زندگی آسان در خوابگاه پسرانه

نامشخص

۱۴۰۲/۹/۲۲

تعداد بازدید:‌ 38

دسته‌بندی:

خوابگاه پسرانه

متأسفانه وجود پیش زمینه های ذهنی منفی در مورد زندگی در خوابگاه پسرانه به یکی از معضلات خانواده ها و افرادی تبدیل شده است که برای یک دوره از زندگی مجبور به استفاده از خوابگاه می شوند. به طوری که بعضی از خانواده ها تنها جهت جلوگیری از اقامت فرزند خود در خوابگاه پسرانه تهران، در صورت توان به شهری مهاجرت می کنند که فرزندشان در دانشگاه آن شهر پذیرفته شده است و یا برای کار عازم این شهر شده است. به دردسر افتادن خانواده ها و همچنین دریغ کردن دانشجویان و کارمندان از اقامت در خوابگاه پسرانه و تجربه زندگی شیرین خوابگاهی نشان از وجود پیش زمینه های منفی در مورد زندگی خوابگاهی در اجتماع دارد. در بیشتر موارد این نگرانی ها و وسواس های فکری توجیه قابل قبولی ندارد. زیرا مواردی هستند که خوابگاه را به یک اقامتگاه امن برای ساکنین تبدیل کرده است. برای مثال به این مسأله باید توجه کرد که مسئولین خوابگاه پسرانه در تهران و دیگر کلان شهرها به طور قابل توجهی در پذیرش ساکنین حساسیت های لازم را به کار می گیرند. در نتیجه دانشجویان و دیگر متقاضیان خوابگاه پسرانه تهران می توانند با خیال آسوده، از اقامت در خوابگاه لذت ببرند. یکی از ترس هایی که ساکنین در اوایل اقامت با آن روبه رو هستند، ترس از شروع زندگی مستقل از خانواده است. این ترس نیز منشاء گرفته از استرس های والدین است.

 

واقعیت های جذاب زندگی در خوابگاه های پسرانه

بدون تردید تنها دوره ی فان و جذاب زندگی، همان دوران تحصیل در مقطع کارشناسی و دوران اقامت درخوابگاه پسرانه دانشجویی است. شاید مهمترین دلیل که این دوره از زندگی را به دوران جذابی تبدیل کرده است، عدم وجود مسئولیت های سنگین بر دوش دانشجویان است. به طوری که اکثر ساکنین خوابگاه تهران در طی این دوره وظیفه ای مهم تر از درس خواندن ندارند. همین مورد یکی از جذابیت های زندگی در خوابگاه پسرانه است. از دیگر واقعیت های جذاب زندگی در خوابگاه، همراه و هماهنگ شدن با دوستانی است که شاید از نظر مسافت، فرهنگ، زبان، مذهب و... فرسنگ ها با یکدیگر فاصله داشته باشند و از هر جهت باهم متفاوت باشند. به جرأت می توان گفت که زندگی در خوابگاه خودگردان و دولتی، تمام مرزهای ساخته ی ذهن محدود بشر را بر می دارد و تنها ملاک ساکنین برای همدلی و همراهی، ویژگی ها و خصوصیات انسانی می باشد که از هرگونه تعصب به دور است. یکی دیگر از واقعیت های جذاب و دوست داشتنی زندگی در خوابگاه پسرانه در تهران و دیگر شهرها این است که از ساکنین خود یک آشپز ماهر می سازد، حتی اگر فرد تا قبل از اقامت در خوابگاه پسرانه قادر به درست کردن یک نیمروی ساده هم نبوده باشد. همچنین جو موجود در خوابگاه رعایت نظم شخصی و زندگی اجتماعی را به فرد تحمیل می کند.

زندگی در خوابگاه پسرانه را سخت نگیرید

سازگاری با محیط برای تمام موجودات زنده مستلزم صرف زمان است. تطابق با فضای غریب و هماهنگ شدن با افراد جدید به مدت زمان مناسب وابسته است. اما خوشبختانه پس از طی کردن یک دوره خاص که برای هرکس ممکن است متفاوت باشد، ساکنین وارد روزهای شاد در بین دوستان و محیط جدید زندگی خود خواهند شد.

دیدگاه‌ها