معیار اساسی در انتخاب خوابگاه دخترانه در تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 32

دسته‌بندی:

خوابگاه دخترانه

خوابگاه دخترانه در تهران با سایر انواع خوابگاه دانشجویی و کارمندی از بسیاری جهات ممکن است متفاوت باشند. این مساله به نفع متقاضیان است. زیرا دامنه انتخاب برای آنان وسیع تر خواهد بود در نتیجه می توانند بهترین خوابگاه دخترانه در تهران را بر اساس نیازها و اولویت های خود انتخاب کنند.  این مساله کمک می کند که در نهایت حس رضایت آنها از انتخاب خوابگاه دخترانه بسیار بالا رود. به طور کلی، چند معیار اساسی در انتخاب خوابگاه برای متقاضیان خوابگاه دخترانه وجود دارد که در این مطلب به طور مختصر به دو مورد از آن ها پرداخته می شود.

خوابگاه دخترانه در تهران

هزینه ودیعه( پول پیش) و اجاره بها برای خوابگاه دخترانه در تهران

با توجه به وضعیت اقتصادی نامطلوب و تورم روزافزون، شاید مهمترین مسأله در انتخاب محل اقامت، هزینه های مربوط به آن باشد. به ویژه طی یک سال اخیر که هیچ گونه کنترلی بر رشد هزینه های مربوط به مسکن وجود نداشته است، سیر صعودی اجاره بها و پول پیش به یکی از اصلی ترین دغدغه های جامعه تبدیل شده است. متأسفانه خوابگاه دخترانه در تهران و سایر شهرها نیز از این وضعیت بحرانی در امان نبوده اند و این افزایش قیمت برای متقاضیان خوابگاه های خودگردان و دولتی به یک کابوس تبدیل شده است. یکی از موضوعاتی که برای متقاضیان خوابگاه دخترانه تهران آزاردهنده است، کمبود امکانات موجود در خوابگاه تهران می باشد. زیرا اگر متناسب با هزینه ها، وضعیت امکانات و رفاه خوابگاه دخترانه کارمندی و دانشجویی در تهران و دیگر شهرها بهتر می شد، این افزایش قیمت می توانست منطقی باشد. اما اکنون پرداخت هزینه های هنگفت اجاره و ودیعه در برابر امکانات محدود و فضای نامناسب، تنها از روی ناچاری است. البته این موضوع در مورد تمام خوابگاه دخترانه در تهران صدق نمی کند. پس بهترین راهکار جهت فائق آمدن بر این مشکل، انتخاب خوابگاه دخترانه مناسب و درخورتوجه است. برخی خوابگاه ها با امکانات رفاهی عالی، مسیر مناسب و.. در تهران و دیگر شهرها مشغول به فعالیت هستند و نمی توان انکار کرد که تجربه اقامت در چنین خوابگاه هایی ارزش هزینه های پرداختی را دارد، اما باید این هزینه ها را با توانایی مالی خود سنجید و بهترین خوابگاه دخترانه در تهران را انتخاب کرد.

خوابگاه دخترانه در تهران

مسافت بین خوابگاه دخترانه با محل تحصیل یا محل کار

فاصله از محل تحصیل یا محل کار از چند جهت حائز اهمیت است که به ویژه متقاضیان باید در هنگام انتخاب خوابگاه دخترانه در تهران به تمام این موارد توجه داشته باشند. اول اینکه هزینه رفت و آمد در تهران حتی با وسایل نقلیه عمومی بسیار بالا است. حال هراندازه مسیر دورتر باشد و در مکان هایی واقع شده که به وسایل نقلیه عمومی دسترسی ندارند، هزینه ها نیز بالاتر می رود. مسأله دوم در مورد مسافت بین محل اقامت و محل کار یا تحصیل به صرفه جویی در زمان برمی گردد. خصوصأ در شهرهای بزرگ این مسأله اهمیت زیادی دارد. تحمل صدای ترافیک، آلودگی، کم خوابی جهت سر وقت رسیدن و... علاوه بر هزینه ها آرامش را از انسان سلب می کند. به همین دلیل بهتر است، خوابگاه دخترانه در مسیرهای نزدیک به محل کار و تحصیل واقع شده اند در اولویت قرار بگیرند. مگر اینکه شرایطی مانند پایین بودن سطح رفاه و بهداشت خوابگاه تهران دارای مشکل باشد و برای متقاضی قابل سکونت نباشد. به هرحال باید در انتخاب خوابگاه دخترانه به عنوان محل اقامت خود در یک شهر غریب اهمیت ویژه قائل بود و براساس معیارهای خود از جمله موقعیت مکانی، هزینه های مربوطه، امکانات رفاهی، ظرفیت خوابگاه، ظرفیت اتاق ها و چندها مورد دیگر را مورد توجه قرار داد.

دیدگاه‌ها