پانسیون پسرانه متنوع، سبک زندگی مشابه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 24

دسته‌بندی:

پانسیون پسرانه

آن دسته از کسانی که برای ادامه تحصیل یا کار راهی تهران شده اند، با تنوع زندگی در این کلان شهر آشنا هستند. تنوع در تهران از کوچکترین مورد (مانند تنوع در بستنی) تا بزرگترین مسأله (مانند سبک زندگی) را شامل می شود. به طوری که ممکن است در اوایل اقامت این تنوع ها گیج کننده باشد. اما به هرحال انسان موجودی سازگار است و پس از مدتی تقریبا نود درصد مسائل را می تواند در خود حل کند. تنوع زندگی در پانسیون پسرانه تقریبا بدون قائل شدن هیچگونه استثنایی، زندگی تمام افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این، سبک زندگی های متفاوت این تنوع را صد چندان می کند. گرچه اگر نیمه پر لیوان را ببینیم، این ایجاد تنوع زیاد هم بد نیست. زیرا حداقل اثری که دارد، اثر بر افزایش دامنه انتخاب های افراد است. تنوع در پانسیون ها نیز از این قاعده دور نمانده است و خودبه خود این افزایش تنوع طلبی و در پی آن افزایش دامنه انتخاب متقاضیان است که خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسیون پسرانه در تهران را در مقایسه با شهرهای کوچکتر، متمایز کرده است. البته یکی دیگر از موارد که به این تنوع طلبی و در نتیجه ظهورپانسیوت های مدرن دامن زده است، جذب مشتری توسط پانسیون داران و سعی بر ایجاد تمایز جهت درآمدزایی بیشتر است. بدیهی است که متقاضیان برای پانسیون پسرانه بهتر، هزینه های بیشتری را با کمال میل تقبل می کنند. اما آیا این تنوع تفاوت چندانی در سبک زندگی ساکنین پانسیون پسرانه، ایجاد می کند؟

پانسیون پسرانه

سبک زندگی در پانسیون پسرانه متنوع

در پاسخ به سوال بالا نمی توان به طور قطعی پاسخ مثبت یا منفی داد. زیرا بدیهی است که با گذشت زمان طولانی، محل زندگی بر سبک زندگی افراد اثر خواهد گذاشت. میزان این اثر به انعطاف پذیری ساکنین پانسیون پسرانه تهران بستگی دارد. اما می توان گفت که سبک زندگی در پانسیون پسرانه مختلف تقریبأ یکسان است. زیرا شرایط زندگی یکسانی بر تمام ساکنین حاکم است. هرچند که خوابگاه از نظر امکانات بسیار لاکچری و مدرن باشد، اما به هرحال ساکنین با فضایی محدود، عمومی و با قوانین خاص روبه رو هستند.

پانسیون پسرانه

استقلال، مهمترین دستاورد پانسیون پسرانه

تنوع در پانسیون پسرانه کارمندی و دانشجویی در تهران هرچند بتواند سبک زندگی های متفاوتی خلق کند، اما برای تمام ساکنین در یک مورد مشترک است و آن نیز " کسب استقلال" است. یک پانسیون پسرانه حتی اگر در بهترین یا بدترین موقعیت مکانی شهر باشد و لوکس ترین یا بدترین امکانات را به ساکنین خود ارائه دهد، با وجود تمام تفاوت ها در یک مورد مهم مشترک هستند و آن هم پذیرش قشر جوان جامعه است که به تازگی زندگی دور از خانواده را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل علی رغم وجود تفاوت های بسیار، اما دستاوردی مانند استقلال در طی زندگی در پانسیون پسرانه در تهران یکسان است. دلیل این امر هم به ماهیت آن برمی گردد. یعنی همان شرایط یکسانی که به هرحال ساکنین پانسیون پسرانه باید دور از خانواده تجربه کنند. از جمله کنار آمدن با محیط پرتنش کار و تحصیل در یک مکان که به تازگی زندگی در آن را تجربه خواهند کرد. به طور کلی می توان گفت که مزیت زندگی در خوابگاه همان دست یابی به استقلال است که نسل جوان امروز بسیار به آن نیازمند است.

 

دیدگاه‌ها