اهمیت صبر و شکیبایی در خوابگاه دخترانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 31

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

زندگی در خوابگاه دخترانه و هر خوابگاه دانشجویی و کارمندی دیگری مستلزم چنگ زدن به عادت ها و مهارت هایی است که گذر زمان در این مکان را به بهترین شکل صورت دهد. با زندگی در خوابگاه دخترانه افراد پی می برند که زندگی در این مکان نیازمند در پیش گرفتن رفتارها و اموری است که شاید تاکنون تجربه چندانی نسبت به آن ندارند. همین مساله اهمیت خصوصیاتی نظیر صبر و شکیبایی در خوابگاه دخترانه را به بهترین شکل نشان می دهد. زمانی که صحبت از زندگی خوابگاهی به میان می آید برخی از افراد تصوری از یک زندگی مستقل از دیگران را دارند. اما واقعیت امر این است که در خوابگاه دخترانه تهران نظیر هر مکان دیگری انسان همواره در حال تعامل با دیگران بوده و نیازمند در پیش گرفتن رفتارهایی است که این زندگی را آسان و لذتبخش می کند. با زندگی در خوابگاه دخترانه فرد با چندین سطح از روابط روبرو می شود. در وهله اول هم اتاقی های فرد در خوابگاه دخترانه در تهران نزدیک ترین رابطه را با وی دارند. البته ممکن است در بین هم اتاقی ها نیز یک یا تعدادی از آنها رابطه صمیمانه تری با فرد داشته باشند. اما نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ هم اتاقی های یک خوابگاه، روابط مداوم آنها با یکدیگر را شامل می شود. در سطح بعدی افراد موجود در یک طبقه از  خوابگاه یا یک سویت از پانسیون با یکدیگر در تعامل هستند. این افراد در فضاهای عمومی نظیر آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، سالن های مشترک و حمام ها همواره با یکدیگر برخورد می کنند.

در سطحی بالاتر و کلی تر کل ساکنین یک خوابگاه دخترانه با یکدیگر در تعامل هستند. تعامل این افراد در فضاهای عمومی تری نظیر آسانسور، سالن مطالعه، اتاق تی وی، باشگاه ها و هر فضای عمومی تری به چشم می خورد. در برخی از خوابگاه های دخترانه که از سرویس برای رفت و آمد به دانشگاه و سایر مکان ها استفاده می کنند، تعامل در سرویس نیز شکل می گیرد. تمامی این تعامل ها و برخوردها به برقراری روابط صمیمانه و گاها رسمی منجر می گردد. اما در هر حال آنها در مکان های مختلفی از خوابگاه دخترانه تهران با یکدیگر در تعامل بوده و نمی توان از برقراری رابطه با سایرین به کلی صرفنظر کرد. به همین دلیل است که در پیش گرفتن مهارت ها و برخورد هایی که این روابط را به بهترین شکل مدیریت می کند از ضروریات زندگی در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه های دانشجویی و کارمندی می باشد.

چرا داشتن صبر و شکیبایی در خوابگاه دخترانه اهمیت دارد؟

کسانی که تجربه زندگی در خوابگاه دخترانه و هر نوع خوابگاه دانشجویی دیگری را دارند به خوبی می دانند که در مکان هایی نظیر خوابگاه و پانسیون افراد در مکان های مختلف و شهر های گوناگونی در حال زندگی هستند. به همان میزان که احتمالی می رود فردی از جنوب یا غرب کشور در خوابگاه دخترانه ساکن باشد به همان میزان احتمال حضور یک فرد شمالی و فردی از شرق کشور نیز وجود دارد. همین مساله و قرار گرفتن افرادی از فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف می تواند زمینه ساز بروز تنش و ناهماهنگی باشد. به همین دلیل است که وجود نشانه های از صبر و شکیبایی در برابر خلق و خو و رفتارهای دیگران در خوابگاه دخترانه در تهران بسیار اهمیت دارد. در صورتی که ساکنین خوابگاه در برخورد با نظرات و سلایق گوناگون صبر و شکیبایی در پیش گیرند و به دیگران این فرصت را بدهند تا خود و فرهنگی که در آن بزرگ شده و رشد کرده اند را بشناسانند چه بسا روابطی عمیق و زیبایی در بین ساکنین شکل خواهد گرفت.

 

علاوه بر این در مکان هایی نظیر خوابگاه دخترانه تهران افراد احساس مسئولیتی در برابر هیچ فرد دیگری حس نمی کنند. غیر از افرادی که با یکدیگر دوستان صمیمی هستند سایر افراد معمولا به فردگرایی در خوابگاه دخترانه تمایل دارند. به همین دلیل است که کمتر کسی در خوابگاه و اقامتگاه دانشجویی و کارمندی مختل شدن برنامه های شخصی خود را تاب می آورد. تمامی ساکنین خوابگاه دخترانه تمایل دارند که حریم خصوصی آنها در خوابگاه رعایت شده و کسی در انجام کارهای شخصی آنها دخالت نکند. صبر و شکیبایی که افراد در چنین شرایطی در پیش می گیرند می تواند زمینه های بروز اختلاف در خوابگاه را به کلی از میان بردارد.

 

دیدگاه‌ها