سطح توقع ساکنین از پانسیون دخترانه در تهران

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 21

دسته‌بندی:

پانسیون دخترانه

امکانات ارائه شده توسط پانسیون دخترانه در تهران و سایر خوابگاه، اقامتگاه و پانسیون همواره مورد نقد و گاهی نیز موجب اعتراض دانشجویان بوده است. به طور کلی، لوازمی که در پانسیون دخترانه در تهران و سایر شهرها ضروری به نظر می رسند به دو دسته تقسیم می شوند. نخست وسایل و لوازمی که پانسیون ها موظف به تهیه آن هستند و به طور عمومی در تمامی پانسیون ها یافت می شوند. گرچه بسته به سطح کیفیت پانسیون دخترانه و هزینه ای که بابت اقامت پرداخته می شود، ممکن است در نو یا کهنه بودن لوازم موجود در پانسیون ها تفاوت های چشمگیری وجود داشته باشد. در این مطلب به ذکر مواردی می پردازیم که برای داشتن زندگی نسبتا آرامی در پانسیون مورد نیاز هستند. پانسیون دخترانه تهران و دیگر شهرها که شما قصد دارید اقامت کوتاه یا بلند مدت را در آن تجربه کنید، موظف به تهیه وسایل و لوازمی است که شما نمی توانید به عنوان وسیله شخصی آن را تهیه کنید. لیست این لوازم در اکثر پانسیون ها یکسان است.

پانسیون دخترانه در تهران

تخت خواب: تخت های موجود در خوابگاه ها، یک نفره و یک یا دو طبقه هستند. برخی از پانسیون های خودگردان، تشک های مناسب نیز در اختیار ساکنین قرار می دهند، اما این کار در همه پانسیون ها رایج نیست.

کمد خصوصی: قرار دادن کمدهای شخصی در اتاق پانسیون دخترانه و سایر پانسیون ها ضروری است. کوچک یا بزرگ بودن کمدها به فضای اتاق و تعداد ساکنین بستگی دارد. اما به طور کلی باید کمد به اندازه کافی جا دار باشد تا ساکنین وسایل شخصی را در آن قرار داده و از شلوغ شدن فضای کوچک اتاق جلوگیری شود.

پرده: تمامی اتاق های پانسیون ها دارای پنجره است که برای امنیت و رفاه حال ساکنین نصب پرده های مناسب، لازم است. وظیفه تهیه پرده نیز بر عهده پانسیون داران و مالکان پانسیون و اقامتگاه ها است.

میز کار: با توجه به این که اکثر متقاضیان پانسیون دخترانه در تهران، دانشجویان هستند، وجود میز کار در اتاق برای مطالعه و انجام کارهای پژوهشی ساکنین، لازم است. علاوه بر قرار دادن میز کار در اتاق، باید در سالن های مطالعه نیز میز و صندلی های راحت برای ساعات مطالعه دانشجویان فراهم شود. برخی از انواع خوابگاه در تهران در قسمت لابی یا هال مشترک اتاق ها، مبلمان هایی را تدارک دیده اند که فضای مناسبی را برای مطالعه یا گپ زدن ساکنین فراهم می کند.

پانسیون دخترانه در تهران

یخچال: برخی پانسیون ها، تعداد معدودی یخچال در آشپزخانه قرار می دهند تا به صورت عمومی مورد استفاد ساکنین اتاق های مختلف قرار بگیرد. این کار باعث به وجود آمدن کشمکش و دعوا در بین ساکنین شده است. قرار دادن یخچال های مناسب در هر اتاق از بروز این دعواها جلوگیری می کند. تهیه یخچال برای تمامی اتاق ها نیز جزء وظایف خوابگاه داران است.

اجاق گاز: در آشپزخانه هر خوابگاه دخترانه دانشجویی باید به تعداد کافی اجاق گاز وجود داشته باشد تا ساکنین برای تهیه یک غذای ساده مجبور به تحمل صف های طولانی نشوند. برخی پانسیون های لوکس وسایلی مانند مایکروفر و تعداد کافی ظروف ضروری نیز در آشپزخانه قرار می دهند، تا مورد استفاده ساکنین قرار بگیرد، اما این کار به طور عموم در همه پانسیون ها انجام نمی شود.

سایر لوازم نسبتا ضروری: تعبیه کابینت و سینک ظرفشویی در آشپزخانه نیز از وظایف مالکان پانسیون دخترانه درتهران و سایر شهرها است. البته تهیه مواد شوینده در بستگی به پانسیون دخترانه دارد. اکثر پانسیون ها مواد شوینده مانند مایع دستشویی و مایع ظرفشویی را تهیه و در اختیار ساکنین پانسیون دخترانه تهران قرار می دهند.

دیدگاه‌ها