. بسیاری از ساکنین خوابگاه تهران دانشجویانی هستند که اکنون زندگی مستل از خانواده را آغاز کرده اند و برای دستیابی به آینده ای بهتر و ادامه تحصیل به شهر جدیدی نقل مکان کرده اند. همین مساله سبب می شود که آنها دیدی متفاوت نسبت به آینده خود داشته باشند. با این حال کمتر کسی از آنچه که قرار است در خوابگاه تهران تجربه کند و چالش هایی که قرار است با آنها روبرو شود آگاه است. ساکنین خوابگاه در تهران به دنبال دستیابی به سرزمین آرزوهای خود هستند. همین امر دیدی رویایی از زندگی در خوابگاه به آنها می دهد. اما آنها هیچ گاه فکر آن را هم نکرده اند که زندگی در خوابگاه دانشجویی در تهران و سایر شهرها با شروع مسئولیت های مختلفی در زندگی آنها همراه است. با این حال آنها از زندگی در خوابگاه تهران همان انتظاری را دارند که در ذهن خود می پرورانند و به دنبال دستیابی به آن بسیاری از واقعیت ها را نادیده می گیرند. 

صد البته که تلاش و ممارست برای رسیدن به سرزمین آرزوها در خوابگاه تهران امری بسیار باارزش و خوب است. چرا که سن جوانی و تجربه هایی که افراد در این سن کسب می کنند آنها را در رسیدن به بسیاری از آرزوهایی که در سر دارند همراهی می کند. با این وجود در نظر داشتن واقعیت های زندگی در هر شرایطی این امکان را به افراد می دهد که درست قدم بردارند و بدانند که برای چه چیزی در زندگی تلاش می کنند. بدون شک زندگی خوب و همراه با تجربه های ناب در خوابگاه تهران به قدری می تواند باارزش باشد که پایه های رسیدن به سرزمین آرزوهای افراد را بچیند. در خوابگاه دخترانه تهران ساکنین می توانند به کارهای مختلفی مشغول شوند. به همان اندازه که مشغول شدن به کارهای بی فایده در خوابگاه تهران ممکن است وقت افراد را بگیرد و آنها را در رسیدن به زندگی مطلوب گمراه کند، به همان میزان کارهای مفید و معقولی که افراد در خوابگاه در تهران انجام می دهند در دستیابی به سرزمین آرزوهای هر فردی مفید است. 

چرا خوابگاه تهران سرزمین آرزوها نیست؟

شاید برای شما هم عجیب باشد که بشنوید که خوابگاه در تهران و هر شهر دیگری نمی تواند سرزمین آرزوها باشد. چرا که این گفته به این معنی است که افراد زندگی خود را در برهه زمانی محدودی در نظر بگیرند و برای آینده ای که در نظر دارند تلاش چندانی نداشته باشد. زندگی کردن در خوابگاه تهران در کنار دوستان و همسالانی که حرف انسان را می فهمند یک تجربه ناب و شیرین است. با این حال زندگی در خوابگاه نباید سقف آرزوهای هر فردی باشد و هر یک از ساکنین خوابگاه در تهران باید خوابگاه را به چشم یک سکوی پرش برای رسیدن به آرزوهای بزرگتر و باارزش تری در نظر داشته باشند. زندگی در خوابگاه دانشجویی در تهران و سایر شهرها این دید را به افراد می دهد که می توانند در آینده زندگی اجتماعی مناسبی داشته باشند. با داشتن ارتباطات شیرین و دلنشین در خوابگاه تهران افراد مهارت های اجتماعی خود را بالا می برند.

چگونه از خوابگاه تهران برای رسیدن به سرزمین آرزوها استفاده کنیم؟

زندگی مستقل همان زندگی است که می تواند برای افراد استقلال فردی و شخصیتی به همراه داشته باشد. با این وجود در خوابگاه تهران افراد ممکن است اولین زندگی مستقل خود را تجربه کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که این استقلال فردی را با رسیدن به زندگی که آرزوی آن را دارند مقایسه نکنند. داشتن برنامه های فردی باارزش در خوابگاه تهران و هر خوابگاه دانشجویی دیگری راه رسیدن به آینده ای روشن است. زندگی افراد در خوابگاه و زندگی با کسانی که هر یک برای خود آمال و آرزوهایی دارند می تواند برای هر فردی یک انگیزه شخصی ایجاد کند. به طور مثال ممکن است فردی در خوابگاه تهران یک تبعیض ناراحت کننده را شاهد باشد. اثری که این اتفاق در فکر و اندیشه وی می گذارد می تواند او را در آینده برای ساختن دنیایی به دور از تبعیض همراهی کند. زندگی در خوابگاه در تهران فرصت های نابی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند شخصیت خود را به بهترین شکل پرورش دهند. همین رشد شخصیتی در رسیدن به سرزمین آرزوهایی که هر فرد در ذهن دارند بهترین راهنما می باشد. 

 

دیدگاه‌ها